Agenţia de turism Eximtur a înregistrat în primele şapte luni ale anului o scădere a vânzărilor pe destinaţiile interne cu circa 15%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, în condiţiile în care la finalul primul semestru diferenţa de vânzări faţă de S1 2008 era de -25%, a anunţat vineri agenţia.
Potrivit directorului general al agenţiei, Lucia Morariu, creşterea vânzărilor în iulie poate fi pusă pe seama introducerii tichetelor de vacanţă şi a ofertelor speciale lansate pentru toate staţiunile de pe Litoral. "Există hoteluri pentru care am înregistrat creşteri mari de vânzări faţă de 2008 şi altele pentru care vânzările scad chiar cu 50%", a adăugat Morariu, precizând că tot mai mulţi turişti solicită numai servicii de cazare în detrimentul celor de cazare şi masă.
Reprezentantul agenţiei de Eximtur a precizat că a crescut interesul românilor pentru destinaţiile interne, altele decât Litoralul, precum Delta Dunării, Băile Felix, Băile 1 Mai, Buziaş, Bran - Moeciu, Olăneşti, Tuşnad, Bazna, Borsa Maramureş, Buşteni, Călimăneşti-Căciulata, Geoagiu, Gura Humorului sau Păltiniş.
Lucia Morariu spune că cele mai multe plângeri ale clienţilor se referă la calitatea serviciilor oferite pe litoral şi la nivelul preţurilor percepute.
Eximtur, una dintre principalele agenţii de turism din România, cu sediul la Cluj Napoca, a fost înfiinţată în 1993. Eximtur are în prezent 12 agenţii proprii în Arad, Baia Mare, Bucureşti, Cluj Napoca, Oradea, Sibiu, Suceava şi Timişoara şi două sedii administrative la Cluj Napoca şi Timişoara.Compania a înrehistrat în 2008 o cifră de afaceri de 40,5 milioane de euro.