ANCOM a primit 4.123 de reclamaţii în 2024, majoritatea (63%) referindu-se la comunicaţiile electronice şi 30% la serviciile poştale, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În sectorul comunicaţiilor electronice, majoritatea reclamaţiilor (29%) au fost legate de portabilitatea numerelor, în special de neprocesarea anulării portării. Alte nemulţumiri au inclus încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor (10%), încheierea contractelor la distanţă (10%) şi acoperirea serviciilor de telefonie şi internet (8%). Utilizatorii au reclamat şi condiţiile de roaming (6%) în Spaţiul Economic European, în ciuda progreselor continue ale pieţei.
Anul trecut, ANCOM a primit 4.123 de reclamaţii, majoritatea legate de serviciile de comunicaţii electronice (63%) şi servicii poştale (30%).
Cele mai frecvente nemulţumiri în sectorul comunicaţiilor electronice au fost legate de portabilitatea numerelor, încetarea contractelor şi facturarea serviciilor.
În domeniul poştal, au fost reclamate nelivrarea trimiterilor, respectiv deteriorarea şi pierderea acestora. Cel mai mare număr de reclamaţii a fost înregistrat pentru Vodafone (38%), urmat de Orange (26%) şi Digi (16%).
ANCOM soluţionează reclamaţiile prin intervenţii directe şi recomandă instanţelor pentru dispute legale.
Opinia Cititorului