69% dintre lideri cred că AI va schimba radical modul de funcţionare al companiilor

A.B.
Miscellanea / 13 ianuarie

69% dintre lideri cred că AI va schimba radical modul de funcţionare al companiilor

Raportul anual Accenture Technology Vision arată că 69% dintre liderii de afaceri spun că inteligenţa artificială (AI) va aduce schimbări mari în modul în care funcţionează companiile, conform unui comunicat emis redacţiei.

Raportul arată că inteligenţa artificială va deveni din ce în ce mai autonomă, învăţând singură şi ajutând organizaţiile să îşi îmbunătăţească procesele. Încrederea în modul în care AI va funcţiona este importantă pentru ca aceasta să îşi îndeplinească promisiunile. Cercetarea spune că AI va colabora tot mai mult cu oamenii şi va fi folosită pentru a îmbunătăţi activităţile din lumea reală, cum ar fi lucrul cu roboţi, dar şi pentru a crea relaţii mai bune între tehnologie şi oameni.

"Cel de-al 25-lea raport Technology Vision oferă liderilor o privire asupra a ceea ce urmează atunci când AI învaţă continuu, acţionează autonom cu şi în numele oamenilor şi ajută companiile şi oamenii care o folosesc să se reinventeze continuu", a spus Julie Sweet, preşedinte şi CEO, Accenture. "Dar deblocarea beneficiilor AI va fi posibilă doar dacă liderii vor profita de oportunitatea de a dezvolta încrederea în performanţa şi rezultatele sale într-un mod sistematic, astfel încât afacerile şi oamenii să poată debloca posibilităţile incredibile ale AI."

Încrederea oamenilor în AI - dincolo de orice aspect tehnic, adică să funcţioneze corect şi conform aşteptărilor - este esenţială pentru ca aceasta să aibă un impact atât de larg şi pozitiv pe cât se anticipează. Aceasta presupune ca sistemele digitale şi modelele de AI să fie mai precise, previzibile, cosecvente şi uşor de urmărit, dincolo de utilizarea responsabilă a AI. Majoritatea (77%) executivilor consideră că adevăratele beneficii ale AI vor fi posibile doar dacă se bazează pe o fundaţie solidă de încredere, iar un procent uşor mai mare (81%) este de acord că strategia de încredere trebuie să evolueze în paralel cu orice strategie tehnologică.

"Progresele în digitizarea cunoştinţelor, noile modele AI, sistemele şi arhitectura AI agentice permit companiilor să-şi creeze propriile creiere digitale cognitive unice", a spus Karthik Narain, director executiv de grup - Tehnologie şi CTO, Accenture. "În timp ce tehnologiile convenţionale au susţinut de mult timp nevoile de afaceri pre-determinate, acesta este un moment generaţional de tranziţie. Autonomia creată de aceste sisteme AI generalizate poate ajuta organizaţiile să fie mai dinamice şi orientate spre intenţie decât oricând. Va permite liderilor să regândească modul în care sunt proiectate sistemele digitale, modul în care oamenii lucrează şi să reinventeze modul în care creează produse şi interacţionează cu clienţii. Dar încrederea stă la baza tuturor, deoarece sistemele vor fi autonome doar atât cât sunt de demne de încredere."

Accenture Technology Vision 2025 explorează impactul potenţial al inteligenţei artificiale generative (Gen AI), pe măsură ce se propagă în mai multe dimensiuni, inclusiv dezvoltarea tehnologiei, experienţa clienţilor, lumea fizică şi forţa de muncă.

Când modelele de bază au depăşit bariera limbajului natural, au declanşat o schimbare care a transformat pentru totdeauna fundamentele dezvoltării software-ului şi ecosistemelor. Deja, asistenţii de codare gen AI ridică rolul dezvoltatorului la cel de inginer de sisteme, accelerând democratizarea codului şi digitalizarea afacerilor. Crearea de sisteme personalizate datorită dezvoltării software asistate de gen AI şi avansarea agenţilor AI determină o tranziţie de la arhitectura statică a aplicaţiilor la cadre bazate pe intenţie şi sisteme autonome. Pe măsură ce sistemele multi-agent devin mai capabile, adaptive şi personalizate, acestea vor inspira o adoptare mai largă datorită competenţei lor îmbunătăţite, extinzându-se pentru a gestiona procese şi funcţii întregi, de la simplificarea călătoriilor la optimizarea stocurilor. Spre exemplu, Accenture sprijină acest viitor prin platformele sale, precum GenWizard, SynOps şi AI Refinery, care oferă agenţi preconfiguraţi şi fluxuri de lucru pentru a reduce timpul necesar construirii şi obţinerii de valoare din sisteme multi-agent specializate.

Organizaţiile se grăbesc să facă din AI un nou punct de contact cu clienţii, dar brandurile vor putea obţine diferenţierea doar dacă acelaşi accent este aplicat experienţelor AI. În timp ce 80% dintre executivi sunt îngrijoraţi că LLM-urile (Large Language Models) şi chatboţii ar putea da fiecărui brand o voce similară, 77% sunt de acord că brandurile pot rezolva acest lucru construind proactiv experienţe AI personificate şi injectând elemente distincte cum ar fi cultura, valorile şi vocea, în acele experienţe prin creierul său digital.

Roboţii generalişti (concepuţi să îndeplinească o varietate largă de sarcini) vor apărea în următorul deceniu, aducând mai multă autonomie AI în lumea fizică. Va fi posibil ca roboţii introductivi cu scop general să devină roboţi specialişti, învăţând foarte rapid noi sarcini. Deja, KION Group colaborează cu Accenture şi NVIDIA pentru a optimiza modul în care roboţii alimentaţi de AI îndeplinesc sarcinile din depozit şi interacţionează şi învaţă de la personalul din depozit pentru a îndeplini comenzile mai rapid, mai sigur şi la un cost mai mic. 80% dintre executivi cred că roboţii care colaborează cu oamenii şi învaţă continuu din acele interacţiuni vor creşte încrederea şi colaborarea între oameni şi roboţi.

Oamenii şi AI-ul formează un ciclu virtuos de învăţare: cu cât oamenii folosesc mai mult AI, cu atât aceasta se îmbunătăţeşte, iar utilizatorii sunt mai înclinaţi să o folosească. Spre deosebire de automatizarea convenţională, care a oferit beneficii unice, această nouă eră a AI-ului îi permite acestuia să îşi dezvolte şi să îşi perfecţioneze abilităţile în timp, sporind valoarea atât pentru utilizatori, cât şi pentru organizaţii. O prioritate importantă (80%) pentru lideri este să asigure o relaţie pozitivă între oameni şi AI, evitând ca aceasta să fie afectată de temeri legate de automatizare. Acest lucru începe prin comunicarea strategiei şi implicarea angajaţilor în proces. Recent, Accenture a lansat Programul Generative AI Scholars împreună cu Stanford Online, pentru a ajuta clienţii să îşi dezvolte cunoştinţele şi abilităţile legate de gen AI. De asemenea, organizaţiile au oportunitatea de a oferi fiecărui angajat un "asistent digital" talentat, care să le permită să acceseze noi competenţe şi să folosească mai eficient instrumentele AI generative. La rândul lor, organizaţiile vor beneficia, deoarece angajaţii familiarizaţi cu gen AI sunt de cinci ori mai predispuşi să aibă o percepţie pozitivă asupra tehnologiei.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9731
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8734
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3188
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9109
Gram de aur (XAU)Gram de aur419.9433

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb