Deşi Tesla a reuşit să obţină profituri pe hârtie de aproximativ 1 miliard de dolari din investiţiile în Bitcoin, depăşind profiturile totale obţinute din vânzarea de vehicule electrice din 2020, corecţiile recente ale monedei digitale şi volatilitatea ridicată i-a determinat pe anumiţi investitori să marcheze profiturile, explică Radu Puiu, analist XTB România.
Tesla se numără printre cele mai populare nume din piaţă în acest moment. Anul trecut a fost excelent pentru producătorul de vehicule electrice, preţul acţiunilor sale crescând cu aproximativ 730%. Începutul de an a fost de asemenea promiţător, acţiunile atingând noi maxime istorice la aproximativ 900 de dolari pe acţiune. Din acel punct, entuziasmul investitorilor pare să se fi redus, preţul acţiunilor Tesla regăsindu-se într-o situaţie de piaţă de scădere (deprecierile au depăşit pragul de 20%, atingând un maxim de -32% faţă de maximele recente), explică Radu Puiu, analist XTB România într-o analiză complexă, dar concisă despre companie.
La începutul lunii februarie, Tesla a dezvăluit că a cumpărat Bitcoin în valoare de 1,5 miliarde de dolari şi intenţionează să accepte moneda digitală pentru plata produselor sale. Există opinii ce susţin că legăturile companiei cu Bitcoin reprezintă un factor de risc deoarece moneda a traversat o perioadă de corecţie după atingerea de noi maxime, pe fondul unor comentarii prudente din partea secretarului Trezoreriei SUA, Janet Yellen. Secretarul Trezoreriei a numit Bitcoin un "mod extrem de ineficient de a efectua tranzacţii" şi a avertizat despre utilizarea acestuia în activităţi ilicite. De asemenea, a tras un semnal de alarmă cu privire la impactul Bitcoin asupra mediului. Creşterea explozivă a preţului a reamintit despre nivelul ridicat de electricitate necesar pentru a produce noi monede.
Deşi Tesla a reuşit să obţină profituri pe hârtie de aproximativ 1 miliard de dolari din investiţiile în Bitcoin, depăşind profiturile totale obţinute din vânzarea de vehicule electrice din 2020, corecţiile recente ale monedei digitale şi volatilitatea ridicată i-a determinat pe anumiţi investitori să marcheze profiturile. Decizia Tesla de a se implica în piaţa Bitcoin determină riscul ca volatilitatea pieţei de monede virtuale să pună pe plan secund viziunea fundamentală a companiei în rândul investitorilor.
În timp ce vânzarea a fost alimentată parţial de comentariile lui Musk conform cărora preţul Bitcoin pare "ridicat", există şi alţi factori care ar putea, de asemenea, să afecteze "strălucirea" producătorilor de vehicule electrice, inclusiv un flux continuu de ştiri de dezvoltare din partea producătorilor auto tradiţionali, cum ar fi General Motors şi Ford Motor, care se pregătesc să participe la cursa către tranziţia spre tehnologii "verzi.
Aprecierea acţiunii indică o revenire după o secvenţă descendentă de două zile. Este posibil ca revenirea acţiunilor în teritoriul pozitiv să fi fost determinată de atitudinea optimistă prezentă la nivel extins pe piaţă.
Un alt posibil factor care a stat la baza revenirii preţului acţiunilor Tesla a fost decizia luată de Cathie Wood, fondatorul şi CEO-ul Ark Investment Management, de a cumpăra acţiuni Tesla. Aceasta este un investitor de succes, care a observat o mulţime de tendinţe în sectorul tehnologic înainte de a deveni evidente. Decizia ei de a cumpăra în urma scăderii ar putea fi considerat un catalizator pentru mişcarea ascendentă de aproximativ 20% din ultimele zile.
China, a doua piaţă după SUA pentru Tesla
Pe de altă parte, China este cea mai mare piaţă pentru vehicule electrice, motiv pentru care producătorii vor încerca să obţină o cotă de piaţă cât mai ridicată în statul asiatic. În plus, Guvernul Chinei este serios în ceea ce priveşte reducerea poluării şi devine liderul global în adoptarea şi promovarea inovaţiei vehiculelor electrice.
Investitorii au inclus în preţul acţiunilor producătorilor de maşini electrice o rată ridicată de creştere pe o perioadă lungă de timp, fapt ce le face destul de vulnerabile în faţa modificărilor de sentiment. De asemenea, competiţia este un alt factor de risc. Pe termen lung, pot exista doar un număr limitat de lideri de piaţă.
Un alt factor de risc ar putea fi preferinţa consumatorilor pentru vehicule electrice de buget, precum Hong Guang Mini, în detrimentul variantelor de top ca NIO şi Tesla.
Pentru a promova vehiculele electrice, guvernul chinez oferă gratuit plăcuţe de înmatriculare care sunt garantate. În multe oraşe, lista de aşteptare se poate întinde pe luni sau chiar ani pentru a obţine o plăcuţă de înmatriculare pentru un motor pe benzină prin diferite sisteme de licitaţie.
Totuşi, companiile străine precum Tesla s-ar putea confrunta cu dificultăţi cauzate de instituţiile guvernamentale. La începutul lunii februarie, cinci autorităţi de reglementare chineze au solicitat răspunsuri din partea Tesla cu privire la unele probleme de calitate şi de siguranţă la uzina sa. China este cea mai mare piaţă pentru Tesla după SUA.
Veniturile Tesla ar putea creşte cu 53% în 2021
Analiştii şi investitorii se aşteaptă la o creştere importantă a afacerii Tesla în acest an. În medie, analiştii estimează că veniturile Tesla vor creşte cu 53% în 2021, până la 48,15 miliarde de dolari. Acest lucru este în conformitate cu ghidajele Tesla ca livrările de vehicule să crească cu peste 50% în acest an comparativ cu 2020.
Conducerea companiei a declarat că deşi 2020 a fost un an critic pentru Tesla, consideră că 2021 va fi şi mai important. Desigur, investitorii ar trebui să facă diferenţa între aşteptările referitoare la afaceri şi aşteptările legate de acţiuni. Acţiunile au devenit destul de "scumpe" după aprecierea amplă din 2020. Deşi Tesla a realizat o campanie de lungă durată pentru reducerea emisiilor auto globale prin utilizarea maşinilor sale ecologice, decizia companiei de a investi în Bitcoin ar putea avea o influenţă asupra ratingului ESG (companiile sunt evaluate în funcţie de performanţele lor sociale, de mediu, şi în ceea ce priveşte guvernanţa).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2021, 11:36)
Valurile lui Elliott ce spun?