Grupul bancar francez "Société Générale" SA, al treilea din Franţa, raportează o majorare de 18% a profitului său pe cel de-al doilea trimestru din 2005, în baza cîştigurilor din activităţile de creditare pe segmentul consumului, în afara ţării, îndeosebi în Rusia şi Republica Cehă. Profitul net a însumat 957 milioane de euro (1,18 miliarde de dolari), comparativ cu 811 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2004. Rezultatele depăşesc aşteptările pieţei pentru acest indicator, respectiv 895 milioane de euro. Cîştigurile din zona creditelor de consum au sporit cu 14%. "Rezultatele înregistrate în afara Franţei arată cît de productive sînt achiziţiile făcute de bancă în ultimii ani, îndeosebi cele din Europa Centrală", declară Hugues Doumenc, analist la "Fideuram Wargny" din Paris.
Veniturile nete din serviciile financiare, care includ creditul de consum şi leasing-ul, au crescut cu 20%, la 113 milioane de euro, în vreme ce profitul de pe segmentul consumer banking, realizat în afara Franţei, a crescut cu 55%, la 96 milioane de euro. În schimb, cîştigurile "Société Générale" din activităţile corporate şi investment banking au scăzut cu 2%, la 346 milioane de euro. Beneficiile din administrarea de active, valori mobiliare, şi private banking au sporit cu 22%, la 117 milioane de euro.