"Adidas" AG, al doilea mare producător mondial de echipament sportiv, îşi va majora cheltuielile de marketing, încercând să câştige teren faţă de rivalul mai mare "Nike" Inc. din SUA.
Compania germană a anunţat că vrea să-şi crească ţinta cheltuielilor de marketing la 13-14% din vânzări, de la 12-13%, anterior.
Săptămâna trecută, "Adidas" şi-a redus ţintele de profit şi vânzări pe 2014, din cauza evoluţiei slabe a operaţiunilor sale din domeniul golfului şi a volatilităţii valutelor ţărilor emergente, în special a rublei ruseşti.
Directorul executiv al companiei, Herbert Hainer, a declarat că, în prezent, "Adidas" intenţionează să deschidă numai 80 de magazine noi în Rusia, anul acesta, faţă de 150, cât plănuia iniţial. În aceste condiţii, profitul operaţional al companiei va pierde circa 50 de milioane de euro în semestrul al doilea. Totodată, restructurarea activităţilor diviziei de golf va genera costuri de 50-60 milioane de euro.
În trimestrul al doilea din anul curent, profitul net al companiei germane a scăzut cu 16%, 144 milioane de euro, de la 172 de milioane de euro în acelaşi interval din 2013. Câştigul operaţional s-a diminuat cu 12,7%, la 220 milioane de euro. În aceeaşi perioadă, vânzările nete ale "Adidas" au sporit cu 2,4%, la 3,5 miliarde euro. Ajustate la fluctuaţiile de curs valutar, vânzările au crescut cu 10%.
Marja operaţională a companiei a scăzut la 7,5% în perioada de raportare, de la 9,7% anul trecut. Grupul german a avertizat că acest indicator va scădea la 6,5-7% în 2014, de la 8,7% anul trecut.