CRESSENT, companie românească de suprafeţe şi accesorii premium pentru mobilier, marchează intrarea în cel de-al 30-lea an de activitate cu o cifră de afaceri de 1,95 milioane de euro. Factorii care au favorizat stabilitatea businessului în ultimii ani au fost axarea pe un portofoliu de produse high-end şi oferirea de servicii personalizate clienţilor - arhitecţi, designeri de interior şi de produs, producători de mobilă, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Compania îşi propune investiţii totale de peste 350.000 de euro, ce se vor reflecta într-o creştere procentuală YOY de 10-15%.
Piaţa de design interior, inclusiv cea de mobilier, trece printr-o transformare semnificativă, atât la nivel internaţional, cât şi naţional, pe fondul unor tendinţe emergente care răspund cerinţelor unui consumator modern. Sustenabilitatea, integrarea tehnologiei şi personalizarea sunt factori-cheie care redefinesc preferinţele clienţilor şi influenţează profund dinamica industriei. Aceste schimbări se reflectă direct în portofoliul diversificat dezvoltat de CRESSENT în ultimii ani, precum şi în abordarea strategică privind segmentarea bazei de clienţi B2B, pentru a răspunde nevoilor unui public tot mai diversificat şi specializat.
Astfel, CRESSENT se adresează producătorilor de mobilier (care reprezintă 50% din cifra de afaceri a companiei), reselleri (32%) şi designeri de interior, de produs, arhitecţi, un segment în continuă creştere în ultimii trei ani. Cifra de afaceri a companiei din 2024 reflectă consolidarea acestei strategii de business, susţinută de cererea constantă pentru produse şi soluţii personalizate. Cei mai mulţi clienţi, după Capitală, provin din Maramureş, Timiş, Cluj, Mureş, Braşov şi Prahova.
"Într-o piaţă care evoluează rapid, creşterea segmentului de produse high-end, personalizate reflectă o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor şi profesionalizarea industriei de design interior. Ne-am adaptat constant strategia pentru a răspunde acestei cereri accentuate, prin extinderea portofoliului şi prin servicii care să ofere soluţii integrate pentru arhitecţi, designeri şi producători de mobilă deopotrivă, un diferenţiator care ne-a permis să ne consolidăm poziţia în piaţă şi să rămânem un partener preferat în industrie, chiar şi după 30 de ani", a declarat Laszlo Sztupar, cofondator şi CEO CRESSENT.
Printre cele mai apreciate produse din portofoliul CRESSENT în ultimul an se numără PAL-ul termo-structurat şi MDF-ul ultramat Cleaf, recunoscute pentru versatilitate şi inovaţie, elemente esenţiale într-o industrie dinamică precum producţia de mobilier. De asemenea, HPL-ul compact colorat în masă de la Abet şi Arpa/Fenix continuă să fie preferat pentru designul minimalist şi estetica sa. Accesoriile funcţionale, precum uşi coplanare şi pocket door de la Arturo Salice Spa sau elementele de suspendare şi nivelatoarele Camar, au completat oferta, fiind esenţiale în soluţiile de mobilier personalizate.
Investiţii totale de peste 350.000 de euro
În 2024, CRESSENT a investit semnificativ în modernizarea infrastructurii şi în dezvoltarea portofoliului. Printre aceste iniţiative se numără realizarea de mobilier expoziţional pentru târguri şi showroom-uri şi implementarea unui sistem CRM avansat, menite să optimizeze eficienţa operaţională. De asemenea, extinderea gamei de produse prin încheierea unui parteneriat cu compania italiană Arpa Industriale subliniază orientarea companiei spre inovaţie şi adaptabilitate la cerinţele pieţei. Alături de participarea la târgurile de profil din România şi străinătate, investiţiile din ultimul an s-au ridicat la peste 50.000 de euro.
În următorii trei ani, CRESSENT îşi propune investiţii de minim 300.000 de euro, care să continue consolidarea prezenţei pe piaţă prin reamenajarea showroom-ului din Baia Mare, extinderea capacităţilor de depozitare şi deschiderea unui nou showroom. Alături de investiţiile în modernizarea utilajelor şi dezvoltarea forţei de vânzări, acestea vor susţine obiectivele de creştere şi vor permite companiei să răspundă mai agil cerinţelor clienţilor.
"Industria mobilierului se află într-un moment de transformare profundă, influenţată de cererea în creştere pentru produse sustenabile, personalizate şi integrate tehnologic. Într-un context în care lanţurile de aprovizionare sunt tot mai complexe, importatorii joacă un rol crucial în conectarea pieţei cu cele mai bune soluţii globale. La CRESSENT, ne asumăm aceste provocări printr-o strategie concentrată pe investiţii în extinderea portofoliului şi stocului nostru de produse premium şi pe parteneriate solide cu lideri europeni din domeniu. Prin această abordare, oferim soluţii care nu doar că răspund cerinţelor pieţei, dar stabilesc noi standarde de calitate şi durabilitate", a mai precizat Laszlo Sztupar.
Pentru acest an, compania estimează o creştere de minim 10% a cifrei de afaceri şi depăşirea pragului de 2 milioane de euro.
Opinia Cititorului