Vodafone lansează cartelele SIM ecologice realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operaţiunilor sale asupra mediului, conform unui comunicat remis redacţiei.
Începând de luna aceasta, Vodafone le va oferi clienţilor Eco-SIM-uri având dimensiunile reduse la jumătate faţă de cartelele SIM obişnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor înlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou şi vor fi introduse în toate cele 12 ţări din Europa în care Vodafone derulează operaţiuni, dar şi în Egipt, Turcia şi Africa de Sud.1 Eco-SIM-urile vor deveni disponibile în România de anul viitor.
Lansarea Eco-SIM-urilor continuă o altă iniţiativă de succes implementată la nivel global în 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumătate şi care a generat o diminuare a cantităţii de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.
Introducerea Eco-SIM-urilor asigură reducerea necesarului de plastic nou pentru producţia de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, având potenţialul de a diminua producţia de CO2e cu 1.280 de tone.
Alex Froment-Curtil, Directorul Comercial al Grupului Vodafone a declarat: "Obiectivul nostru cel mai ambiţios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic. Am înjumătăţit deja cantitatea de plastic folosită în cartelele SIM şi, odată cu introducerea Eco-SIM-urilor realizate din plastic reciclat, vom continua să diminuăm impactul operaţiunilor noastre asupra mediului."
Deşi Vodafone oferă cartele digitale eSIM în toate pieţele din Europa ca urmare a faptului că tehnologia este disponibilă pe un număr tot mai mare de dispozitive, cei mai mulţi dintre clienţi solicită în continuare cartele SIM fizice.
Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar şi obiectele de plastic de unică folosinţă din magazinele şi birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic şi a eliminat sau a restricţionat utilizarea materialelor promoţionale din plastic, înlocuindu-le cu soluţii alternative cu impact redus asupra mediului.
Măsurile Vodafone pentru protejarea Planetei
Vodafone face progrese semnificative pentru ecologizarea activităţilor companiei, concomitent cu accelerarea rolului pe care tehnologia şi reţelele sale digitale îl au pentru a răspunde schimbărilor climatice.
Reducerea emisiilor de carbon şi creşterea eficienţei energetice
În noiembrie 2020, Vodafone şi-a stabilit un angajament de limitare a emisiilor de carbon până în 2030, aprobat prin iniţiativa Science-Based Target pentru limitarea încălzirii globale la 1.5°, fiind astfel primul operator de telecomunicaţii care să urmeze recomandările formulate pentru sectorul IT&C.
Până în 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de carbon din activităţile proprii şi din energia achiziţionată şi utilizată (Scope 1 şi 2). Vodafone a promis, de asemenea, că până în 2030 va reduce la jumătate emisiile de carbon din sursele Scope 3, inclusiv companiile mixte, toate achiziţiile din lanţul de aprovizionare, utilizarea produselor pe care le-a vândut şi călătoriile de afaceri.
Până în 2040, Vodafone va elimina complet emisiile Scope 3 devansând cu 10 ani termenul iniţial de a ajunge la emisii de carbon "net zero" până în 2050.
Vodafone se angajează să achiziţioneze energie din surse regenerabile. Toate operaţiunile Vodafone din Europa, inclusiv reţelele fixe şi mobile, centrele de date, magazinele şi birourile sunt 100% alimentate cu energie din surse regenerabile. Vodafone depune eforturi pentru a atinge acelaşi obiectiv şi în Africa, până în 2025.
Vodafone continuă să investească în eficientizarea energetică şi în proiecte de utilizare a energiei din surse regenerabile, inclusiv achiziţionarea şi utilizarea unor echipamente de reţea mai eficiente şi dezafectarea echipamentelor vechi din reţeaua sa centrală.
Facilitarea reducerii emisiilor de carbon pentru clienţi
Vodafone s-a angajat să îşi sprijine şi clienţii companii în eforturile lor de a reduce emisiile de carbon, ţinta fiind de 350 de milioane de tone pentru perioada 2020 - 2030, la nivel global, echivalentul emisiilor de carbon totale ale Italiei aferente anului 2019.
Serviciile Internet of Things ale Vodafone vor genera cea mai mare parte a acestor reduceri, îmbunătăţind eficienţa în ceea ce priveşte logistica, managementul flotei, contorizarea inteligentă, producţia şi alte activităţi.
Reducerea deşeurilor şi sprijin pentru economia circulară
Vodafone s-a angajat să refolosească, să revândă sau să recicleze 100% din deşeurile reţelei companiei până în 2025. Astfel, Vodafone a implementat programe de gestionare eficientă a resurselor şi de eliminare a deşeurilor pe toate pieţele pentru a minimiza impactul asupra mediului al deşeurilor din reţea şi al echipamentelor IT redundante.
Vodafone gestionează o piaţă internă a activelor pe care încurajează revinderea şi redirecţionarea de stocuri în exces sau de componente electrice mari scoase din funcţiune, cum ar fi antenele. Vodafone evaluează în prezent posibilitatea extinderii soluţiei pe pieţele partenere şi către alţi operatori.
Vodafone susţine trecerea la o economie complet circulară pentru dispozitivele vândute clienţilor şi a accelerat iniţiativele de extindere a duratei de viaţă a dispozitivelor prin reparare, recondiţionare şi revânzare înainte de reciclarea responsabilă a produselor ajunse la finalul ciclului de viaţă.
Majoritatea pieţelor Vodafone derulează activităţi de cumpărare, recuperarea şi servicii de reparaţii pentru a încuraja clienţii să îşi repare sau returneze dispozitivele vechi. Vodafone depune eforturi să recondiţioneze şi să reutilizeze de mai multe ori echipamentele pentru reţeaua fixă, cu impact pozitiv asupra mediului, dar şi costuri reduse.
În 2021, Vodafone s-a alăturat iniţiativei Circular Electronics Partnership care reuneşte lideri din lanţul valoric pentru a genera soluţii de circularitate pentru electronice. În mai 2021, Vodafone şi-a unit forţele cu patru dintre cei mai importanţi operatori de reţea din Europa pentru a lansa o nouă schemă de etichetare eco la nivelul întregii industrii pentru a-i ajuta pe clienţi să identifice şi să compare cele mai sustenabile modele de telefoane şi a încuraja furnizorii să reducă impactul dispozitivelor lor asupra mediului.
Colaborarea cu furnizorii
În procesul de selecţie a furnizorilor, Vodafone aplică un criteriu social şi de mediu care are o pondere de 20% din punctajul total, şi care ia în calcul dacă respectivele companii au politici de mediu pentru reducerea emisiilor de carbon, utilizarea energiei regenerabile, reducerea cantităţii de plastic, economia circulară şi gestionarea ciclului de viaţă a produsului.