Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T3 2019 au continuat tendinţa de creştere care a debutat în trimestrul anterior, ajungând la 243,5 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 7,4% faţă de perioada similară a anului trecut, transmite un comunicat remis Redacţiei noastre.
EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungând la 36,1 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 21,1% faţă de trimestrul anterior. Din cauza efectelor punctuale din trimestrul trei 2018, comparaţia de la an la an arată o scădere de 12,4%, determinată în special de impactul financiar excepţional al unei tranzacţii imobiliare semnificative care a avut loc anul trecut. Acest rezultat a fost înregistrat în ciuda competiţiei puternice de pe piaţă.
Veniturile din serviciile fixe în trimestrul trei din 2019 au fost de 56,4 milioane euro, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, care au fost compensate parţial de creşterea cu 2,1% a veniturilor din serviciile TV.
Segmentul de TV a înregistrat o creştere a ARPU de peste 5% de la un an la altul, ceea ce a compensat scăderea uşoară a bazei de clienţi pentru aceste servicii, care a ajuns la 1,35 milioane de utilizatori în T3 2019. Acest rezultat confirmă apetitul consumatorilor pentru oferte TV centrate pe conţinut, informează acelaşi comunicat.
La 30 septembrie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,2 milioane, în scădere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special ca urmare a corecţiilor de la sfârşitul anului 2018. Cu toate acestea, ponderea segmentului postpaid în baza totală de clienţi ai serviciilor mobile a crescut până la 36,5%, ceea ce a dus la creşterea ARPU. Pe portabilitate Telekom Romania a reuşit să atragă un număr mai mare de clienţi, cu 4%, în T3 2019, faţă de acelaşi trimestru al anului 2018.
Rezultatele de vânzări pozitive pe segmentul postpaid au fost accelerate şi de lansarea Cartelei Mobil Nelimitat, un produs introdus în premieră pe piaţa românească, în iulie 2019, şi care a adus utilizatorilor un parcurs complet digital şi un proces simplificat de migrare de la servicii prepaid la abonament, pe lângă o reţea de comercializare extinsă, ce include şi magazine ale retailerilor.
Veniturile din servicii wholesale au continuat să crească în cel de-al treilea trimestru al acestui an, cu un avans de 67,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Grupul de companii a continuat să înregistreze, de asemenea, o îmbunătăţire semnificativă a fluxului de numerar operaţional de la un an la altul, asigurând mai multe fonduri pentru investiţii care să susţină creşterea. Acesta este rezultatul direct al programului de gestionare riguroasă a fluxului de numerar, începând din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum şi al succesului programelor de transformare care vizează costurile şi care generează o îmbunătăţire continuă a eficienţei operaţionale. Grupul de companii a reuşit să reducă baza de costuri cu 3,8% faţă de acelaşi trimestru al anului 2018. Vom continua să îmbunătăţim baza de costuri pentru a putea asigura finanţarea viitoarelor investiţii. În acest sens, grupul de companii are un plan clar pe care va continua să-l execute în mod riguros, în toate ariile. Aşa cum a comunicat în luna iulie, Telekom Romania a demarat, totodată, un proces de restructurare, menit să susţină programele de transformare, confom comunicatului citat.
Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania, a declarat: "În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii - mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun".