Asociaţia de Management al Creanţelor Comerciale - AMCC, înfiinţată în anul 2007, a anunţat astăzi, prin intermediul unui comunicat de presă, că susţine readucerea persoanelor cu datorii în ciclul economic şi rezolvarea situaţiilor financiare dificile în care se află persoanele cu datorii pe cale amiabilă, prin sprijinirea acestora şi găsirea de soluţii amiabile pentru fiecare dintre aceştia.
Cele 15 companii membre ale Asociaţiei, reprezentând aproximativ 80% din totalul firmelor cu obiect de activitate colectarea creanţelor din România, îşi desfăşoară activitatea respectând atât regulamente interne ale fiecărei companii în parte cât şi Codul de Conduită al Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale - AMCC, creat şi structurat după modelul şi în conformitate cu Codul de Conduită al FENCA - Federaţia Europeană a Asociaţiilor Naţionale de Colectare.
Acesta conţine prevederi stricte privind activitatea de colectare, atât în ceea ce priveşte frecvenţa apelurilor către persoanele cu datorii, cât şi în ceea ce priveşte corespondenţa scrisă către aceştia. Codul de Conduită este disponibil pe site-ul www.amcc.ro şi poate fi consultat şi la sediile membrilor Asociaţiei. Acesta va fi prezentat pe data de 16 septembrie 2015, în cadrul unei conferinţe de presă.
Membrii AMCC colaborează cu cele mai mari companii din România (din domeniul bancar, furnizori de utilităţi, leasing etc.) în încercarea de rezolvare pe cale amiabilă a problemelor financiare cu care se confruntă mii de familii din România.
Pentru a elimina controversele publicului larg cu privire la procedurile de colectare a creanţelor, reprezentanţii AMCC asigură pe această cale, că toate companiile de colectare a creanţelor membre ale Asociaţiei acţionează respectând prevederile legale în materie, drepturile creditorilor, precum şi drepturile persoanelor fizice sau juridice care se află în incapacitate de plată.
Comunicarea dintre persoanele cu datorii şi agenţii de colectare creanţe este calea cea mai rapidă şi uşoară de rezolvare a situaţiilor de neplată a datoriilor, în condiţii favorabile tuturor părţilor implicate.
Agenţii de colectare poartă zilnic discuţii cu sute de mii de persoane aflate în situaţii financiare dificile, în încercarea de a găsi soluţii.
"Persoanele cu datorii doresc, în general, achitarea acestora, dar au întâmpinat dificultăţi financiare şi contextul economic din ultimii ani nu a fost în favoarea lor. Aceştia pot ajunge în situaţii financiare şi mai dificile, prin ignorarea datoriilor. Recomandăm soluţionarea pe cale amiabilă prin eşalonarea datoriilor, favorabilă atât pentru creditori cât şi pentru debitori", a declarat Georg Kovacs, preşedintele AMCC.