Compania Walt Disney a produs o surpriză, ieri, cand a afişat rezultatele financiare pentru serviciile sale de streaming. La fel ca Netflix, se pare că gigantul de divertisment ar fi găsit reţeta potrivită pentru a aduce noi clienţi pe platformele sale. Investitorii au reacţionat pozitiv, iar preţul acţiunilor companiei a crescut cu 6% într-o singură zi.
Potrivit analizei eToro, primita la redacţie, segmentul de divertisment, care include Disney+ şi Hulu, a raportat un profit operaţional de 253 de milioane de dolari. Este un rezultat care a depăşit cu mult aşteptările Wall Street, estimate la 131 de milioane de dolari. De asemenea, anul trecut, în acelaşi trimestru, acest segment înregistrase o pierdere de peste 420 de milioane de dolari. La vârf, în trimestrul similar din 2022, pierderile au fost de 1,5 miliarde de dolari. Poate mai important, Disney spune că se aşteaptă ca profitabilitatea să se tripleze, ajungând la 875 de milioane de dolari în 2025.
Mai exact, Disney are trei segmente mari - divertisment, sport şi parcuri şi experienţe. Pe toate segmentele, compania are venituri de peste 22,5 miliarde de dolari în acest trimestru. Cel mai mare segment în funcţie de venituri este cel de divertisment care include reţelele liniare cu canale TV, serviciile de streaming Disney + şi Hulu, precum şi licenţele de vânzări de conţinut ale Marvel Studios, Pixar şi LucasFilm, responsabil pentru universul Star Wars. Acest segment a reprezentat aproximativ 47% din veniturile trimestrului al treilea. Următorul în funcţie de venituri este segmentul parcurilor şi experienţelor şi al produselor de consum. Acesta a reprezentat aproximativ 36%, iar ultimul segment, cel al sporturilor, care include reţeaua ESPN şi serviciul ESPN+, a generat aproximativ 17% din veniturile totale.
Nu toate segmentele au avut o performanţă la fel de bună. În timp ce divertismentul a crescut cu 14% de la an la an, segmentul de parcuri şi experienţe a crescut cu doar 1%, iar Sportul a rămas stabil. Performanţa bună a segmentului de divertisment s-a datorat serviciilor de streaming şi vânzărilor de conţinut şi licenţe, în timp ce veniturile din reţelele liniare tradiţionale au scăzut cu 6% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Acest lucru arată o continuare a tranziţiei telespectatorilor de la modalităţile tradiţionale de a consuma conţinut în timp ce se uită la televizor la comportamentul on-demand.
La fel ca Netflix, Disney a căutat reţeta perfectă de divertisment. Iar acest trimestru arată că s-ar putea să o fi găsit. Numărul de abonaţi Disney+ a crescut cu 4,5 milioane, iar Hulu (disponibil doar în SUA) a înregistrat încă 0,9 milioane de abonaţi noi. Este un rezultat impresionant, deoarece nu cu mult timp în urmă, potrivit unui sondaj realizat în SUA, respondenţii au declarat că, în cazul în care s-ar aplica un preţ mai mare sau reguli mai stricte de partajare a parolelor, cele mai probabile servicii de streaming care ar putea fi anulate ar fi Disney+, urmat de Hulu şi ESPN+, toate aparţinând The Walt Disney Company. Netflix a fost următorul pe listă şi Amazon Prime Video în urma sa.
O altă vedetă a raportării financiare a fost segmentul vânzărilor de conţinut şi licenţe care include distribuţia de filme, ce a înregistrat o creştere de 39% de la an la an datorită performanţei foarte bune a filmului de animaţie "Inside Out 2" cu încasări de 1,05 miliarde de dolari, precum şi a filmului "Deadpool şi Wolverine" ale cărui încasări au depăşit 1,3 miliarde dolari la nivel global. Disney speră să continue seria de câştiguri în ultimul trimestru al acestui an, când mai multe filme vor ajunge în cinematografe.
Investitorii au reacţionat foarte bine la acest ultimă raportare financiară, preţul acţiunilor companiei crescând ieri cu peste 6%. Însă, în ultimii 5 ani, acţiunile companiei au pierdut aproape 25% din valoare, astfel că investitorii care au cumpărat Disney la sfârşitul anului 2019 nu şi-au recuperat încă pierderea. Investitorii individuali sunt foarte interesaţi de evoluţia Disney deoarece la sfârşitul trimestrului trecut era a 14-a cea mai deţinută acţiune de către investitorii globali şi a 17-a de către investitorii individuali din ţara noastră, de pe platforma eToro.
Opinia Cititorului