"Alcoa" Inc., cel mai mare producător de aluminiu din SUA, anunţă primele sale pierderi din ultimii 15 ani, din cauza declinului cererii. Astfel, în primul trimestru fiscal, încheiat în luna martie, pierderile companiei au însumat 497 milioane de dolari sau 61 de cenţi/acţiune, faţă de un profit net de 303 milioane de dolari sau 37 de cenţi/titlu în intervalul similar al anului trecut. Dacă nu se iau în calcul anumite cheltuieli speciale, pierderea a fost de 59 de cenţi/acţiune, peste estimările analiştilor: 56 de cenţi.
Vânzările "Alcoa" au scăzut cu 41%, la 4,15 miliarde de dolari.
Directorul executiv al companiei, Klaus Kleinfeld, a declarat că va face economii de 400 de milioane de dolari pe an, prin reducerea locurilor de muncă şi a costurilor. Potrivit afirmaţiilor sale, China va fi singura piaţă unde cererea de aluminiu nu va scădea anul acesta, datorită pachetelor de stimulente acordate de guvern.
În opinia specialiştilor "Alcoa", consumul mondial de aluminiu se va reduce cu 7% în 2009, iar vânzările de profil din sectorul construcţiilor vor scădea cu 15%, respectiv cu 18% în industria auto