Dulcinella România, reţea românească de cofetării şi patiserii cu rădăcini basarabene, are în plan anul acesta deschiderea la Târgu Neamţ a unei fabrici cu o suprafaţă de producţie de 4.700 mp şi atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de 2024, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Investiţia pentru atingerea acestor obiective este de 3 milioane de euro, mai mult cu aproape 70% faţă de 2024.
Dulcinella este un brand fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat şi pe piaţa din România. Compania are o reţea de 18 cofetării şi patiserii (dintre care una în franciză) în Bucureşti, Braşov, Iaşi, Suceava, Târgu Neamţ, Piatra Neamţ, Roman şi Fălticeni.
"Anul 2024 a fost unul al transformării, încheiat cu o cifră de afaceri de 7,1 milioane de euro pentru grupul Dulcinella România, ceea ce depăşeşte prognozele iniţiale. Astfel, am încheiat cu o creştere semnificativă faţă de 2023, chiar dacă am operat cu doar 18 cofetării, mai puţin cu 30% comparativ cu cele 26 de locaţii în 2023. Acest rezultat a fost determinat de schimbarea strategiei de business ca urmare a unei noi viziuni a managementului grupului, care a inclus şi închiderea cofetăriilor ne-performante moştenite. Astfel, cred că principalul factor al acestui rezultat este eficienţa", a afirmat Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group Romania.
Noua strategie de business a însemnat: rebrandingul reţelei, lansarea francizei Dulcinella, digitaliza-rea şi automatizarea proceselor, reorganizarea echipei, optimizarea fluxurilor tehnologice şi a porto-foliului de produse (promovarea produselor cu vânzări bune şi eliminarea celor cu rezultate slabe conform principiilor Pareto 80/20, ABC şi Pruning), concentrarea pe inovaţie - lansarea de produse în reţeaua de cofetării şi dezvoltarea unora personalizate personalizate pentru partenerii business şi luarea de decizii rapide în special în privinţa unităţilor neperformante.
"Anul acesta ne dorim o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, iar pentru atingerea acestui obiectiv am alocat resurse financiare subtanţiale - în valoare de trei milioane de euro - pentru extindere şi modernizare. Dacă ne gândim la depăşirea acestui target, cum a fost cazul în 2024, avem nevoie de stabilitate economică, fiscalitate previzibilă, personal calificat şi resurse investiţionale. Flexibili-tatea rămâne un atu esenţial în contextul unui mediu de afaceri dinamic", a mai spus Sergiu Diaco-nu.
Printre principalele iniţiative de business ale Dulcinella în 2025 se numără deschiderea unei fabrici noi la Târgu Neamţ (pentru relocarea celei actuale), creşterea reţelei prin deschiderea a 32 de unităţi în franciză - pentru a ajunge la 50 de unităţi la finalul anului, recrutarea de oameni inclusiv din Asia, o investiţie de 200.000 de euro într-un sistem ERP nou pentru optimizarea proceselor, consolidare Big Data, digitalizare si automatizări, investiţii în utilaje şi extinderea capacităţii de depozitare pentru produse congelate.
Compania a achiziţionat la finalul anului 2024 o fostă fabrică de textile din Târgu Neamţ cu 750.000 de euro, aceasta având o suprafaţă de 4.700 mp şi fiind amplasată pe un teren de 8.500 mp. În-treaga investiţie planificată în noua fabrică va fi de încă trei milioane de euro.
Fabrica cea nouă este în plan să fie deschisă în august şi o va înlocui pe cea actuală, fiind mai modernă şi cu o capacitate de producţie de circa trei ori mai mare decat aceasta. În noua fabrică vor lucra în jur de 100 de oameni, aproape dublu faţă de numărul din prezent.
Compania are în prezent 142 de angajaţi, aceştia lucrând în actuala fabrică şi reţeaua de cofetării şi patiserii.
Fabrica nouă de la Târgu Neamţ va fi deschisă în locul celei care urma să fie inaugurată în acest an la Cernica, în apropiere de Bucureşti. Pe terenul de la Bucureşti, managementul Dulcinella îşi propune să construiască un hub logistic pentru depozitarea produselor congelate, acesta urmând să sprijine atât activitatea fabricii, cât şi extinderea companiei pe termen lung.
"Planificarea iniţială pentru deschiderea noii fabrici pe terenul de 19.000 mp achiziţionat la Cernica în 2024 a fost modificată datorită unei oportunităţi apărute la finalul anului trecut. Am achiziţionat o fostă fabrică de textile în Târgu Neamţ, ceea ce ne oferă avantajul de a păstra echipa existentă şi de a deschide noua fabrică mult mai rapid, economisind aproximativ doi ani faţă de planul iniţial. Astfel, am decis să prioritizăm această oportunitate. Investiţia planificată pentru Cernica rămâne una strategică pentru noi, dar va fi redirecţionată pentru construirea unui hub care să ne consolideze infrastructura logistică şi creşterea operaţiunilor în următorii ani", a explicat CEO-ul Dulcinella România.
În ceea ce priveşte extinderea reţelei, Dulcinella se va concentra în prima fază pe oraşele aflate la o distanţă de aproximativ 150 de kilometri de Bucureşti şi pe zona Moldovei, unde infrastructura de producţie şi distribuţie este deja bine dezvoltată.
De asemenea, managementul Dulcinella va lansa anul acesta trei sortimente noi de produse sărate, ca urmare a unei cereri tot mai mari pentru patiseria sărată. Pe de alta parte, deşi preferinţele generale au rămas constante de-a lungul anilor, finalul 2024 a adus trendul ciocolăţii Dubai, compania derulând recent o campanie de vânzări pentru acest produs în toate cofetăriile Dulcinella.
Opinia Cititorului