Alpha Bank România va deschide, până la sfârşitul anului 2008, un număr de 35 de magazine bancare Alpha Point, a declarat ieri preşedintele executiv al băncii, Sergiu Oprescu, citat de Rompres. Până în prezent, au fost deschise cinci astfel de unităţi, două în Bucureşti şi câte una în Constanţa, Timişoara şi Baia Mare, a precizat Oprescu.
Până la sfârşitul acestui an, numărul unităţilor Alpha Point va ajunge la 10, următoarele oraşe vizate fiind Iaşi, Cluj Napoca şi Oradea. Magazinul bancar Alpha Point constă într-un punct de vânzare amplasat în mall-uri, centre de afaceri sau alte zone cu trafic intens, proiectat pentru nevoia de servicii bancare a persoanelor fizice şi care necesită un număr minim de angajaţi.
Aceste unităţi oferă aproape aceleaşi servicii ca o agenţie bancară, dar nu lucrează cu companii şi nu oferă operaţiuni de schimb valutar, plăţi internaţionale, cecuri de călătorie şi credite ipotecare. Oprescu a apreciat că acest concept va funcţiona în România şi alte state din regiune, fiind o strategie de a prinde din urmă băncile care au început mai devreme extinderea reţelei de unităţi şi presupunând costuri reduse şi posibilitatea de relocare. România este prima ţară în care grupul elen Alpha Bank aplică acest concept, care ar putea fi preluat însă în curând şi în alte ţări în care desfăşoară operaţiuni.
Alpha Bank consideră că stadiul slab dezvoltat al spaţiilor comerciale din România va atrage numeroase investiţii în următorii ani. România avea anul trecut o suprafaţă de centre comerciale de numai 10 m.p. la mia de locuitori, mult sub media europeană. Italia are o suprafaţă de 130 m.p la mia de locuitori, Franţa 230 m.p, iar Suedia 330 m.p.
În Bucureşti, există în prezent 143.000 m.p utilizaţi de centrele comerciale (70 m.p. la mia de locuitori) şi se estimează să se ajungă la 700.000 m.p. în următorii doi-trei ani (340 mp la mia de locuitori), ceea ce va asigura o acoperire asemănătoare altor capitale din regiune, Budapesta - 270 mp, Praga - 380 mp, Varşovia - 790 mp.