Premierul Viorica Dăncilă participă, luni dimineaţă, la Craiova, la Forumul Industriei Auto Europene 2019 şi va vizita fabrica Ford.
Conform agendei premierului, Dăncilă participă, de la ora 9.00, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, iar la 10.45 va vizita fabrica Ford din Craiova. împreună cu mai mulţi membri ai Cabinetului.
La final, Viorica Dăncilă va face declaraţii de presă.
În urmă cu un an, într-un interviu acordat RFI, preşedintele Ford Romania, britanicul Ian Pearson, îşi mărturisea angajamentul total faţă de uzina de la Craiova, dar sublinia că autorităţile române trebuie să îşi respecte angajamentele, în special pe cele legate de dezvoltarea infrastructurii rutiere şi ferate. "Am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", a afirmat el.
"Toţi reprezentanţii industriei auto aşteaptă cu nerăbdare ca autostrada dintre Piteşti şi Sibiu să fie gata la termen. La fel de importantă este şi calea ferată dintre Craiova şi Timişoara şi Craiova şi Calafat. (...) Orice companie are un plan de afaceri şi priveşte spre viitor. Stabilitatea şi predictibilitatea din partea Guvernului sunt lucruri importante pentru noi. Întotdeauna sunt schimbări, schimbarea este un lucru bun, dar am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", declara CEO-ul Ford.
Fabrica Ford de la Craiova a produs peste 140.000 de maşini în 2018, iar compania a demarat la finalul anului trecut programul de recrutări pentru uzina din România, pentru 1.700 de noi angajaţi, fabrica având deja 4.400 de lucrători. Ford ar urma să producă la fabrica de la Craiova viitorul SUV, care ar putea să se numească Puma şi să fie prezentat în toamnă la salonul de la Frankfurt.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2019, 09:05)
Adrian Nastase, Traian Basescu, Victor Ponta, Liviu Dragnea, Viorica Dancila, Mircea Geoana, Rovana Plumb si zeci de alti politicieni, plus vreo 23 de ministri ai transporturilor, toti, fara exceptie, s-au jurat cu mana pe inima ca daca lumea ii voteaza vor face autostrazi multe. Acelasi Victor Ponta care acum are partid nou, "garanta" in numele PSD acum vreo 4 ani ca pana in 2019 vom circula pe autostrada de la Bucuresti la Brasov si de la Craiova la Pitesti. Inainte de alegeri, Liviu Dragnea isi punea fecioria la bataie, se jura pe maica-sa si neamuri, ca imediat dupa alegeri, prioritatea programului de guvernare va fi construirea de autostrazi. Nici nu concepea (inainte de alegeri) ca PSD-ul condus de el sa nu faca 1500 de kilometri de autostrada noua in urmatorii 4 ani de mandat. Nimic nou: autostrazile nu exista nici macar la stadiul de proiect, nici macar ca idee, ca zvon, ca dorinta.
Un afacerist din Moldova a tras un semnal de alarma si a construit pe terenul propriu un metru de autostrada. In semn de protest impotriva tuturor politicienilor care ne-au mintit de-a lungul anilor ca fac ceva, dar n-au facut absolut nimic in afara de a manca rahat si de a arunca banii publici pe contracte date cu dedicatie. De la acest metru de autostrada s-a nascut o adevarata miscare ce se va materializa maine, pe 15.03. 2019, ora 15:15, intr-un sfert de ora de pauza din activitate, un fel de greva anti-politicieni. Pentru ce toata tevatura asta? Serios acum, chiar e nevoie de autostrazi in Romania?
O tara normala, civilizata, in care politicienii fura 5% si 95% din buget il investesc in oameni si in tara lor, nu invers cum sunt procentele in Romania, a construit autostrazi inca din anii '50, imediat dupa Razboi. Iar cei care au iesit din comunism, le-au construit dupa '90, dar le-au construit. Vezi Bulgaria, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovenia, etc. Pentru ca avantajele sunt clare chiar si pentru cel mai prost alegator ademenit cu o galeata cu ulei, zahar si o sepcuta: timp si bani economisiti, plus siguranta rutiera. Dar pe cine intereseaza astea?
D-na Rovana Plumb, ministru al Transporturilor la acea vreme, spunea in februarie 2019 in cadrul unei conferinte de presa ca in acest an "se vor da in folosinta 180 de kilometri noi de autostrada". 10 minute mai tarziu, la finalul conferintei, cand a fost intrebata de un jurnalist cine raspunde daca nu se vor da in folosinta acesti 180 de kilometri, Rovana Plumb a spus relaxata: Eu nu am promis nimic! Practic, s-a scos, nu a promis nimic, deci nu raspunde domnia sa, nu e treaba ei, nu se baga, nu stie.
Cam aceasta e situatia autostrazilor din Romania: politicianul te minte in fata, cu zambetul pe buze, te convinge de ceea ce spune, se jura pe maica-sa ca face autostrazi, ca sunt bani cacalau, dupa care, cand ajunge la putere, uita tot. Nu mai stie nimic, el nu a zis asa ceva, chiar daca scrie negru pe alb, chiar daca sunt inregstrari video, chiar daca l-a auzit toata tara zicand ca in mandatul sau se vor face 1000 de kilometri de autostrada. Nu, a fost o neintelegere, el nu a promis nimic. Si nimeni, nimic, nu mai are ce sa comenteze. Cine sa-l traga la raspundere?
Intr-o realitate pe care nu dorim sa o constientizam si sa o vedem, constructia de autostrazi lipseste cu desavarsire din mai multe motive. Iata cateva mai jos, din viziunea celor care ar trebuie sa le faca, de fapt, care ar fi trebuit sa le faca de 30 de ani incoace.
Construind autostrazi, nu se poate fura ca altadata
Stiti care este cel mai scump sector de drum construit vreodata de om pe planeta Pamant? Ati ghicit: autostrada Transilvania, neterminata nici azi, "realizata" de Bechtel, prin semnatura lui Adrian Nastase, prim-ministru PSD. Nu exista nicaieri in lumea asta o autostrada care sa coste aproape 139 de milioane de dolari/kilometru, asa cum a costat portiunea construita de Bechtel. Insa afacerea Bechtel a fost una extrem de profitabila pentru politicienii romani de atunci: contractul pagubos a fost "rasplatit" cu niste spagi colosale. Practic, Romania a platit aproape 2 miliarde de dolari din bani publici (din cei 2,7 ai contractului total) si a obtinut 13 kilometri finalizati. Faceti voi calculele. Unde s-au dus banii? La americanii de la Bechtel, care i-au impartit mai departe catre politicienii romani.
Acum, un asemenea "tun" nu prea mai e posibil. In primul rand ca nu mai exista asemenea sume de la buget, totul facandu-se mai degraba pe fonduri de la UE pentru lucrari de infrastructura de importanta internationala. In al doilea rand, nu se mai baga nimeni la spagi asa de mari venite deodata, politica noului PSD fiind mai degraba, mai multe spagi mici, dar sigure, decat una mare care sa bata la ochi: vezi modificarea legii care permite atribuirea de contracte fara licitatie de pana la 100.000 de Euro. In concluzie, constructia de autostrazi nu mai e profitabila pentru politicieni, ca nu mai incaseaza spaga de odinioara.
Fondurile europene nu se pot ciordi
De ce sa faci ceva pentru tara ta, daca nu poti sa furi si bani? Cam asta e conceptia celor din guvernamant. Or, in cazul autostrazilor, asa cum se intampla in orice domeniu in care, teoretic, se pot accesa fonduri europene nerambursabile de la UE, nu prea mai merge sa ciordesti. Da, sunt sute de cazuri in judecare despre politicieni si functionari publici care au fraudat si furat fondurile europene. Adica au cerut 1 milion de Euro pentru constructia unei scoli dintr-un sat cu primar PSD, dar au facut o lucrare de numai 150.000 de Euro. Restul, la ciorap, impartiti pana la varf. Insa au fost prinsi, cercetati, luati la intrebari, judecati si, uneori, chiar arestati. Asadar, nimeni nu se mai baga sa construiasca autostrazi din fonduri europene, ca banii nu mai merge sa-i furi. Nu furam, nu ne bagam!
Terenurile pe care se face autostrada nu sunt ale politicienilor
In caz ca nu stiai cum se fura pe baza autostrazilor, te lamurim noi. Se face proiectul autostrazii pe hartie. Pana sa fie facut public, niste smecheri cu bani de la conducere cumpara tot terenul pe care urmeaza sa fie realizata autostrada. Evident, majoritatea este teren agricol si extravilan care e cumparat pe bani de nimic. Un exemplu este portiunea autostrazii A3 care intra in Bucuresti, zona care, ciudat, a fost cumparata de o singura persoana cu sustinere politica exact inainte de inceperea constructiei. Pasul urmator este realizarea unui studiu de fezabilitate si demararea procedurilor de expropriere. Atunci, smecherii care au cumparat terenul cu 0,25 Euro/mp de la tarani si localnici, il vand inapoi statului cu ce suma vor ei. Pentru ca cei care negociaza contractele si sumele de despagubire sunt tot oamenii lor. Si uite asa, cumparand ceva cu 1 ban, politicienii si apropiatii lor il vand la stat, pe bani publici, cu 10 lei. Profit chiar si de 1000%, dupa caz. Dar cum acum nu prea mai vrea lumea sa vanda terenurile pe nimica toata, ca s-au cam prins de smecherie, de ce sa faci autostrazi cand nu poti face bani asa usor, peste noapte?
Dureaza prea mult constructia unei autostrazi
De ce sa te apuci de o autostrada acum, cand partidul tau e la conducere, daca va fi finalizata peste 4-5 ani, cand sunt toate sansele sa fie alt partid la guvernare, care sa se laude cu reusita? Vezi cazul d-nei Gabriela Firea, care se lauda peste tot ca a facut, ca a dres, ca a construit. D-na Firea crede ca toata lumea e proasta, cand apare in fata camerelor de televiziune si spune ca ea a deblocat si a construit Pasajul Berceni, podul Vacaresti, podul Ciurel, podul peste Dambovita si asa mai departe. In absolut 100% din cazuri, au fost lucrari incepute de alti primari, construite in proportie de 90%, finalizate in timp ce d-na Firea era primar. Cam asa se va intampla si cu eventualele autostrazi: le incepe PSD, dupa care vin altii si spun ca ei le-au facut. Pai e frumos? Nu mai bine stam cuminti si nu construim nimic?
Masinile vor consuma mult mai putin
Tarile civilizate au construit autostrazi pentru ca soferii sa circule constant si sa consume mai putin, in timp ce timpul calatoriei se micsoreaza simtitor. Dar pe cine din actuala guvernare intereseaza asta? De ce sa faci masinile sa consume mai putin si sa le ramana oamenilor mai multi bani in buzunare? Pai nu faci o asemenea gogomanie. Deoarece scopul tau este sa trimiti cat mai multi bani spre companiile petroliere. Adica cele mai profitabile afaceri din lume si, automat, din Romania. Sunt companiile care platesc cele mai multe taxe si accize la stat, iar din acesti bani se fura cel mai usor, construind si facand proiecte paguboase. Asadar, e important pentru buzunarul politicianului sa trimita cat mai multe masini la benzinarie, deoarece banii se vor intoarce la el. Deci nu sunt bune autostrazile din acest punct de vedere...
Nu mai avem subiect de mintit pentru alegeri
Oamenii sunt extrem de naivi, ca sa nu zicem prosti. E vorba de majoritatea tarii, cei din mediul rural, care nu stiu carte, care nu stiu sa se informeze. De fapt, e vorba de votantul clasic care pune stampila fara sa puna intrebari. Acel om care e usor de cumparat cu un pix, sapca, umbrela sau o sticla de ulei, cu 3 zile inainte de alegeri. Este acelasi om mintit iar si iar, dar care mereu pune botul cand e cumparat cu niste cadouri de 5 lei. Este acelasi om mintit de 30 de ani ca i se va face autostrada, nu primeste nimic, dar el voteaza cu aceiasi oameni. Pai tu nu iti dai seama ce s-ar intampla daca politicienii chiar si-ar respecta promisiunile???
Tu iti dai seama ce s-ar intampla daca PSD ar face acum o autostrada intreaga intr-o anumita zona? Ar insemna sa-si piarda avantajul. Cu ce l-ar mai minti pe omul din acea regiune data viitoare, daca si-a pierdut deja una din promisiuni, indeplinita intre timp? Pentru politicieni nu este important ce au facut, ci ceea ce ar putea face. Conteaza ca "ar putea" face pe viitor o autostrada, ca ar putea mari pensii, ca ar putea mari salarii, ar putea construi scoli si spitale. La ce bun este sa spui ca deja ai construit ceva, in ochii romanului nu are nicio valoare, ci romanul vrea sa fie mintit ca in viitorul apropiat se vor face milioane de lucruri. Or, daca guvernul face o autostrada, nu mai are cu ce sa-si minta alegatorii la urmatoarele alegeri. Pe om nu-l intereseaza ce deja are, ci ce ar putea sa aiba.
Lucrurile sunt cat se poate de clare. Nu avem nevoie de autostrazi. Da, noi, romanii, nu avem nevoie de autostrazi. Pentru ca noi suntem, de fapt, acei 600 de deputati si senatori care ne conduc. Noi, restul de 20.000.000 de oameni, nu avem niciun cuvant de spus. Am fost, sau nu, la alegeri, i-am ales, gata, s-a terminat. Protestam degeaba, facem campanii de PR si marketing degeaba. Noi, romanii, suntem politicienii alesi de noi in acele functii. Si noi, politicienii de la conducere, nu avem nevoie de autostrazi. Din motivele de mai sus, plus altele nenumarate.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2019, 11:43)
Esti grav bolnav. Mergi la medic urgent!
1.2. Hehe (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Un guru în data de 18.03.2019, 16:11)
La ce medic ca tot pleaca 4 pe zi cu toata marirea salariala :) Daddy a dat fuguta la privat de atata investit in spitale l-au lasat discurile.Poate mai schimba placa....
2. Modele noi ?
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2019, 10:21)
#Anonim. O pinie copiata de undeva sau scrisa in 14.03.2019 si publicata azi? Citez din opinie. "De la acest metru de autostrada s-a nascut o adevarata miscare ce se va materializa maine, pe 15.03. 2019, ora 15:15, intr-un sfert de ora de pauza din activitate, un fel de greva anti-politicieni". Referitor la articol, avem doua firme mari auto la Craiova si Mioveni, care cu toate restrictiile viitoare , de circulatie, in orasele mari, a masinilor cu Euro 3 si 4 apoi 5 si 6 , continua sa produca astfel de masini . Nu vedem nici un model hibrid sau electric care sa iasa pe poarta lor, dar , oferim subventii din banii nostri , pentru achizitia lor de la firmele straine.
2.1. Tesla:) (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Un guru în data de 18.03.2019, 16:15)
Voiau sa treaca Tesla in program dar si au adus aminte de niste dureri vechi in zone sensibile legate de obiect si s-au temut :) Si asa -i cam lasa salele de la atata ridicat pibul :)