Valul de antisemitism este cel care îi permite lui Călin Georgescu să candideze la preşedinţie

George Marinescu
Ziarul BURSA #Politică / 17 ianuarie

Antisemismul fără evrei. Ilustraţie de MAKE

Antisemismul fără evrei. Ilustraţie de MAKE

English Version

În timp ce partidele pro-europene se dau de ceasul morţii să îl blocheze pe Călin Georgescu ca să nu mai candideze la alegerile prezidenţiale, invocând motive pentru care nu au dovezi sau au dovezi pe care încă nu le-au prezentat, jurnaliştii evită să vorbească despre un lucru evident: Călin Georgescu nu ar fi trebuit lăsat să candideze dacă instituţiile statului ar fi aplicat legislaţia privind combaterea promovării Mişcării Legionare, a fascismului şi antisemitismului şi le-ar fi sancţionat conform legii.

Pe numele lui Călin Georgescu, Parchetul General a deschis în februarie 2022 un dosar penal privind anumite declaraţii făcute de acesta, care includ elemente antisemite şi de promovare a cultului Mişcării Legionare şi a lui Ion Antonescu, dar procurorii au abandonat cercetarea penală, motivând că "dispoziţiile legale care sancţionează săvârşirea infracţiunilor motivate de ură sunt insuficient adaptate la realităţile faptice, fiind de strictă interpretare şi limitează situaţiile pentru care poate interveni tragerea la răspundere penală", aşa cum arată un comunicat de presă emis de Parchetul General după alegerile din 24 noiembrie 2024.

Contrar justificării Parchetului, Institutul Elie Wiesel consideră că legislaţia în vigoare este clară, dar că autorităţile centrale nu o aplică, deşi manifestările antisemite au crescut în perioada 2020-2024, fapt pentru care institutul a trimis mai multe sesizări la diferite direcţii de Parchet.

După mai bine de un an de la recepţia sesizărilor la Parchet, fie dosarele penale sunt încă în stadiul de cercetare in rem (asupra faptei), fie Institutul Elie Wiesel nu a primit niciun răspuns.

Călin Georgescu, propagandist al Mişcării Legionare

Călin Georgescu nu ar fi trebuit lăsat să ajungă să candideze deoarece declaraţiile lui notorii cu privire la Mişcarea Legionară, la Corneliu Zelea Codreanu şi la Ion Antonescu sunt infracţionale.

1. În 23 iunie 2020, Elena Sechila - nepoata fostului legionar Gogu Puiu, îi lua un interviu lui Georgescu pentru pagina de Facebook "Asociaţia «Gogu Puiu şi Haiducii Dobrogei». În cadrul interviului, Călin Georgescu vorbeşte despre «noul naţionalism», un patriotism care va fi «la nivel mondial»".

În interviul citat, Călin Georgescu a spus: "În noul naţionalism vorbim de un patriotism la nivel mondial, de care este nevoie în aceste momente. Iar Mişcarea Legionară, atunci când se va scrie istoria adevărată, pentru că nu s-a scris încă istoria adevărată, dar se va scrie, se va arăta că a fost cea mai puternică esenţă şi expresie de sănătate şi de voinţă proprie venită din poporul român. A fost unică. Nu a fost nicio copie făcută de nimeni, indiferent de ce s-a spus şi indiferent de ce se va spune împotriva ei. Şi chiar dacă nu se ştie încă acest lucru, vreau să le atrag atenţia acestor pseudo-istorici şi pseudo-culţi care se grăbesc să împroaşte cu noroi că această expresie de sănătate face parte din istoria poporului român. Şi manipularea de azi a fost atunci. Şi chiar dacă conducătorul mişcării legionare, Corneliu Zelea Codreanu, alături de aproape 17.000 de comandaţi au fost atunci înlăturaţi, pe mine mă doare că această înlăturare nu a mişcat pe nimeni din ceilalţi aflaţi în ţară. Pentru că această abnegaţie a Mişcării Legionare ne-a demonstrat un lucru pe care-l vedem azi: nu a fost suficientă pentru crearea unui stat puternic şi pentru transformarea unei populaţii într-un popor. Pentru că nimeni nu s-a mişcat atunci când aceştia au fost înlăturaţi. Cum şi azi sunt foarte puţini, ori din neînţelegere, ori din rea credinţă, pentru care nu se mişcă. Însă unul, dacă e vertical, acela va duce mai departe această lumină sfântă a dragostei de neam, de moşie şi de limbă. (...) Vârfurile Mişcării Legionare au fost vârfurile intelectualităţii româneşti de la acea vreme, începând cu Nae Ionescu, ca să dau un singur nume. Dar au fost mulţi alţii, că a fost Mircea Vulcănescu, că a fost Gheorghe Manu, Petre Ţuţea, mulţi alţii. Aici s-a adunat toată forţa intelectuală a României. Oare de ce s-a adunat? De ce au fost înlăturaţi?".

2. La începutul lunii februarie 2022, Călin Georgescu, propus să fie numit preşedinte de onoare al Alianţei pentru Unirea Românilor, a declarat la Antena 3, că liderul legionar Corneliu Zelea Codreanu şi fostul mareşal Ion Antonescu au făcut "şi fapte bune".

Potrivit sursei citate, Călin Georgescu a spus: "Toţi au făcut şi fapte bune şi altele mai puţin bune, dar în general un lider autentic este cel care spune adevărul şi dacă nu spui adevărul nu ai cum să fii lider. Istoria a fost mistificată şi sunt foarte mulţi oameni fabricaţi (...). Au fost şi fapte bune, şi fapte pe care nu le pot comenta, dar istoricii trebuie să demonstreze acest lucru. Faţă de martiri nu pot să am păreri, dar sunt din istoria noastră şi rămân în istoria noastră. (...) Zelea Codreanu s-a luptat pentru moralitatea fiinţei umane". Întrebat despre asasinarea lui Armand Călinescu şi Nicolae Iorga la ordinul legionarilor, Călin Georgescu a răspuns: "Când istoria este mistificată, nu ai ce să discuţi", iar referitor la întrebarea despre Holocaust, el a precizat: "În primul rând, poporul român nu este anti nimic în general".

Dispoziţii penale clare, neaplicate de Parchetul General

Faţă de aceste din urmă declaraţii, Parchetul General a deschis în 9 februarie 2022 un dosar penal, pe care însă l-a închis în acelaşi an, considerând că declaraţiile respective nu pot fi sancţionate conform legii de combatere a antisemitismului.

Cu toate acestea, legea de combatere a antisemitismului este îndeajuns de clară: potrivit articolului 5 din OUG 31/2002, "fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni de genocid contra umanităţii şi de crime de război, precum şi fapta de a promova, în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi".

Articolul 6 punctul 1 din OUG 31/2002 stabileşte că "negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a holocaustului ori a efectelor acestuia se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă", iar la punctul 3 prevede că "săvârşirea faptelor prevăzute la alineat 1 şi 2 prin intermediul unui sistem informatic constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani".

Cele două articole de mai sus sunt clare şi conţin toate elementele pe baza cărora declaraţiile făcute în ultimii ani de Călin Georgescu pot fi considerate contrare legii şi ar trebui să atragă răspunderea penală a acestuia.

Numai procurorii Parchetului General nu cred acest lucru, deşi Călin Georgescu a promovat în public Mişcarea Legionară, l-a elogiat pe Corneliu Zelea Codreanu ca erou şi martir, a făcut elogiul mareşalului Ion Antonescu (cel care a fost condamnat pentru genocid contra umanităţii şi crime de război săvârşite în timpul celui de-al doilea război mondial, sentinţă definitivă, irevocabilă şi care a rămas la fel şi după Revoluţia din decembrie 1989). Procurorii au întocmit iniţial un dosar penal, în care nu ştim dacă a fost anchetat sau nu Călin Georgescu, (dacă a fost anchetat, atunci asta s-a petrecut în mod misterios), dar ştim că dosarul respectiv s-a soldat cu o rezoluţie de neîncepere a urmăririi penale sau de clasare potrivit unui comunicat de presă emis de Parchetul General.

Ordonanţa privind combaterea promovării Mişcării Legionare, a fascismului şi antisemitismului nu are niciun fel de defect, nicio omisiune. Textul legal, se vede, nu are nici un fel de slăbiciune, dar nu poate fi mai tare decât sunt magistraţii care îl aplică.

Problema este că din cele peste 250 de sesizări penale primite în baza legii de Parchetul General în ultimii doi ani nu a fost soluţionată favorabil niciuna.

Niciuna!

Autorităţile aleg să intervină doar atunci când doresc să dea o lovitură sub centură, ca în cazul Dianei Sosoaca - caz de respectare a legii, dar din motive electorale.

Surpriza: Antisemitismul - una dintre metehnele poporului român

De ce nu se aplică prevederile OUG 31/2002?

Pentru că, în conformitate cu măsuratorile specializate, surprinzător, avem o populaţie cu largă cuprindere antisemită.

Potrivit indexului global realizat de Anti-Defamation League, pe baza unui amplu studiu la care subiecţii au fost nevoiţi să răspundă la un set de 11 întrebări clare, în anul 2015 în ţara noastră 47% din populaţie era antisemită.

Conform specialiştilor de la Institutul Elie Wiesel, situaţia ar fi cam aceeaşi, ceea ce pare să fie o estimare prea prudentă, deoarece, în toate privinţele, antisemitismul s-a accentuat în aceşti zece ani care au trecut de atunci.

Marius Cazan, cercetător ştiinţific în cadrul Institutului Elie Wiesel ne-a spus, pentru cititorii BURSA: "Cei de la ADL Global nu au mai făcut din 2015 un astfel de index pentru România, din cauza numărului de evrei foarte mic de aici. De la 800.000 evrei câţi erau în perioada interbelică, potrivit ultimului recensământ al populaţiei, care a avut loc în anul 2021, în România mai sunt oficial un pic peste 3100 evrei. Cu toate acestea estimăm că nivelul de antisemitism actual se situează aproape de cel constatat în anul 2015".

Din punctul nostru de vedere, este posibil ca nivelul acestui index să fi crescut, dacă luăm în considerare faptul că din 2015 până în 2023 ADL Global a calculat indexul pentru mai multe state din regiunea noastră, iar procentele arată o creştere a antisemitismului pentru acestea cuprinsă între 3% şi 5%.

Totodată în această perioadă ne-am confruntat şi cu o creştere a manifestărilor antiglobaliste, care au explodat de la pandemia din 2020 încoace. Antiglobalismul se manifestă deseori prin opoziţia faţă de globalizare, văzută ca o forţă care concentrează puterea economică şi politică într-un grup restrâns de elite.

Or, în istorie antisemitismul a folosit frecvent naraţiuni similare, care au acuzat evreii că ar controla economia mondială, guvernele sau alte structuri globale. Un exemplu în acest sens îl reprezintă falsul document conspiraţionist - Protocoalele Înţelepţilor Sionului - care a fost folosit în ideea că evreii complotează pentru a controla lumea.

Relaţia dintre antiglobalism şi antisemitism

Mai mult, în retorica antiglobalistă, termeni precum "elite globale", "bancheri internaţionali" sau "corporatism global" sunt uneori coduri utilizate pentru a face aluzie la stereotipuri antisemite. Această asociere apare din stereotipurile istorice conform cărora evreii ar fi dominaţi de interese financiare.

Totodată, unele mişcări populiste antiglobaliste au integrat naraţiuni antisemite în discursul lor, susţinând că globalizarea este un complot orchestrat de "elite" evreieşti pentru a distruge naţiunile, culturile locale şi identităţile naţionale. Exemple recente includ figuri sau grupuri de extremă dreaptă care combină retorica împotriva globalizării cu atacuri împotriva unor persoane evreieşti influente, precum George Soros, prezentat deseori, în ultimele două decenii, ca simbol al globalizării malefice. În acelaţi context, mişcările naţionaliste care critică globalizarea ca pe o ameninţare la adresa suveranităţii naţionale sunt mai susceptibile să adopte retorică antisemită, folosind stereotipuri despre evrei ca fiind promotori ai globalismului.

În criticile formulate de acestea la adresa unor instituţii precum Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială sau unele corporaţii globale, liderii naţionalişti sau suvernanişti includ teorii conspiraţioniste antisemite.

În ultimii ani, mişcările antiglobaliste au fost stimulate de războiul declanşat ilegal de Federaţia Rusă în Ucraina sub forma iniţială a unei operaţiuni speciale. Dacă la începutul operaţiunii speciale, preşedintele rus Vladimir Putin a acuzat puterea de la Kiev de fascism şi nazism, ulterior - în urma susţinerii Ucrainei de către SUA, NATO şi Uniunea Europeană, el a adăugat războiului un ideal antiglobalist şi şi-a asigurat astfel simpatii şi alianţe, în care este susţinut de antisemiţii din Orientul Mijlociu, care percep antiglobalismul ca o luptă împotriva supremaţiei evreilor în politică şi afaceri.

Deşi există mai multe scenarii potrivit cărora stăpânii lumii sunt evreii, este de observat că, potrivit unui studiu publicat de Oxfam în 23 septembrie 2024, 1% din populaţia lumii deţine o avere care totalizează mai mult decât averea deţinută de 95% din populaţia globală.

Potrivit scenariilor respective, ar trebui ca acest 1% să fie constituit din evrei, dar, ce să vezi?!, evreii reprezintă, în total, bogaţi şi săraci, prinţi şi cerşetori, doar 0,17% din populaţia lumii - potrivit unui studiu întocmit de OSCE, ceea ce înseamnă că restul oamenilor foarte bogaţi până la acel 1% reprezintă alte naţiuni sau etnii.

Continuând raţionamentul, în acest 1% de ultrabogaţi ai lumii (circa 80 milioane de oameni), nu vor putea intra agricultorii, muncitorii, meseriaşii din Israel, ba nici chiar milionarii oarecare, astfel că în rândul celor care concentrează avuţia lumii vor rămâne doar vreo câteva sute de evrei.

Ideea că evreii conduc lumea prin puterea averilor lor devine, matematic, ridicolă.

Antisemitismul românesc, stimulat de vizita lui Dughin organizată în 2014 de Călin Georgescu

Indexul de antisemitism în România a fost de 47% în 2015, dar măsurătorile ADL Global ne arată că acesta era de 35% în anul 2014, ceea ce înseamnă că în anul următor s-a întâmplat ceva.

Care este evenimentul intern ce a dus la creşterea antisemitismului în anul 2015 cu 12% în România?

Întâi, în februarie 2014, Rusia a ocupat Crimeea.

Apoi, la două luni după ocuparea Crimeei, a avut loc vizita lui Aleksandr Dughin, ideologul lui Putin, organizată de Călin Georgescu, ideolog care atunci s-a întâlnit cu mai mulţi preoţi şi alţi simpatizanţi ai ideii eurasiatice - instituirea unei entităţi suprastatale în Asia şi Europa care să se opună hegemoniei americane.

Contactele lui Dughin cu feţe bisericeşti (s-a spus că s-a întâlnit şi cu IPS Teodosie, dovedit ulterior agent electoral al lui Călin Georgescu) au încurajat lărgirea cercului opozanţilor la globalism şi europenism, în favoarea naţionalismului, eventual favorabil ideologiei legionare şi antisemitismului.

Biserica Ortodoxă Română a reprezentat de-a lungul timpului un foarte bun mijloc de difuzare a unor ideologii, mai ales că se ştie că în rândurile preoţilor sunt destui de mulţi clerici care au simpatii legionare şi antisemite.

Propăşirea "georgismului"

Războiul din Ucraina şi cel din Israel au alimentat antisemitismul, astfel că bună parte din populaţie - probabil în jur de 50% - este antisemită.

Autorităţile au tăcut mâlc sau au deschis dosare penale pe care însă le-au închis, cu neînceperea urmăririi penale sau cu clasare.

O proporţie asemănătoare de antisemitism - circa 50% - se regăseşte, prin urmare, în rândul magistraţilor, astfel că găsim o explicaţie plauzibilă pentru pasivitatea lor în faţa manifestărilor antisemite.

Este o sensibilitate pe care Călin Georgescu a sesizat-o.

Acoliţii lui Călin Georgescu se înmulţesc, pe măsură ce partidele aflate la guvernare greşesc, iar ele greşesc zilnic, atât în economie şi fiscalitate, cât şi politic.

În plus, piedicile care i-au fost puse lui Georgescu sunt în mod clar nedemocratice şi îi justifică discursul.

Este posibil ca, de la 2,19 milioane cetăţeni care l-au votat pe Georgescu, simpatizanţii săi să se fi dublat (conform sondajului lui Nicuşor Dan) sau chiar să frizeze proporţia de 50%.

Campania actuală de ridiculizare a spuselor lui Călin Georgescu (ele sunt caraghioase) nu îi deranjează, deoarece important este că simpatizanţii "georgismului" se regăsesc într-o colectivitate cu un ideal comun şi care, la prima vedere, este luminos: suveranismul.

Dacă nu aplicăm legea, desigur, Călin Georgescu va ajunge preşedinte.

Şi ca să o aplicăm acum, poate că este cam târziu.

Opinia Cititorului ( 127 )

  1. Romanii stiu cine sunt eroii neamului,oricate legi staliniste de denigrare si interzicere voteaza politrucii vanzatorii de tara.stiu si cine sunt liftele ticaloase din presa.stiu cine actioneaza la ordinele stapanilor externi.

    1. Quod erat demonstrandum

      Romanii stiu cine sunt tradatorii de tara si stiu pe cine slujesc sau slugaresc, astfle de articole propagandistice nu-si au rostul, votul este cel care arata cum sta treaba si a aratat deja.

      Pe cine?

      Cine sunt eroii neamului? Cine sunt liftele ticaloase din presa? Cine actioneaza la ordinele stapanilor externi?

      Tu ești unul dintre kriminali

      Kriminalul e mai nasol ca criminalul?

    Nu mai avem nimic armonios în ființa noastră națională iar de această cumplită realitate profita zăltati ca Puric și Georgescu !

    Lumea rurală, distrusă de Ceaușescu si-a pierdut complet busola, birourile sunt pline,nimeni nu mai muncește, bunul simț a dispărut complet! Indivizi de teapa lui Puric și Georgescu laudă țăranul român care în fond nu mai există! Pe ce să construiești ceva cu așa bază subredă??? 

    1. birturile nu birourile, scuze!

      N-ai greșit, vezi primăriile....!.

    Disperarea față de niște guvernări incompetente, față de un sistem politic obraznic, abuziv și infatuat fac ca orice altceva sa fie dezirabil.

    Minciunile și propaganda prosteasca dusă la extrem fac ca televiziunile sistemului și maculatura de presă să nu mai fie crezute.

    Avem prea mulți proști în presă, în politică, nu antisemitismul e problema noastră. 

    1. Nu-ti vine sa crezi, nu-i asa?!

      De aia nu sunt pedepsiti antisemitii, pentru ca poporul roman nu este antisemit nici cand este antisemit. 

      E ușor să arunci o acuzație generală împotriva unei nații nebazată pe nimic.

      Atribui o faptă inexistentă și acuzi în baza ei. 

      Lucrurile trebuie privite gradual, corect cu argumente verificabile nu așa , în general că ai tu vreo părere bazată pe angoase sau vreun interes. 

      Avem legi, avem justiție nu cred că suntem antisemiți.

      Da, exact, articolul asta arata.

      Da, aveți dreptate. Cu stimă !

    Autorul articolului găsește. E adevărat că în interbelic era antisemitism la greu însă nu mai e cazul astăzi. Dimpotrivă, la cultele evanghelice de exemplu evreii sunt chiar ridicați la rang de cinste. Nici antitiganism nu mai există că înainte. Există însă antiprogresism. Anti corectitudine politică, anti propagandă lgbt. Aceasta e de fapt baza pe care își construiește Georgescu popularitatea.

    1. Nu esti la curent. Ia deschide Tiktokul! De ce crezi ca Georgescu isi face propaganda pe Tiktok?

      Am apărut noi, libertarienii comuniști, legionarii bolșevici, suveraniștii proruși.

      Oricat ar incerca sa bage pumnul in gura, nu vor reusi, miscarea e deja pornita, oamenii cu greu pot fi abatuti de la ceea ce cred deja... Poti sa inchizi o retea sociala, oamenii se vor muta in alta... nu ajuta la nimic.

      Sistemul incearca sa ascunda gunoiul sub presh crezand ca asa scapam de problema.. dar fara rezultat... S-a vazut in pandemie, s-a vazut la votul recent si se va mai vedea si cu alte ocazii.  

      Rămâne să vedem la alegeri dacă numărul inculților dispuși să se autosaboteze este mai mare decât al oamenilor decenți.

      dar spune-ne ce zice pe tic tok?

      Zice ca esti analfabet.

      Numai antiprostie nu exista.

    Bai "scriitorule" handicapat, ca nici ziarist nu pot sa iti zic, fascistii sa ii cauti la Bruxell, iar nazistii in Ucraina unde mortii ma-tii vezi in Romania nazisti.

    1. Incredibil, ce specimene josnice comenteaza pe aici!

      La asa articol, care sa fie reactia?

      Se pare ca reactiile dovedesc ceea ce scrie in articol.

      De ce? Unde ai vazut vreo reactie antisemita? Ai vostri iubesc imigrantii musulmani, nu noi.

      Ia uita-te mai bine! Sau nu te uita, ca oricum te uiti degeaba.

      Bravo domnule ! Un mare bravo !

      Tot bețiv?

      Tot troll retardat ?

      Handicapat e fiul lui mamitica ta!

    Nu înțeleg. Cui prodest acest editorial? Pentru ce această victimizare care nu își are locul? Păcat.

    Românii au alte "calități", numai asta nu li s-a mai pus în cârca acum, cea de antisemiti. Și culmea, într-o țară din care evreii au plecat demult, la fel ca și sașii, din păcate.

    Cică și 50% din magistrați sunt antisemiti:)  

    1. Nu-ti prea place adevarul...

      Iar întârziat asistenta cu pastilele.

    Declaratii cu elemente antisemite ?! care-s elementele alea antisemite , la fel si cu ”elemente ” legionare . si aceste exagerari ma determina sa-l votez .

    1. Si eu aproape ca eram hotarat sa votez cu Lasconi inainte sa anuleze alegerile, acum votez cu nebunul 100%, fie ce-o fi. Si oricum va fi bine cu CG, Trump stie cine-i sunt prietenii.

      Toata lumea stie tot. Romanii stiu pe cine slugaresc, Trump stie cine-i sunt prietenii si voi stiti ca trebuie sa-l votati pe CG. Inainte! Ba nu, inainte!

      Sigur stim mai mult decat voi

      Ce treabă Trump cu un georgel care n-a făcut nimic în viață?

      Ajunge ca tine cu el, nu cu Bruxelles. Asta dinainte sa fie ales, spre deosebire de pnl si psd, care se dau dupa cum bate vantul.

      stim si noi.

      extrema dreapta intotdeuna a dus la razboi, asta stiti? 

      din legionari s-a ridicat guvernul extrema dreapta antonescu, ce a intrat in razboi contra rusiei alaturi de hitler.

      la cati frustrati plini de credite sunt in tara, toti "legioanri" numai bine o poate pune cg cu putin de un "squid game"(jocul ala in care intrau saracii infundati in datorii, pt sansa de a scapa de datorii si a deveni bogati, participand intr-un joc mortal pt distractia unor bogati). cam ca razboiul lui putin nu? 

      Intodeauna insemnand acum 85 de ani :))

      E secolul 21, reveniti-va. 

      Alea erau dictaturi, noi nu vrem dictatura. Voi vreti dictatura comunista deghizata in centrism pro european.

      Kremlin are 62 de ani, n-a făcut nimic în viață!

      Kremlin e un comunist ceaușist. Deci, ce vreți voi?

      Aia vi se pare voua. Acu' hotarati-va, e legionar de extrema dreapta sau comunist ceausist? Din ce zice, nu e nici una, nici alta. Acu' ca ati visat voi urat noaptea ca e baubau...e doar problema voastra.

      cum nu vrei dictatura cand vrei desfiintarea partidelor si desfiintarea alegerilor pt presedinte, veti avea "conducator de glie" pe vecie.

      e definitia dictaturii. 

      si programul apa glie energie e definitia comunismului , cu ceva modificari ca se stie ca primul a falimentat.

      comunismul e totul in proprietatea statului, si fara clase sociale(bine ca se creeaza oricum clasa sociala privilegiata a puterii si a aparatului opresiv al puterii) 

      e ambele, comunisto-legionar. extremistii de dreapta nu-s destui sa castige alegerile, asa ca ii aduna si pe nostalgicii comunismului ceausist.

      vezi si pe sosoaca le-a facut parastas si la ceausescu si la zelea codreanu. 

      Hotărăște-te, i-a făcut parastas lui Ceaușescu ori lui Zelea Codreanu?

      Ah, eram beat. 

      la ambii.

      CG vrea pace.bolsevicii tai regresisti vor razboi.

      cam ca putin e plin de pace in suflet, dar altii il fac sa omoare oameni.

      Tu poti vota linistit odraslele lui taica soros.sunt cata frunza,cata iarba,deci ai de unde alege.

      Cizmarii ceaușiști sunt mai rari.

      Da tu ce plm ai făcut în viata bah soferule...sau pardon, carator de saci de ciment prin Anglea...sau șprițar la birtul din sat....ai făcut multe a drak

      trump se pisa cu jet pe CG

    Nu am votat niciodata PSD, de ani de zile PNL este un minipsd cumva chipurile mai instruit si cu mai multa carte (mai putin Ciuca. Si Gorghiu. si Bode etc). Dar cu Georgescu nu poti sa votezi daca ai IQ minim 95. Omul nu spune nimic nici o cifra nici uun plan, sa zicem ca avem deficit 8% avem dobanzi de platit din urma aproape 3%, nu putem sa dam afara mult prea multi oameni pentru ca intra in asistenta somaj infractiuni credite restante etc , ce plan aveti domnu Georgescu de unde taiem ce este prioritar? si el bate campii cu neamul romanesc si apa hrana energie

    1. Ce plan sa aiba ca presedinte? Presedintele se ocupa cu din astea? Iohannis , in 2009 sau cand era vorba sa fie prim-ministrul Grivco, a zis ca si bugetarii platesc CAS, CASS si impozit pe venit, deci ar fi gaura la buget daca ar fi dati afara :)) deci nu era vorba de trade-off urile de care zici acolo, cu credite restante etc, ci efectiv omul credea ca ce se trage de la bugetari e un plus la buget. CG nu a zis asa o enormitate niciodata si inca o data, nu are treaba presedintele cu deficitul.

      In rest, asta e, suntem prosti. Dar cica e democratie, deci avem dreptul sa votam asa, ca prostii. 

      Nu nu sunt prost deci nu votez Georgescu. Nu votez nici Lasconi Ponta Ciolacu Funeriu si cine o mai fi. Daar in primul rand nu votez Georgescu.

      N-am zis ca esti, zici de noi , care am vota cu CG. Repet,asta e, sunt prost. Nu e ilegal.

      Felicitări!

    Asa, asa, presa pro guvernamentala il ataca pe CG. Halal democratie.

    E asa anti semit ca vrea mutarea ambasadei la Ierusalim. Ati innebunit. 

    1. Logica de tiktoker. Vezi ca antisemit se scrie intr-un cuvant. Tiktokerii nu prea stiu limba romana. Limba romana ii incurca la patriotism.

      N-am tiktok , desteptule

      Daca voiam sa scriu separat anti de semit, pune si cratima. E o greseala de editare, elitistule.

      Si da, e buna logica. Cum drqcu e antisemit cineva care a spus numai lucruri bune despre Israel si evrei? Daca admira legionarii, probabil ii admira pt lucruri care nu tin de antisemitism. Priveste nuantat lucrurile, nu ia la pachet relele cu bunele. 

      Vezi, de editare. Am scris si "pune", in loc de "puneam"...

      google translate a dat rateuri mari. La tiraspol n-aveți nici limbă română, nici căldură.

      La asta recurgeti toti cand nu aveti argumente. Cred ca sunteti un singur securist carr comenteaza pe toate site-urile.

      Si ete fas, de parca e mare insulta ca ma faci transnistrean. Mi-ai zis-o de numa'. Forza Sheriff :)) 

      Clar e că tu nu ești suveranist prorus, doar un sărac rus.

      Oau, m-ai facut rus, ce insulta :) ce sa zic, Forza Spartak Moscova! As fi onorat sa fiu rus.

      putin va primeste.

      Decat sa ma arunce de la etaj , ca pe voi...sa fim prieteni cu toti, care-i problema? Nu stiu de ce vi s-a urat cu binele.

      e mai riscant sa te guduri pe langa rusi decat sa stai departe de ei

    Valul de antisemitism este in Germania,

    autoritatile au anuntat ca nu pot garanta 

    securitatea evreilor in spatii publice/strada, 

    care poarta orice insemn,

    din care se poate deduce ca e evreu 

    1. Și la Budapeșta

      cum este? 

      Si nu e de la AfD, ci de la votantii pro Palestina ai SPD si Verzilor.

      E foarte bine, recomand. Nu e catastrofa numita Bucuresti, de exemplu. Care se lauda ca are pib-ul dublu fata de media UE si nu se vede nimic.

      De asta

      Budapeșta e

      plină de gropi? 

      Tu le vezi, ca dai in ele de inteligent ce esti. Eu n-am vazut pic de groapa.

      Si oricum Budapesta e condusa de opozitie. Care si ea e mult peste Nicusor. Progresistii lor sunt mai buni decat useristii nostri de doi bani.

      Nimai atat poti ,ungarofobule

      Daca esti dus cu pluta,

      suna un prieten sa te ajute,

      cu ceva acceptabil intelectual 

      Budapeșta din

      dronă e OK, 

      dar e plină de gropi. 

      Grohăie pe altă

      temă! 

      Gropile din Budapesta. e rezultatul "muncii minunate" a

      primarului general Karacsonyi, siamez cu Nicusor Dan,

      dar ei macar au autostrazi pe cand noi numai planuri 

    Votul din America si Romania,arata ca multi oameni sunt dispusi sa-si faca rau singuri(”dusi cu pluta”).

    1. La fel zicem si noi de cine voteaza cu democratii.

    din cate vad valul de furie e impotriva celor bogati. si la noi si afara, in US , unde chiar nu era problema cu asa ceva.

    nu cu evreii. 

    psdnl e plin de baroni locali, in fapt cam toti sunt ultra bogati din.. invarteli cu banii statului. cine a fost aproape de borcanul cu miere e uns bine de tot. ia toti oamenii din roamnia la puricat averi sa vezi cati pot dovedi cum au facut banii. cate-s albe, cate-s gri si cate-s negre. normal ca hai sa zicem ca dup a ce s-ar curata tara de averile furate, furia ar continua si pt ceilalti bogati.  

    bogatii sunt cei ce au profitat de inflatie, au marit preturi si au facut mega profituri, si saracii au platit pretul. acum sunt furiosi. le e rusine sa spuna ca pe bgati, dar in fapt astga e. nu evrei, nu soros, nu neo marxisti, nu etc.

    ci pe cei ce i-au saracit. adica bogatii. ca placinta e rotunda si se imparte, felia bogatilor s-a dublat, a saracilor injumatatit in ultimii 4 ani. si e o miscare de furie mondiala. suntem in prerevolutie, in cazul nostru antirevolutia din 89, sau prerazboi. sau ambele.  

    1. Asa e, valul de furie e impotriva celor bogati, iar evreii nu sunt considerati bogati.

    „Impulsul de a salva umanitatea este aproape întotdeauna o mască falsă pentru dorința de a o conduce.”

    — H. L. Mencken 

    Nationlist socialistii de azi sunt tot ca extrema dreapta interbelica. ei spun nu noi suntem diferiti. pfff. in nici un fel. totul se bazeaz a pe colectivism, sa fim frati, sa fim necompetititvi, si sa eliminam consumerismul. si pe ura, sa eliminam clasele sociale, sa eliminam sistemul, sa eliminam clasa politica. nimic pozitiv nu vad dansii. zero nu exista nimic frumos, nimic bun. dupa cum spune georgewscu, sistemul tot e putred nu poate fi corectat ci doar distrus.

    Vedem ura si furia , ok, e foaaarte usor sa distrugi. tot ce s-a facut in 35 de ani de la revolutie, se poate distruge in scurt timp. Dar , la fel ca in perioada interbelica, ura si furia va ramane, ca doar atat au. nu vor construi nimic inapoi, si apoi ma gandesc ca vom fi buni de razboi. de data asta e diferit. astea-s cele mai periculoase cuvinte. 

    Propaganda sistemului duduie.trolii fac spume.au plecat rusii si legionarii,au venit antisemitii!

    1. sunt unii si aceiasi, nu au plect nu au venit.

      Unde au plecat rușii și legionarii? Amândoi sunteți pe baricade.

      Trolii fac spume.

      Dar tu ești un rus epileptic. Spumele sunt ce poți.

    Parchetul a avut dreptate sa isi inchida dosarul. Chiar si citatele scoase aici nu reprezinta un cult al genocidului. Nu reprezinta un cult al lui Zelea Codreanu. Ce sa mai discutam. Cine stie limba romana si intelege ce cere legea, atunci accepta si trece mai departe.

    1. e fan declarat a lui zelea codreanu si antonescu, antisemiti, antonescu a omorat evrei si tigani dar cg nu-i antisemit. ziceti voi.

      Tu spui "Cine stie limba romana si intelege ce cere legea, atunci accepta si trece mai departe."

      Dar tu nu stii limba romana. 

      Ca proba, expresia ta ""Chiar si citatele scoase aici nu reprezinta...", este o formulare gresita in limba romana. Formularea corecte este "Nici chiar citatele scoase aici nu reprezinta..." 

      Deci, nu, nu intelegi legea. 

      Taci!

      Aberezi cu spume de origine patologica. Ambele exprimari sunt corecte.

      Asta interpretezi tu cu mintea ta patologic bolnava de comunism.

      Omul spune cu subiect si predicat ca ZC a facut si bune si rele. Nu a spus nicaieri ca ii este fan si nici idol. Si pentru tine si papagalul de la 15.2, DEX exprima clar ce inseamna cult, anume EXAGERARE. "2. Sentiment exagerat de admirație, de respect, de venerație, de adorație față de cineva sau de ceva. " 

       

      Nu simpla apreciere a unor fapte bune facute de legionari. Asta nu inseamna cult al miscarii legionare. Ci venerarea, adorarea lor. Nu poti sa adori pe cineva atunci cand si admiti ca a facut si fapte rele. Aia nu mai este adoratie. Intelegeti, mai papagalilor? 

       

      Oricum, pentru ca niciunul dintre voi doi nu intelege un text scris, am sa il repet si explic aici. Legea este foarte clara (mai putin pentru voi). 

      "fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni de genocid contra umanităţii şi de crime de război". 

       

      A facut Miscarea Legionara un genocid? Eu nu stiu, asa ca citesc un articol din presa pro-europeana si euro-atlantica. Iata ce stiu ei despre cel mai sangeros moment al legiunii. 

      "Cel mai grav incident din timpul rebeliunii a fost pogromul împotriva comunității evreiești din București, în care zeci de evrei au fost torturați și uciși cu brutalitate. Aceste atrocități au dus la o condamnare larg răspândită atât pe plan intern, cât și internațional." 

      Atrocitati sunt. Genocid nu este. Din simplul fapt ca numarul nu indeplineste criteriul. Cuvantul genocid se refera la populatii nu la cateva zeci de persoane. Zic, nu dau cu parul. Articolul de lege din care tocmai am citat se refera la GENOCID. Cultul unora care au facut genocid. 

      "În dimineaţa zilei de sâmbătă, 28 iunie 1941, soldaţi români şi germani, membri ai serviciului român de siguranţă, poliţia şi mase de locuitori au comis crime şi jafuri la adresa evreilor din Iaşi. Mii dintre aceştia au fost ucişi în casele lor şi pe stradă ; alte mii au fost arestaţi de patrule de soldaţi români şi germani şi duşi la sediile poliţiei.

      La data de 30 august 1941, cei 980 de evrei care au supravieţuit torturii au fost aduşi înapoi în Iaşi. Tribunalul pentru crime de război care i-a judecat în 1948 pe criminalii de război români a stabilit faptul că mai mult de 10 000 de evrei au fost ucişi, inclusiv doi dintre fraţii lui Lazăr Rozin. 

      Pentru mai multe informaţii despre Mendel Rozin, unul dintre fraţii lui Lazăr Rozin care a fost ucis în Holocaust, click aici. 

      În timpul pogromului, autorităţile române, împreună cu militarii germani, nu numai că au ucis mii de locuitori evrei ai Iaşiului, dar au şi încercat să distrugă o întreagă comunitate ce existase de mai bine de trei secole." 

      Asta, prin comparatie, este Pogromul de la Iasi, in documentele evreiesti Yad Vashem, si arata crimele odioase ale Armatei Romane. Amploarea crimelor este atat de mare incat se poate discuta sau afirma ca a fost un genocid. Comis de Armata Romana si autoritatile statului. 

      Sa iti explic prin reducerea la propozitii mai simple. Conjunctia "nici" se foloseste pentru accentuare. Este, in acest rol, optionala, in functie de efectul dorit. Ambele forme sunt corecte.

      "Probele nu demonstreaza fapta" 

      "Nici probele nu demonstreaza fapta"

      Ne spui ceva si despre holocaustul rosu facut de evreii veniti pe tancurile sovietice???s-a soldat "doar" cu cateva sute de mii de victime.sau poate ne spui ceva despre bandele de evrei care au atacat armata romana in retragea haotica din Bucovina si Basarabia (in urma pactului libentrop-molotov in 1940).conform arhivei armatei,in urma acestor atacuri s-au inregistrat 42 000 de soldati si ofiteri morti,raniti si disparuti.

      Nu mai insista!

      Expresia „Chiar și...” nu poate fi urmata de o aserțiune negativă fără a crea o incongruență logică sau stilistică. Expresia „Chiar și” este folosită pentru a accentua un aspect afirmativ sau pentru a introduce o excepție, dar în contextul unei propoziții negative nu este potrivită. 

      Nu cunosti limba romana.

      Taci! 

      Ai schimbat subiectul.

      Te-ai predat. 

      Nu.

      „Mișcarea Legionară, atunci când se va scrie istoria adevărată, [...] se va arăta că a fost cea mai puternică esență și expresie de sănătate și de voință proprie venită din poporul român” , mi se pare destul de fan al legionarilor cg.

      Intrucatva e foarte fan.

      Taci tu. Spui "potrivita" dar nu spui "corecta". Taci. Limba romana nu contine regula de care spui tu ci este o preferinta de stil.

      Ai dreptate. Exprimarea care incepe cu "chiar si", urmata apoi de o subordonata afirmativa sau negativa exprima suprinderea. "Chiar si apa calda nu a reusit sa spele pata".

      In timp ce expresia care incepe cu "Nici chiar apa calda nu reuseste sa spele pata" este o afirmatie cu caracter exclusiv.

      Lasa-l pe sfertodoct sa bata campii. Nu stie stilistica limbii romane. Este doar invatator. 

      Nu. Limba romana nu are doar gramatica, ea implica si logica. Este incorect in limba romana sa spui"Toti nu au fost"; corect este "Nimeni nu a fost". Asta nu este o preferinta stilistica. Dar , ce sa vezi!, ...distrug mandria unor neterminati...

    Anti-Defamation League este o gluma de organizatie partizana, cu istorie indelungata de minciuni, principii anti libera exprimare si coruptie. Citarea acestora ca pe o sursa de incredere este malpraxis jurnalistic, in special cand acestia au incercat (si esuat) sa modifice definitia antisemitismului pentru propriile scopuri politice.

    "termeni precum "elite globale", "bancheri internaţionali" sau "corporatism global" sunt uneori coduri utilizate pentru a face aluzie la stereotipuri antisemite" nici nu stiu de unde sa incep cu fraza asta. In primul rand ca daca nu esti cititor de ganduri nu ai tu cum sa stii daca fac sau nu aluzie la orice. A doua problema cu fraza asta este vina prin asociere. Daca este antiglobalist esti antisemit se intelege. Nu vi se pare un pic trasa de par?  

    1. ADL este o organizație recunoscută la nivel internațional pentru combaterea antisemitismului și a urii,

      Anti-Defamation League este o organizație înființată în 1913 pentru a combate antisemitismul și discriminarea în toate formele sale. Este cunoscută pentru: 

      - Monitorizarea discursurilor de ură și a grupurilor extremiste. 

      - Educația publică despre antisemitism și alte forme de discriminare. 

      - Advocacy pentru legislații care protejează drepturile civile.

      ADL este, fără îndoială, o organizație prestigioasa, influentă și recunoscută pentru activitatea sa în domeniul drepturilor civile și al combaterii urii. 

      Practic cei care acuza de antisemitism dovedesc ca sunt antisemiti. Vad evrei peste tot unde se invart lucrurile.

      Foarte frumos rezumat. Poate puteti sa ne spuneti si care a fost imboldul infiintarii acestei societati prestigioase, influente si recunoscuta pentru activitatea de "combatere a urii"?

      Poate puteti sa ne spuneti si cine este Roy Bulloc? 

      Pot.

    De parca o lege nu poate fi amendata sau chiar anulata. Asta pe de o parte. Pe de alta parte articolul recunoaste ca ce a fost facut a fost nedemocratic si justifica ce se intampla. Oricum ai da-o tot Georgescu e pe val. De ce? Pentru ca are sustinere. That's all, folks.

    1. sustinerea e datorata promisiunilor electorale, totul gratis si mai mult, triplu triplu si qvadruplu.

      promisiuni pe care evident nu le va putea livra. 

      ce fac dictatorii cand nu pot impresiona cu economia? razboi. Romania mare , vestul e satanist etc etc, cine stie.

      ne va livra razboi, dc castiga cg. ca orice alta extrema dreapta de pana acum, inclusiv rusia, prin putin, inclusiv iata us, trump deja ameninta 3 entitati cu razboi fie comercial fie cu arme, groenlanda, canalul panama si canada. i-a amenintat si pe hamas, cu "iadul se va dezlantui", suna cunoscut? parca-i cg nu? , dar vad ca a cedat hamas si nu s-a mai dezlantuit iadul. razboiul adica. 

      O lege poate fi schimbata, dar nu de judecatori. Si nici de tine.

      Toate promisiunile lui cg ar costa Romania anual mai mult decat razboiul din ucraina . dc vine si diaspora la pomeni, creste suma.

    In unda nationalista a numitului candidat ,el aduce la suprafata evenimente de 80 de ani in urmă.In Romania in momentul de fata nu mai exista aproape de loc evrei in Romania.Cu siguranta musulmani si tigani sunt mult mai pe placul romanilor decat evreii.

    Niciodata nu voi intelege , nu voi sustine si nu voi aproba vreo forma de discriminare rasiala, etnica, sexuala sau de orice alta natura.

    Nu sunt de acord si nu voi fi niciodata de acord cu ideologie si actiuni impotriva evreilor, tiganilor, maghiarilor sau altor minoritati conlocuitoare.  

    TOTI BANDITII EXTREMISTI SA TINA MINTE DE LA MINE CEVA: nimeni nu alege cum se naste! Te nasti roman, evreu, tigan, maghiar, rus lipovean, etc. Si ai minte si suflet de om ca orice om EGAL cu alti oameni.  

    Sa le fie rusine celor care discrimineaza pe baze etnice - arata ca sunt oameni condusi de ura, extrem de ingusti la minte si dezgustator de negri la inima.  

    Eu personal am avut prieteni evrei, tigani, maghiari dar si din alte minoritati (ex: homosexuali, lesbiene). Fara ca statutul de minoritate sa fie un plus in ochii mei (sunt om obiectiv totusi) s-au dovedit oameni de valoare si respectabili, oameni de admirat.  

    Inca o data: SA LE FIE RUSINE ANIMALELOR CARE GANDESC SIMT SI ACTIONEAZA PE BAZE DISCRIMINATORII FATA DE MINORITATI, ORICE FEL DE MINORITATI!  

    Ban.Cher.Vali 

    Fratilor ,

    am vrut si eu sa comentez, 

    dar vad ca s a spus totul aici

     

    "Dacă nu aplicăm legea, desigur, Călin Georgescu va ajunge preşedinte."

    Noi aplicam legea numai ca sa nu castige un x-ulescu? Voi va auziti? :))) 

    1. Nu ai inteles. Legea nu i se aplica lui Georgescu in mod special, ci, in general. Dar, daca nu o aplicam, atunci vom avea ca presedinte un apologet al Miscarii Legionare. Acum pricepi?

      nu castiga. de-aia a incercat acest blitz crieg pe retele.

      de-aia s-a zbatut atat sa refaca turul 2 cu lasconi.

      la orice intrebare. el poporul, Dumenzeu inainte. lasa. 

      Se aplica in general? Serios? Uita-te putin in jur, ai impresia ca in tara asta domneste legea?

    ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9772
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7764
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2828
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0111
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.2632

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb