Volumul operaţiunilor de factoring ale BRD a depăşit 960 milioane de euro în 2014, în creştere cu 5% faţă de 2013, într-un context economic marcat de lipsa investiţiilor şi de un nivel relativ ridicat al riscurilor asociate insolvenţelor companiilor.
Potrivit unui comunicat al băncii, creşterea volumelor a fost generată în principal de creşterea numărului de clienţi la peste 600 (+ 33% vs. 2013), banca gestionând peste 2000 de relaţii vânzător - cumpărător şi aproximativ 300.000 de facturi.
Operaţiunile de factoring intern deţin şi în 2014 ponderea cea mai importantă în cifra de afaceri derulată, 74%, în timp ce operaţiunile de factoring internaţional au înregistrat o uşoară creştere faţă de anul anterior, ajungând la 26% în total portofoliu, atât factoringul de export cât şi cel internaţional având evoluţii foarte bune (creşteri de 22% până la 25%) faţă de volumele înregistrate în 2013. Operaţiunile de factoring fără regres, prin care banca preia riscul de neplată a debitorilor cedaţi deţin în continuare o pondere semnificativă în total volume în timp ce, pe sectoare de activitate, portofoliul prezintă o bună dispersie, sectoarele cele mai reprezentative fiind construcţiile, industria metalurgică, maşinile şi echipamentele şi comerţul.
În 2014, banca şi-a diversificat oferta de produse pe acest segment de activitate, lansând operaţiuni de Supply Chain Finance, o combinaţie între tehnologie - platforma on-line dedicată unor astfel de tranzacţii - şi know-how, o soluţie win-win pentru părţile implicate: debitor (plătitor) şi furnizor (vânzător). Aceste operaţiuni le permit întreprinderilor mici şi mijlocii, în calitate de furnizori ai unei companii mari, din categoria large corporate, accesul rapid la o sursă stabilă şi flexibilă de finanţare graţie parteneriatelor create în acest scop între BRD şi debitorul large corporate. Ca urmare a implementarii unor astfel de soluţii de ultimă generaţie, banca răspunde unor priorităţi şi nevoi actuale ale clienţilor multinaţionali, de îmbunătăţire a capitalului de lucru şi a eficienţei operaţionale, punând în acelaşi timp la dispoziţia furnizorilor lor un produs modern, simplu de accesat şi în condiţii avantajoase în termeni de preţ şi rapiditate.
BRD este prima bancă din România care a introdus în oferta sa, în 1993, operaţiunile de factoring, afiliindu-se în acelaşi an la organizaţia Factors Chain International. În anul 2004, banca a devenit membru cu drepturi depline în această organizaţie, iar din 2011 este membru fondator al Asociaţiei Române de Factoring şi membru în Comitetul Director al acesteia.
BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi şi operează o reţea de aproximativ 860 de unităţi. Cu peste 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de peste 25 000 POS-uri şi 1 500 ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piaţa românească a cardurilor. Activele totale ale băncii erau, la sfârşitul anului 2014, de 45,18 miliarde lei.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajaţi în 76 de ţări şi 32 de milioane de clienţi în întreaga lume.