Volvo Trucks România a livrat primul autotractor Volvo FH Electric, companiei Routier European Transport, un jucător important pe piaţa de transport europeană, informează un comunicat de presă, remis astăzi.
Routier European Transport şi-a formulat o viziune clară privind sustenabilitatea. Compania are obiective ambiţioase în privinţa transportului electric. Următoarea unitate electrică, tot Volvo FH 4x2, urmează să fie livrată în luna septembrie.
Cheile primului Volvo FH Electric al companiei Routier European Transport au fost înmânate pe 6 iulie, de către preşedintele Volvo Trucks, Roger Alm, aflat într-o scurtă vizită la Bucureşti.
"Am avut ocazia să discut cu clienţii din România şi suntem încântaţi să constatăm că există un interes crescând pentru implementarea soluţiilor de electromobilitate şi pe această piaţă, prin urmare companiile sunt dornice să facă această transformare. O transformare care se bazează pe tehnologii noi, pe infrastructura de încărcare dar şi pe noi servicii pe care să le furnizăm clienţilor noştri care să le asigure disponibilitatea şi autonomia de care au nevoie, şi în care noi investim activ. În contextul nevoii de a reduce drastic emisiile de CO2, am început producţia şi comercializarea de camioane electrice Volvo în 2019 şi de atunci am vândut 6.000 de unităţi în 40 de ţări, în toată lumea, fiind astăzi lideri de piaţă în Europa cu peste 50% cotă de piaţă pe segmentul de camioane electrice", a declarat Roger Alm.
Soluţia aleasă de Routier European Transport constă într-un autotractor Volvo FH 4x2T Electric de 40 de tone, masă maximă în combinaţie, cu un pachet de 6 baterii şi o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90kW fiecare). Modelul este dotat cu 3 motoare electrice, care oferă putere continuă de max. 490 kW, şi vor asigura o autonomie în sarcină de până la 300 km per ciclu de încărcare. În echipare intră şi transmisia Volvo I-Shift, actualizată pentru camioanele electrice, cu o nouă strategie de schimbare a treptelor de viteză. Aceasta funcţionează în principal în treptele superioare, de la a 7-a în sus, şi minimizează numărul de schimbări de viteză, pentru a oferi mai multă eficienţă.
Strategia companiei Routier este de a implementa o soluţie de transport intermodal complet electrificată. Astfel, pe lângă segmentul de transport feroviar electrificat, cele două autotractoare electrice Volvo FH Electric achiziţionate vor asigura colectarea mărfii (first mile) şi livrarea mărfii (last mile) la depozitul beneficiarului. Prin urmare, o soluţie de transport sustenabilă folosind propulsie electrică cu emisii de CO2 reduse. Acestea vor opera unul în Germania iar cel de-al doilea în România, în relaţie cu terminalele feroviare în care compania operează.
Rareş Retegan, unul din acţionarii principali ai Routier European Transport, afirmă atingerea unui obiectiv important de sustenabilitate, acela de a oferi transport door-to-door 100% electric (rutier - feroviar). "Ne mândrim că Routier European Transport va oferi în acest an clienţilor săi transportul internaţional 100% electric, prin achiziţia primelor camioane electrice de la Volvo Trucks. Continuăm creşterea noastră cu hub-urile logistice din România şi din afara ţării (Germania, Italia, Olanda), cu acest nou serviciu de transport complet electric, pe o distanţă de aproximativ 300 km. Oferim opţiunea folosirii capului tractor electric în hub-ul terminalelor de unde operăm serviciul intermodal, în Romania fiind vorba de relaţia Baia-Mare - Oradea şi retur."
Viziunea Routier European Transport este o lume cu opţiuni de transport logistic inteligent şi "verde", iar compania îşi susţine viziunea prin acţiuni concrete în această direcţie, precum această achiziţie de camioane electrice în România. "Soluţiile de transport alternativ necesită o abordare amplă, ce vizează mai mulţi jucători. Clienţii noştri discută cu clienţii lor pentru a completa sistemul în care vor fi exploatate camioanele electrice şi în care se vor resimţi beneficiile acestora. Este nevoie de consens pe tot acest circuit al bunurilor transportate, de la producător, la transportator, la beneficiarii transportului. Noi ne aflăm la mijloc şi suntem pregătiţi să oferim soluţii adecvate şi personalizate de electromobilitate, indiferent de tipul de transport, intra sau interurban. Salut şi felicit Routier European Transport pentru curajul şi viziunea de a fi parte din avangarda companiilor care fac din transportul electric o realitate în România", a completat Per Forsberg, Managing Director Volvo România.
Routier European Transport are o experienţă de 17 ani în piaţă şi este o prezenţă importantă pe piaţa de transport rutier şi logistic din Europa şi România. Compania se concentrează pe integrarea tehnologiei atât în ceea ce priveşte flota de vehicule, cât şi operaţiunile. Flota modernă include în acest moment 146 de camioane Volvo Euro 6, la care se adaugă acum cele două noi unităţi electrice, 900 de semiremorci şi propriul tren, secondate de spaţii logistice în România şi în Europa.