PSA "Peugeot Citroen", al doilea producător auto major din Europa, a înregistrat, în 2014, prima creştere a vânzărilor sale din ultimii patru ani, după ce China a devenit cea mai mare piaţă a companiei, depăşind ţara de origine, Franţa.
Livrările societăţii au sporit cu 4,3% în 2014, la 2,94 milioane de vehicule, de la 2,82 milioane în 2013, datorită cererii pentru maşinile de teren 2008 şi 3008 şi pentru break-ul 308. Totuşi, nivelul vânzărilor este cu 18% mai redus decât în 2010, când "Peugeot" raporta livrări record de 3,6 milioane de vehicule.
Pe piaţa chineză, vânzările "Peugeot" au crescut cu 32% anul trecut, la 734.100 de unităţi. "Chinezii vor branduri internaţionale", a declarat Maxime Picat, directorul brandului Peugeot.
Vânzările "Peugeot" în Europa au crescut cu 8% anul trecut, la 1,76 milioane de vehicule. În Franţa, compania a vândut aproximativ 637.700 de unităţi.
În regiunea Eurasia (care include Rusia şi Ucraina), numărul autoturismelor comercializate de companie a scăzut cu 41%, la 43.800, iar în America Latină - cu 34%, la circa 200.000. Vânzările "Peugeot" în Africa şi Orientul Mijlociu s-au diminuat cu 25%, la aproximativ 169.400 de vehicule. Livrările companiei în afara Europei au reprezentat 60% din total, anul trecut.
"Peugeot" şi-a îmbunătăţit recent estimările privind creşterea pieţei auto europene în acest an, de la 3% la 4-5%.