Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a implementat alături de Trencadis o serie de funcţionalităţi cu rol esenţial în protejarea cetăţenilor, angajaţilor şi colaboratorilor de epidemia de Coronavirus prin mutarea online a tuturor operaţiunilor zilnice, desfăşurate anterior în ghişee şi oficii, informează un comunicat remis Redacţiei.
În contextul epidemiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) care provoacă "boala coronavirus 2019" (COVID-19) a devenit vital să ne protejăm angajaţii şi colaboratorii în timp ce susţinem continuitatea funcţiilor critice ale Statului Român. În acest sens, echipele ANCPI si ale Trencadis, au oferit intr-un ritm rec-ord posibilitatea ca toate solicitările transmise de către notari şi persoanele fizice autorizate să execute lucrări de cadastru sa fie soluţionate online, inclusiv prin uti-lizarea semnăturii electronice pentru transmitere de documente originale. ANCPI este în curs de implementare a programului de telemuncă în toate oficiile, din dorinţa de a-şi proteja angajaţii şi de a feri cetăţenii de interacţiuni personale ne-necesare.
Astfel, în cele cinci zile ale săptămânii trecute, 16-20.martie.2020, au fost generate online peste 180.000 de documente destinate solicitanţilor de servicii ANCPI, dintre care peste 45.000 au necesitat semnare electronică. De asemenea, pe parcursul aceleiaşi săptămâni, au fost înregistrate peste 180.000 de acte din care circa 32.000 cu semnătură electronica, informează sursa.
ANCPI, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA), actualizează şi îmbunătăţeşte permanent Sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară e-Terra, cu ajutorul spe-cialiştilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exlusiv online a serviciilor oferite de ANCPI şi de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI).
Astfel, notarii şi persoanele fizice şi juridice autorizate pot transmite online versi-unile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătoreşti, dar şi ale altor documente asociate dosarelor de recepţie cadastrală şi/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenţei semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.
Totodată, angajaţii ANCPI şi OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, AN-CPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic.
Mihnea Mihailescu, Deputy CEO Trencadis, a declarat : "Lumea va arăta din multe puncte de vedere foarte diferit în raport cu ceea ce ne imaginam până ieri. Planurile instituţiilor publice sunt în acest moment răsturnate şi în schimbare de la o zi la alta iar deciziile de transformare digitală sunt foarte importante în contextul instituirii stării de urgenţă în România cu privire la pandemia de COVID-19. În acest context, asigurarea distanţării sociale impune măsuri speciale şi urgente în vederea susţinerii continuităţii funcţionării sistemelor critice pentru a evita blocajele în gestionarea proprietăţii imobiliare şi a altor domenii economice, fără pierderea calităţii serviciului oferit cetăţenilor, deja greu încercaţi de criza general-izată".
Post-criză, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară îşi doreşte ca toţi angajaţii si colaboratorii săi sa fie sănătoşi, iar din punct de vedere tehnologic să poată oferi cetăţenilor aceleaşi servicii de calitate, inclusiv prin disponibilitatea lor 100% în mediul online.