Vânzările de autoturisme au crescut cu 18% pe piaţa chineză, luna trecută, depăşind estimările analiştilor, în baza livrărilor companiei nipone "Toyota Motor" Corp. şi ale "Ford Motor" Co. din SUA.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat, ieri, că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au ajuns la 1,31 milioane de unităţi în februarie, în vreme ce analiştii aşteptau 1,27 milioane de vehicule.
Vânzările totale de vehicule, inclusiv camioane şi autobuze, au urcat cu 18% luna trecută, la 1,6 milioane de unităţi. În primele două luni din 2014, livrările au crescut cu 11%, la 3,75 milioane de unităţi.
Anul acesta, vânzările de vehicule de pe piaţa Chinei ar putea depăşi 24 de milioane de unităţi, datorită urbanizării şi majorării veniturilor, estimează CAAM.
Producătorii auto din Japonia, de la "Toyota" la "Honda Motor" Co., au înregistrat o redresare a vânzărilor, după protestele anti-nipone din ultimii doi ani, în timp ce "Ford" a raportat cel mai rapid ritm de creştere a livrărilor din ultimele şapte luni. Luna trecută, livrările "Ford" au sporit cu 67%, la 73.040 unităţi.
Vânzările "Toyota" şi "Honda" în China au crescut în februarie cu 43%, respectiv, 28%. În 2013, China a devenit prima ţară în care vânzările de vehicule au depăşit pragul de 20 de milioane într-un an, marii producători auto străini - "Toyota", "General Motors", "Ford" şi "Volkswagen" - livrând un număr record de maşini pe piaţa chineză.
CAAM a anunţat recent că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au crescut cu 14% anul trecut, la 21,98 milioane de unităţi. Rezultatele depăşesc cu mult estimările analiştilor, care aşteptau un avans de 7% în 2013.