Alstom a finalizat lucrările de electrificare şi energoalimentare pe cei 42 km ai tronsonului Vinţu de Jos - Simeria, în cadrul modernizării infrastructurii şi suprastructurii de cale ferată de pe ramura nordică românească a culoarului paneuropean Rin-Dunăre. Beneficiarul proiectului, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, a semnat recent Procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, conform unui comunicat trimis redacţiei.
În cadrul proiectului, responsabilitatea Alstom a inclus realizarea unei substaţii de tracţiune electrică la Şibot, care transformă puterea electrică provenită din sistemul naţional de alimentare şi o adaptează pentru sistemul electroenergetic necesar tracţiunii feroviare. De asemenea, Alstom a instalat sistemele de alimentare cu energie electrică, însumând peste 130 km desfăşuraţi de catenară. În plus, compania a fost resposabilă şi de furnizarea sistemelor de informare şi anunţare a pasagerilor.
"Beneficiile unei linii de cale ferată reabilitate sunt multiple, de la asigurarea unei călătorii mai rapide, mai sigure şi mai confortabile pentru pasageri, până la dezvoltarea economică şi socială a zonelor pe care aceste linii le traversează," spune Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. "Acest proiect reafirmă poziţia de lider a Alstom pe piaţa de electrificare feroviară din România şi ne mândrim cu tot ce am făcut până acum".