Agenţia SAPARD a demarat o campanie de promovare a Programului SAPARD, costurile acesteia - în valoare de 600.000 de euro - fiind finanţate prin măsura 4.2 - Asistenţă Tehnică. "Mercury Promotions" este firma care a cîştigat licitaţia pub-lică organizată de Ministerul Agriculturii în vederea derulării, pe o perioadă de opt luni, a acestei campanii de informare pentru Agenţia SAPARD. Campania prevede înfiinţarea şi coordonarea a şapte Infocentre în regiunile de dezvoltare ale ţării, unde persoane specializate vor oferi informaţii referitoare la programul SAPARD şi la modul de întocmire a cererii de finanţare, a declarat ieri, directorul general al Agenţiei SAPARD, Samoilă Szabo. De asemenea, în cadrul acestei campanii, patru maşini - trei Logan şi un Mercedes - tip microbuz - inscripţionate cu sigla SAPARD se vor deplasa împreună cu specialiştii agenţiei în toate regiunile ţării - în medie în 160 de comune lunar. Aceste maşini vor fi dotate cu laptopuri, miniecrane de proiecţie, aparate foto, astfel încît cei interesaţi să poată primi informaţii despre program nu numai pe suport de hîrtie, ci şi în format electronic. "Sperăm ca, prin această campanie, mai mult de o treime din toate comunele existente la nivel naţional, 2.688 să fie vizitate de specialiştii Sapard", a spus Gheorghe Flutur, ministrul agriculturii. Domnia sa a mai precizat că, pînă la ora actuală, doar 37% din populaţia rurală a ţării a auzit de existenţa acestui program european. Campania informativă va fi susţinută şi de una mediatică, pe o perioadă de trei luni, la principalele posturi de radio şi TV cu acoperire naţională şi în presa scrisă. De asemenea, vor fi distribuite materiale tipărite şi ghiduri simplificate de utilizare a programului SAPARD. Potrivit ministrului agriculturii, principalii beneficiari ai acestei campanii ar trebui să fie procesatorii de carne şi lapte din categoria D - unităţi care nu deţin pînă în prezent programe de restructurare. Potrivit estimărilor, campania vizează aproximativ 500.000 de potenţiali benficiari ai acestui program, atît din mediul rural, cît şi din cel urban. Pînă la 1 iulie 2006 ar mai fi de cheltuit prin programul SAPARD, în urma angajamentelor semnate, circa 430 milioane de euro, ministrul de resort sperînd ca banii să fie utilizaţi într-o concentrare mai mare pentru măsurile de diversificare a activităţilor din mediul rural şi pentru procesarea produselor agricole decît pentru infrastructura rurală.
Agenţia Sapard a iniţiat o campanie de promovare de 600.000 de euro
Eli Roman
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 26 mai 2005