În fiecare an, brandurile din întreaga lume se întrec în campanii de Crăciun, se arată într-un comunicat al Brand Management, remis redacţiei. Toate vor să-şi facă auzite şi văzute mesajele în moduri cât mai eficiente cu putinţă, informează sursa. După câţiva ani plini de provocări, sezonul sărbătorilor de iarnă 2023 pare să fie, de departe, unul dintre cele mai bune, pe măsură ce numărul românilor care merg la mall de Crăciun şi Revelion creşte cu 17% faţă de o perioadă normală, se mai arată în comunicat. Dacă, în mod uzual, 7 din 10 români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână (în mediul urban), pe final de an numărul acestora ajunge la 8, iar timpul petrecut în mall creşte cu 30%. La fel, şi bugetul pentru cumpărături al românilor creşte de la o medie de 300 de lei per vizită la peste 400 lei, potrivit companiei.
Conform Brand Management, liderul pieţei de indoor advertising şi prima companie de profil ale cărei servicii au acoperire la nivel naţional, sezonul sărbătorilor de iarnă se anunţă a fi unul foarte bun şi datorită dezgheţării bugetelor de marketing, la finalul unui an dificil, cu multe modificări fiscale care au generat o atitudine prudentă. Practic, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, 60% dintre clienţii Brand Management generează un sfert din activitatea anuală a companiei şi aproape o treime din cifra de afaceri, relatează sursa indicată.
Potrivit comunicatului "Ultimul trimestru al acestui an se termină pentru noi cu o creştere a cifrei de afaceri de 200% faţă de acelaşi interval al anului trecut. Din punct de vedere al campaniilor de sărbători, procentele au rămas aceleaşi ca în anii trecuţi - circa 30% din cifra de afaceri provine din acestea. În ce priveşte cifra de afaceri totală, am avut o creştere de 35% în 2023 şi estimăm că vom păstra trendul ascendent şi în anul viitor.", spune Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.
Tendinţele actuale în domeniul reclamelor din centrele comerciale demonstrează că brandurile s-au convins de eficienţa expunerii în mediul indoor prin faptul că le apropie din ce în ce mai mult de consumator, în momentul în care acesta ia decizia de cumpărare, informează sursa.
Cele mai solicitate spaţii rămân cele cu trafic intens precum zona de atrium sau cea de restaurante şi cafenele din mall-uri, acolo unde se opresc 5 din 10 români să mănânce după ce fac cumpărăturile, transmite compania. În ce priveşte zonele geografice alese, brandurile internaţionale se concentrează în special pe oraşele principale (top 6 ca ordin de mărime), însă observăm o prezenţă din ce în ce mai mare şi în oraşele ce completează top 20 din punct de vedere al numărului de locuitori. Astfel că, în ultimele planuri de media apar tot mai des oraşe ca: Brăila, Galaţi, Târgu Mureş, Oradea, Piatra Neamţ, Suceava, Alba Iulia, Arad etc. Însă, pentru planificarea unei campanii de succes, specialiştii trebuie să aibă în vedere mai multe criterii, se mai arată în comunicat.
Conform sursei menţionate, "Până acum am făcut recomandări de eficientizare a expunerii în baza experienţei noastre de aproape 20 de ani, dar începând cu 2024 vom agrega datele de trafic ale mall-urilor şi hypermarket-urilor cu care lucrăm şi astfel toţi clienţii noştri vor primi, la fiecare plan de media solicitat de la noi, câte zeci sau sute de mii de vizitatori lunari sunt per locaţie, plus profilul consumatorului (gen/generaţie), aşa cum reiese el din studiul de piaţă de anul acesta făcut pentru industria de indoor advertising de către Reveal Marketing. Astfel, orice planificare de campanie publicitară în indoor va porni de la audienţa ce poate fi atinsă şi ce rezultate pot avea din punct de vedere impact şi reach al consumatorului final", spune Georgian Drăghici.
Alte criterii şi tactici care s-au dovedit de succes şi cresc în tendinţe în perioada următoare, aşa cum arată datele comunicatului, sunt:
"Folosirea de suporturi sustenabile, pentru eficientizarea costurilor.
Atenţie sporită la bugetul companiilor în construirea şi implementarea campaniilor.
Campanii care să ofere experienţe şi interacţiuni offline-online, care să suscite cât mai multe simţuri.
Focus pe datele demografice, care dau valoare oricărei campanii, influenţând direct creşterea vânzărilor. Cunoaşterea audienţei şi plasarea campaniilor la locul potrivit face diferenţa dintre o campanie mediocră dar care creşte vânzările şi una grozavă, dar pe care nu a văzut-o nimeni.
Campanii globale adaptate pieţei, mentalităţii şi contextului local, astfel încât consumatorului să îi fie uşor să relaţioneze şi interacţioneze cu ele."