Carrefour, cel mai mare retailer al Franţei, a raportat în trimestrul al doilea o scădere de 0,6% a vânzărilor, la 20,46 miliarde euro, pe fondul condiţiilor economice dificile din sudul Europei şi deprecierii monedelor din Brazilia şi Argentina, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie, citat de Bloomberg.
Veniturile au fost cu puţin mai mari decât estimările analiştilor, care indicau încasări de 20,4 miliarde euro.
La cursuri valutare constante, vânzările Carrefour ar fi crescut cu 1,3%, precizează retailerul francez.
Măsurile de austeritate şi rata ridicată de şomaj sunt unele din motivele scăderii consumului, în timp ce retaileri precum Auchen şi Casino Guichard-Perrachon duc o politică a competitivităţii foarte agresivă. Grupul Carrefour, a cărui reprezentanţi au declarat că nu se aşteaptau la o îmbunătăţire a climatului economic în anul acesta, are de gând să îşi mărească cheltuielile de investiţii pentru renovarea magazinelor şi extinderea ofertelor pe mai multe canale comerciale.
În Franţa, cea mai mare piaţă a Carrefour, vânzările au stagnat la 9,6 miliarde euro, pe fondul situaţiei economice dificile şi condiţiilor meteo nefavorabile, iar segmentul hipermarketurilor a continuat să se redreseze, potrivit comunicatului emis Carrefour, citat de sursa de presă.
Pe pieţele europene, vânzările Carrefour au coborât cu 4,3%, la 5,23 miliarde euro.
Dintre cele mai importante pieţe, Italia se remarcă printr-o scădere puternică de 11% a veniturilor Carrefour.
În prima jumătate a anului, vânzările companiei au scăzut cu 1%, la 41 miliarde euro.