Compania auto niponă "Mazda Motor" Corp., deţinută în proporţie de peste 30% de "Ford Motor" Co. din SUA, şi-a majorat cu 29% profitul în trimestrul al doilea din exerciţiul fiscal actual, în baza cererii de pe piaţa americană, dar şi a deprecierii monedei japoneze - yenul. Câştigul net al companiei a crescut la 26,6 miliarde de yeni (232 milioane de dolari) în perioada iulie-septembrie 2007, de la 20,6 miliarde de yeni în acelaşi interval din 2006. Pentru întregul an fiscal, care se va încheia la data de 31 martie 2008, compania aşteaptă un profit net de 85 de miliarde de yeni.
Vânzările companiei au crescut cu 7%, la 841,9 miliarde de yeni. "Mazda" exportă aproape 80% din producţia realizată în Japonia, astfel că are de câştigat atunci când moneda locală se depreciază. În ceea ce priveşte volumul vânzărilor "Mazda", acesta a crescut cu 2,1%, la 336.000 de vehicule. În America de Nord, creşterea a fost de 8,2%, în vreme ce pe piaţa niponă volumul vânzărilor companiei a scăzut cu 5,7%, iar în Europa - cu 1,3%. În China, aceste vânzări s-au micşorat cu 24%, la 25.000 de vehicule.
În primul semestru fiscal, profitul net al "Mazda" a crescut cu 6,8%, la 29 miliarde de yeni, iar vânzările - cu 8,9%, la 1.660 miliarde.