Lumea se află în mijlocul unei schimbări tehnologice de proporţii, pe măsură ce inteligenţa artificială şi alte tehnologii disruptive devin "Human by Design" - mult mai asemănătoare cu cea umană şi mai intuitive pentru oameni - şi deschid o nouă eră a productivităţii şi creativităţii, conform raportului Technology Vision 2024, realizat de Accenture (NYSE: ACN), se arată într-un comunicat al ACN, remis redacţiei.
Studiul mai sugerează că, pe măsură ce creşte capacitatea, accesibilitatea şi integrarea în viaţa de zi cu zi a tehnologiilor centrate pe oameni, ne îndreptăm spre o lume în care tehnologia din jurul nostru va deveni omniprezentă, dar mai puţin vizibilă, conform sursei citate.
Studiul Accenture Technology Vision 2024: "Human by Design: How AI Unleashes the Next Level of Human Potential" analizează modul în care, după ani de inovaţie exponenţială, tehnologia - în special inteligenţa artificială generativă - devine mai umană prin natura sa, relatează sursa. Şi, pe măsură ce tehnologia evoluează pentru a fi mai centrată pe om, aceasta generează posibilităţi substanţial mai mari pentru ca oamenii să îşi amplifice potenţialul şi să reinventeze afacerile, transmite compania. Conform studiului Accenture, inteligenţa artificială generativă are potenţialul de a avea un impact asupra a 44% din toate orele de lucru din toate industriile, de a permite îmbunătăţirea productivităţii în 900 de tipuri diferite de locuri de muncă şi de a crea între 6 şi 8 trilioane de dolari în valoare economică globală, precizează sursa citată.
Potrivit studiului, "Pe măsură ce inteligenţa artificială, computingul spaţial şi tehnologiile de detectare a corpului evoluează până la un punct în care tehnologia pare să imite capacităţile umane şi să pară invizibilă, ceea ce va rămâne sunt oamenii - înzestraţi cu noi abilităţi pentru a realiza lucruri pe care le considerau cândva imposibile", a declarat Paul Daugherty, Chief Technology and Innovation Officer la Accenture. "Această importantă schimbare în modul în care oamenii lucrează, trăiesc şi învaţă va accelera un val de schimbări fără precedent în toate industriile, de la retail şi divertisment la medicină şi producţie. Organizaţiile care acţionează acum pentru a-şi reinventa activitatea şi modul de lucru folosind tehnologii "Human by Design" vor redefini ceea ce înseamnă să fii lider în industrie.", a adăugat acesta, conform sursei.
Studiul identifică patru tendinţe cheie ale tranziţiei la tehnologiile "Human by Design", arată datele comunicatului:
• "A Match Made in AI: Remodelarea relaţiei noastre cu cunoaşterea - crearea unei lumi în care datele sunt reorganizate în moduri care facilitează un raţionament similar celui uman şi chiar imită creativitatea. În loc să răsfoiască o mulţime de rezultate ale motoarelor de căutare, oamenii vor primi răspunsuri personalizate, sub forma unor sfaturi, a unei sinteze, a unui eseu, a unei imagini sau chiar a unei opere de artă. Căutarea devine sinteză. Iar liderii de afaceri care îşi reimaginează modul în care funcţionează informaţia în cadrul organizaţiei şi le oferă oamenilor instrumente de utilizare a cunoştinţelor bazate pe inteligenţă artificială vor realiza câştiguri exponenţiale în materie de performanţă şi avantaje competitive.
• Meet My Agent: Ecosisteme pentru inteligenţa artificială - o lume în care agenţii cu abilităţi de inteligenţă artificială lucrează în numele persoanelor şi fac parte dintr-un ecosistem interconectat. Aceşti agenţi automatizaţi nu numai că ne asistă şi ne sfătuiesc, ci şi iau măsuri decisive în numele nostru, atât în lumea fizică, cât şi în cea digitală. Lucrând împreună, ei multiplică performanţa colectivă a angajaţilor şi generează o valoare imensă pentru companiile care aleg să se implice. 96% dintre executivi sunt de acord că valorificarea ecosistemelor de agenţi AI va reprezenta o oportunitate semnificativă pentru organizaţia lor în următorii trei ani.
• The Space We Need: Crearea de valoare în noi realităţi - crearea de noi lumi imersive de interacţiune personală prin extinderea lumilor noastre fizice, 2D, în noi medii 3D create cu ajutorul tehnologiilor de computing spaţial, metavers, gemeni digitali şi AR/VR. Aceste noi locuri şi experienţe vor fuziona lumile digitale şi fizice, aducându-ne împreună în moduri noi, alimentând inovaţia şi îmbunătăţind modul în care lucrăm, trăim şi învăţăm. În retail, o treime (33%) dintre consumatori au indicat că folosesc sau ar fi interesaţi să folosească tehnologii sau dispozitive de computing spaţial pentru a face cumpărături.
• Our Bodies Electronic: O nouă interfaţă umană - folosind tehnologii inovatoare, încorporate - cum ar fi dispozitivele portabile cu inteligenţă artificială, neurotehnologiile şi urmărirea ochilor şi a mişcărilor - pentru a ne înţelege mai bine pe noi, vieţile şi intenţiile noastre şi pentru a folosi aceste informaţii mai detaliate pentru a îmbunătăţi modul în care lucrăm şi trăim. 94% dintre executivi sunt de acord că tehnologiile de interfaţă umană ne vor permite să înţelegem mai bine comportamentele şi intenţiile, transformând interacţiunea om-maşină."
Conform sursei indicate, "Tehnologiile centrate pe om, cum ar fi inteligenţa artificială generativă, sunt pregătite să valorifice potenţialul uman şi să ofere o gamă impresionantă de beneficii pentru companii şi societate, dar numai dacă adoptăm o abordare echilibrată, "Human by Design", care să garanteze că aceste tehnologii sunt utilizate în mod corect şi responsabil", a adăugat Daugherty. Un procent de 93% dintre executivi sunt de acord cu faptul că, având în vedere evoluţiile tehnologice rapide, este mai important ca niciodată ca organizaţiile să inoveze cu un scop, arată datele comunicatului.