Vânzările de maşini noi în Italia au înregistrat în septembrie un declin de 25,37%, în urma introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), comunică Automotive News Europe.
Livrările au scăzut luna trecută la 124.976 unităţi, arată datele publicate de Ministerul Transporturilor de la Roma. Cota de piaţă maşini echipate cu motoare diesel s-a diminuat în septembrie la 47,9% - cel mai redus nivel din martie 2010, arată datele Asociaţiei Industriei Auto (ANFIA).
În septembrie, Dacia a vândut 2.333 de vehicule pe piaţa italiană, în scădere cu 34,06% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 3.538 de unităţi.
Livrările Fiat şi Ford au scăzut luna trecută cu 43,18% şi, respectiv, 9,64%, în timp ce Renault a raportat un declin de 48,57%.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Italia rămâne a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Marii Britanii şi Franţei dar înaintea Spaniei.
În primele nouă luni din acest an, piaţa auto italiană a înregistrat un declin de 2,8%, fiind înmatriculate 1,49 de milioane de autoturisme noi. Cota de piaţă maşini echipate cu motoare diesel s-a diminuat în primele nouă luni din acest an la 53,3%, de la 56,8% în perioada similară din 2017.
În perioada ianuarie-septembrie, Dacia a vândut 45.998 de vehicule pe piaţa italiană, în creştere cu 2,23% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 44.996 de unităţi.
Livrările Fiat şi Ford au scăzut primele nouă luni din acest an cu 20,27% şi, respectiv, 3%, în timp ce Renault a raportat un declin de 2%.