Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale au lansat oficial, în cooperare cu Ericsson, în calitate de furnizor şi integrator principal, sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112. Sistemul naţional pentru apeluri de urgenţă - 112 din România se bazează pe Centrul Ericsson de Comunicare pentru Siguranţa Publică, CoordCom. Soluţia Ericsson asigură o modalitate structurată de preluare a apelurilor de urgenţă, incluzînd coordonarea intervenţiilor de urgenţă, furnizarea de informaţii cu privire la identitatea persoanei care efectuează apelul şi locaţia din care se sună, conectarea şi înregistrarea apelurilor, evidenţa situaţiei şi poziţiei echipelor de intervenţie aparţinînd brigăzii de pompieri, poliţie şi ambulanţă etc.
În plus, Ericsson a furnizat către STS centrale, staţii de bază LMDS (MiniLink BAS) şi staţii de transmisie de mare capacitate (MiniLink High Capacity) care permit conectarea diferitelor dispecerate ale agenţiilor cu centrul 112. Ca integrator de sistem pentru acest proiect, Ericsson a colaborat îndeaproape cu un număr de subcontractori - din România, dar şi din străinătate - care au furnizat alte componente ale sistemului, pentru livrarea unei soluţii integrate complete.
"Lansarea serviciului 112 în România este prima lansare de acest tip din regiunea Europei de Su-dEst", a declarat Janos Fugedi, Country Manager Ericsson Telecommunications România. Lansarea sistemului în Bucureşti marchează încheierea primei faze a proiectului, programat să fie finalizat la începutul anului viitor, cînd toate regiunile din ţară vor fi conectate la sistem.
Prin Sistemul Naţional pentru Apeluri de Urgenţă vor putea fi apelate poliţia, pompierii şi serviciile de ambulanţă. Alte agenţii, precum Protecţia civilă, Jandarmeria, Antitero etc. urmează să fie conectate în viitor.