Grupul Kingfisher plc, companie internaţională de bricolaj, a anunţat vânzarea Brico Depôt România către Altex România, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP) şi include întreaga reţea Brico Depôt, formată din 31 de magazine în 24 de oraşe, operaţiunile de distribuţie, precum şi sediul central din Bucureşti, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Finalizarea tranzacţiei este supusă aprobării din partea instituţiilor de reglementare din România şi este estimată a se finaliza în prima jumătate a anului 2025.
Thierry Garnier, CEO Kingfisher, a declarat: "Suntem încântaţi că am găsit în Altex un partener de încredere cu experienţă şi viziune pentru Brico Depôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe pieţele unde suntem cel mai bine poziţionaţi pentru a genera randamente atractive şi valoare mai mare pentru acţionari şi clienţi. Doresc să mulţumesc tuturor colegilor de la Brico Depôt România pentru angajamentul lor şi pentru atenţia acordată clienţilor de-a lungul anilor. Interesul major pentru această tranzacţie este o confirmare a progreselor realizate de echipă în consolidarea afacerii."
Brico Depôt România îşi va continua activitatea în mod obişnuit pe parcursul acestei tranziţii, menţinându-şi angajamentele faţă de clienţi, angajaţi şi parteneri.
Dan Ostahie, CEO Altex România, a declarat: "Altex România, liderul pieţei de electro-IT, anunţă cu entuziasm achiziţia reţelei de magazine Brico Depôt. Acesta este un moment important pentru toţi cei implicaţi, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare şi oportunităţi pe piaţa de bricolaj din România. Obiectivul nostru principal este să continuăm să ne dezvoltăm şi să oferim servicii de calitate, având clientul în centrul atenţiei. Strategia noastră de creştere se bazează pe un model omnichannel, asigurând o experienţă de cumpărare coerentă şi plăcută pentru clienţi, indiferent de canalul de vânzare ales. Doresc să transmit un mesaj de încredere tuturor clienţilor, angajaţilor şi partenerilor Brico Depôt. Suntem dedicaţi dezvoltării acestei activităţi, aducând inovaţie şi eficienţă în fiecare aspect al afacerii. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunităţi de dezvoltare profesională şi de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare şi excelenţă. Altex România este încrezătoare în viitorul companiei Brico Depôt şi este hotărâtă să continue să servească comunitatea cu produse şi servicii de înaltă calitate."
Adela Smeu, CEO Brico Depôt România, a adăugat: "Această tranziţie marchează un moment important pentru Brico Depôt România şi cei peste 2.000 de angajaţi. De-a lungul anilor, am construit o fundaţie solidă, devenind o destinaţie de încredere pentru proprietarii de locuinţe şi profesioniştii din întreaga ţară. Cu o reţea naţională de 31 de magazine, suntem mândri să jucăm un rol esenţial pe piaţa de bricolaj. Privind spre viitor, ne menţinem angajamentul faţă de clienţi, angajaţi şi parteneri. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri şi împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul şi să explorăm noi oportunităţi de creştere."
Opinia Cititorului