Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusă de Ioana Arsenie, strateg financiar, a realizat o analiză a modului în care antreprenorii din agribusiness, transporturi, online şi alte industrii îşi stabilesc preţurile în funcţie de bugetul companiei, potrivit unui comunicat de presă.
Doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi şi online folosesc bugetarea bazată pe scenarii multiple. Analiza prezintă evoluţia financiară a 3 industrii privind bugetul antreprenorilor şi are la bază studiul "Raportarea Financiară la Antreprenori", ediţia a-II-a, 2021, fiind elaborat pe un eşantion de 230 de respondenţi, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100 000 de euro şi 10 milioane de euro din oraşe precum Bucureşti, Cluj, Giurgiu, Ploieşti, Suceava, Arad, Sibiu.
"În contextul actual de criză globală, având printre axe, penuria de materii prime, volatilitatea preţurilor, dublat de raportarea la valuta naţională şi dobânzi, observ o creştere a nevoii legată de servicii de asistenţă buget şi realizare buget pentru anul 2022", declară Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance şi strateg financiar.
Potrivit sursei citate, legat de contexul economic actual, caracterizat de o volatilitate accentuată printr-o creştere de preţuri, aproximativ 22.69% dintre antreprenorii intervievaţi din cele 3 industrii, corelează preţurile cu bugetul companiei.
Principalele utilizări concrete ale bugetului pentru antreprenorii români rămân obţinerea de finanţare bancară sau atragerea fondurilor europene şi nu dezvoltarea afacerii pe baza unui plan pe termen mediu/lung.
Antreprenorii din agribusiness se raportează la cifre, cu accent pe preţul de achiziţie al inputurilor (îngrăşăminte şi pesticide) şi a securizării expunerii valutare la încasări din export.
În transporturi, vorbim în mod ferm despre reajustarea preţurilor din contractele comerciale şi bugetarea corelată cu strategia de preţuri.
În online, contextul de Black Friday aduce anul acesta o sporire a vigilenţei în ceea ce priveşte definirea campaniilor din punct de vedere marjă.