Amadeus România a organizat recent evenimentul tradiţional anual "Amadeus Solutions and Customer Support Forum 2015". În cadrul evenimentului, au fost prezentate noile soluţii din zona Global Distribution System (GDS) şi de travel management, soluţii care adresează atât agenţiile de turism, cât şi alte companii locale din diferite domenii, potrivit unui comunicat de presă.
Piaţa de călătorii şi turism este una dintre cele mai dinamice la nivel global, atât din punct de vedere al ritmului de dezvoltare al pieţei, cât şi al tehnologiilor IT utilizate.
Potrivit studiului realizat de IATA (International Air Transport Association), în anul 2012 s-au înregistrat 2,98 miliarde de călători ai companiilor aeriene, iar în 2017 se estimează că se vor înregistra peste 3,91 miliarde de călători.
De asemenea, se apreciază că piaţa de călătorii şi turism va înregistra peste 7.680 miliarde EUR în 2023 (estimarea se bazează pe o creştere medie anuală de 4,4%).
Robert Komartin, general manager Amadeus Romania a declarat."Tehnologiile Web 2.0 şi mobile au accelerat schimbările care se produc în economie. Modele noi de afaceri apar foarte rapid şi pot schimba radical modul în care sunt realizate afacerile în anumite domenii. Acest lucru s-a produs şi în industria de călătorii şi turism, unde mare parte din business a fost transferat în zona de web şi mobilitate"..
Robert Komartin a adăugat: "Amadeus este pregătită cu o nouă gamă de soluţii capabile să răspundă provocărilor din acest domeniu. Noile produse Amadeus sunt bazate pe tehnologii Web şi de cloud computing, oferind companiilor posibilitatea de a se alinia la cele mai noi tehnologii din domeniu".
Una dintre concluziile studiului "Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow's travellers" este că tehnologia va juca un rol crucial în modelele de afaceri specifice industriei de călătorii şi turism. Se estimează că în următorii ani, 80% din populaţia globului va dispune de telefoane inteligente. Mai mult de 50% dintre călătorii viitorului vor realiza fluxul specific rezervărilor (de la informarea privind călătoria la rezervarea şi plata efectivă) folosind serviciul Web.
Robert Komartin a concluzionat: "Amadeus a evoluat de la un GDS pe zona aeriană, la un sistem < < one stop shop > > pentru tot ce înseamnă rezervări. Astfel, astăzi am prezentat soluţia Content Rail (care permite rezervările pentru căile ferate) şi soluţia Amadeus Hotels Plus (un foarte puternic agregator şi sistem de rezervări pe zona hotelieră). De asemenea, din această lună este disponibil în România şi un sistem de rezervări pentru transferul de la aeroport. În acest mod, ne dorim să acoperim tot ce înseamnă rezervări, iar sistemele noastre oferă deja acces centralizat la toate aceste componente".
În cadrul evenimentului a fost prezentat şi noul parteneriat Amadeus - Blue Air, care a permis integrarea sistemului de rezervări Amadeus cu cel al companiei aeriene. În acest mod, agenţiile de turism şi companiile au acces direct din sistemele Amadeus la zborurile Blue Air.