Compania de vopseluri Akzo Nobel Coatings vrea să deschidă până la sfârşitul anului viitor zece showroom-uri în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară, în locaţii închiriate sau proprii. Marius Pintea, market managerul firmei, a declarat: "Ne-am propus ca până la finele lui 2012 să inaugurăm un lanţ de zece unităţi, în Bucureşti şi oraşele reprezentative din ţară. Primul magazin va fi deschis în Capitală, în perioada următoare". Unităţile vor avea o suprafaţă medie de 120 de metri pătraţi şi vor fi utilizate pentru comerţ, dar şi pentru lansarea, prezentarea sau testarea de produse. Portofoliul de produse al companiei include şi lacuri şi adezivi pentru mobilă, cu o pondere redusă în cifra de afaceri.
"Cifra de afaceri a companiei s-a diminuat anul trecut cu 5% faţă de 2009, în condiţiile în care piaţa de lacuri şi vopsele a scăzut cu 20% în 2010. Segmentul premium, pe care suntem prezenţi, nu a fost atât de afectat de criză, iar în acest an preconizăm un avans de 5-10% al afacerilor companiei", a spus Pintea, citat de Mediafax. Domnia sa estimează că piaţa de lacuri şi vopsele a atins un nivel de 160-170 milioane euro anul trecut şi ar putea stagna sau scădea uşor în 2011. "S-a ajuns aproape de fundul prăpastiei, iar piaţa nu poate scădea mai mult. Renovările sunt singurul domeniu care ne dă deocamdată speranţe pentru viitor. Relansarea va veni prin creşterea consumului, dar pentru asta este nevoie ca oamenii să-şi recapete încrederea", a adăugat managerul companiei.
Compania a intenţionat să intre pe segmentul producţiei printr-o investiţie într-o fabrică, la Codlea, în judeţul Braşov, unde a achiziţionat în 2007 un teren de trei hectare, dar proiectul a fost ulterior abandonat. La jumătatea anului trecut, Akzo Nobel Coatings a anunţat că există discuţii pentru preluarea unui producător de vopsea din România, tranzacţia urmând să aibă loc cel mai devreme în 2011.