Producătorul suedez de camioane "Volvo" AB, cel mai mare din Europa, a realizat, în trimestrul al treilea din 2005, un profit mai mult decît dublu faţă de perioada similară din 2004, beneficiind de pe urma cererii sporite din SUA. Profitul net al companiei a totalizat 2,9 miliarde de coroane (360 milioane de dolari) sau 7,23 coroane pe acţiune, faţă de cel de 1,16 miliarde sau 2,75 coroane pe acţiune din trimestrul al treilea din 2004. Analiştii estimau un cîştig net de numai 2,65 miliarde de coroane. Vînzările companiei au crescut cu 14%, la 52,5 miliarde de coroane.
Oficialii "Volvo" şi-au modificat în creştere previziunile legate de vînzările pe 2005 de camioane grele în America de Nord. Aceştia anticipează o creştere de 25% a vînzărilor în regiune, faţă de 20% cît estimau anterior. În Europa, creşterea este previzionată la 5%. Ca să facă faţă cererii, marii producători de camioane, printre care "Volvo" şi "DaimlerChrysler" AG, operează aproape la capacitate maximă. "Există un trend crescător al cererii, în special în Europa, ceea ce reprezintă un semn bun", declară Carl Holmquist, analist la "Handelsbanken" din Stockholm. Acesta arată că impresia privind acest domeniu este una de "dezvoltare sănătoasă".