PSA "Peugeot Citroen", cea mai mare companie auto din Franţa, respectiv a doua din Europa, şi-a redus cu 17% volumul livrărilor în 2012, din cauza recesiunii din zona euro.
Livrările brandurilor Peugeot şi Citroen, inclusiv cele de echipamente purtând aceste mărci, s-au redus la 2,97 milioane de unităţi anul trecut, de la 3,55 milioane în 2011, conform anunţului făcut ieri de companie.
Oficialii "Peugeot" au informat: "Scăderea vânzărilor grupului reflectă criza care a afectat piaţa auto din Europa. Totodată, livrările Peugeot au fost reduse în contextul opririi exporturilor de echipamente către Iran, ca urmare a sancţiunilor internaţionale impuse acestei ţări".
Dacă se exclud livrările de echipamente, vânzările companiei s-au redus cu 8,8% anul trecut, la 2,82 milioane de vehicule. Divizia "Peugeot" a avut vânzări de 1,56 milioane de vehicule în 2012, cu 6,1% mai mici decât în anul precedent. În cazul Citroen, scăderea a fost de 12%, divizia livrând 1,27 milioane de autoturisme.
Conform "Peugeot", piaţa auto din Europa ar trebui să continue să scadă în 2013, declinul fiind de 3-5%. "În acest mediu, "Peugeot Citroen" va lansa 17 modele noi la nivel mondial, din care nouă în Europa, potrivit anunţului companiei.
Vânzările auto din Franţa au scăzut, per total, cu 14% în 2012. Pe plan local, livrările "Peugeot" s-au micşorat cu 18%, iar cele ale rivalului său mai mic "Renault" SA - cu 22%. Dacă se iau în calcul şi vehiculele comerciale uşoare, piaţa auto din Franţa a scăzut cu 13%. În cazul "Peugeot", declinul a fost de 17%, iar în cel al "Renault" - de 20%.
Vânzările "Peugeot" au scăzut cu 8,6% în Europa, anul trecut. În Spania, declinul livărilor companiei a fost de 14,9%, iar în Italia - de 20,9%.
În schimb, vânzările "Peugeot" au crescut cu 10,1% în Rusia, cu 7,2% în China, iar în America Latină - cu 5,6%.