Sărbătoarea de Valentine's Day, "fabricată" de retaileri, generează în SUA vânzări estimate de Asociaţia Naţională de Retail la peste 17,6 miliarde de dolari, din care 10,4 miliarde de dolari pe cadouri, potrivit Mediafax. Potrivit unui studiu realizat de asociaţia retailerilor, 59% dintre americanii care sărbătoresc Valentine's Day vor cheltui în medie 126 de dolari pe cadouri.
Aproape 200 de milioane de trandafiri sunt produşi pentru ziua de 14 februarie, potrivit Asociaţiei Americane a Vânzătorilor de Flori. Majoritatea vin din Columbia, care trimite în SUA 12% din producţia de flori în mai puţin de două săptămâni înainte de Valentine's Day.
Circa 144 milioane de felicitări sunt trimise în fiecare an, potrivit Hallmark. În acest an, vânzările sunt estimate să urce cu 1,6%, arată un studiu al firmei de cercetare IBISWorld.
Cheltuielile pentru bijuterii se vor ridica la patru miliarde de dolari. Din grupul consultat în cadrul unui sondaj realizat de Asociaţia Naţională de Retail, 29% din bărbaţi au afirmat că intenţionează să ofere bijuterii cadou şi să cheltuiască în medie 197 de dolari. Femeile care vor cumpăra bijuterii vor cheltui în medie 119 dolari.
Circa jumătate din americanii care sărbătotoresc Valentine's Day vor lua cina la un restaurant, potrivit American Express, comparativ cu 39% anul trecut. Firma de cercetare IBISWorld anticipează că vânzările restaurantelor vor creşte cu 6,1%, la 9,5 miliarde de dolari.
Vânzările de prezervative Durex cresc cu aproximativ 20%, echivalent cu circa 180.000 de prezervative, în perioada de două săptămâni din preajma Valentine's Day. Cele mai mari creşteri de vânzări au loc însă în Ajunul Anului Nou şi de Ziua Independenţei.
Peste 1,6 milioane de sticle de şampanie vor fi vândute în această săptămână, sporind astfel vânzările cu încă 18,5 milioane de dolari, potrivit unui studiu al Nielsen. Vânzările de şampanie sunt depăşite însă de cele înregistrate de Ziua Recunoştinţei, Crăciun şi Anul Nou.