Fosta Întreprindere de Indus-trializare a Laptelui, înfiinţată în 1971 în Alba Iulia, a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti la sfârşitul anului 1996 şi privatizată în 1999, când pachetul majoritar de acţiuni a fost cumpărat de omul de afaceri Petru Ciurtin.
Acesta, împreună cu fiul său, Raul Ciurtin, au transformat în ultimii zece ani compania Albalact în unul dintre principalii producători de lactate din ţara noastră, cu afaceri de pes-te 50 milioane euro şi peste 600 de angajaţi.
Brandurile Fulga şi Zuzu au reprezentat principalele motoare de dezvoltare ale companiei, aceasta înregistrând creşteri importante ale vânzărilor şi a cotei de piaţă.
Primele zvonuri de vânzare a celui mai mare producător de lapte independent de pe piaţă au adus compania din nou în prim-plan la începutul aces-tui an, acţiunile ALBZ marcând aprecieri de peste 6% în 2010.
În ciuda creşterilor importante din ultima vreme, analiştii casei de brokeraj "Target Capital" îşi menţin preţul ţintă pentru următoare 12 luni pentru acţiunile "Albalact" la 0,321 lei/unitate, precum şi recomandarea de "vânzare", potrivit cel mai recent raport emis de instituţie.
În prezent, titlurile ALBZ se tranzacţionează pe Bursă la preţul de 0,396 lei/unitate, cu 23% peste ţinta revizuită a analiştilor citaţi, cotaţia fiind impulsionată de climatul bursier predominant favorabil, precum şi de speculaţiile cu privire la posibila ofertă de preluare.
"Pentru perioada următoare planează o serie de incertitudini cu privire la evoluţia economiei interne şi mai ales a principalei componente a acesteia - consumul privat, care va continua să resimtă efectele crizei economico-financiare", consideră Andrei Rădulescu, analist în cadrul "Target Capital".
Piaţa lactatelor, estimată la circa 1,1 miliarde de euro, a fost în ultimii ani una dintre cele mai active din industria alimentară din punctul de vedere al tranzacţiilor care au avut loc, a căror valoare cumulată a fost de circa 100 de milioane de euro.