Angajarea lui Copariu la SIF5 întăreşte suspiciunile de corupţie care planează asupra conducerii ASF

M.G.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 30 august 2021

Angajarea lui Copariu la SIF5 întăreşte suspiciunile de corupţie care planează asupra conducerii ASF

Ciprian Copariu, fostul director al Direcţiei Emitenţi, tranzacţii şi abuz de piaţă din Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), a fost angajat de către SIF Oltenia la noua reprezentanţă a societăţii din Bucureşti, susţin surse din piaţa de capital. Angajarea lui Copariu vine după ce acesta a petrecut aproape două decenii în supravegherea pieţei şi după preluarea ostilă a SIF Oltenia (SIF5) de către SIF Banat - Crişana (SIF1) şi SIF Muntenia (SIF4) şi un mănunchi de fonduri de investiţii finanţate de acestea, preluare favorizată în mod clar de ASF, prin lipsa de reacţie.

"Au reînfiinţat agenţia din Bucureşti a SIF5 şi l-au angajat acolo. (...) Este clar o mită elegantă, după toate serviciile pe care le-a făcut pentru ei. Şi este şi un mesaj pentru piaţă, care este periculos, pentru angajaţii ASF-ului care lucrează acum: «dacă faceţi servicii pentru noi, vă dă cineva afară, vă luăm noi la SIF», a spus o sursă pentru BURSA.

Amintim că fosta conducere a SIF Oltenia, în frunte cu preşedintele Tudor Ciurezu, a solicitat Autorităţii de Supraveghere Financiară să declare concertate cele două SIF-uri şi fondurile pe care le finanţează, în condiţiile în care se pregătea debarcarea conducerii şi impunerea propriei echipe de management. Supraveghetorul, însă, a spus că nu a găsit elemente care să ducă la o astfel de concluzie, fară să facă referire la aspectele semnalate de fostul board al SIF5.

Specialiştii susţin că legea ASF-ului ar trebui modificată în Parlament, astfel încât să interzică foştilor angajaţi să lucreze imediat în mediul privat, cum este cazul lui Copariu la SIF. Ar fi o intrare în normalitate, de altfel, principiul existând în numeroase ţări occidentale, fiind numit principiul uşii rotative: ca exemplu, s-ar interzice unui lucrător în ASF să poată trece în mediul privat cu toate informaţiile şi legăturile adunate şi, de ce nu, cu favorurile pe care le-a făcut înainte.

Avocatul Gheorghe Piperea ne-a declarat: "Există acest principiu al uşii rotative, care este pur şi simplu fundamentul capitalismului de supraveghere. Noi, în România, ce trăim în momentul de faţă este un capitalism care nu are nicio legătură cu onestitatea, competiţia, inovaţia - un capitalism care se derulează în interiorul unui cerc restrâns de neo-feudali, care au vătafii lor. Aceşti vătafi, după cum observaţi, fac un stagiu de funcţionari de rang înalt, sau de demnitar, într-o instituţie care de regulă se ocupă cu supravegherea şi controlul, după care sunt angajaţi cu surle şi trâmbiţe exact la entităţile care sunt controlate şi supravegheate".

Piperea spune că, "retroactiv, angajarea lui Copariu ar putea să însemne recunoaşterea tuturor suspiciunilor care au fost ridicate în anii anteriori".

"Eu cred că actuala conducere a SIF Oltenia şi-a asumat un mare risc de imagine aducându-l pe acest domn în solda lor, un risc de imaginea care, într-un vehicul investiţional de o asemenea anvergură, ar trebui să fie gestionat diferit", a spus avocatul.

Gheorghe Piperea a mai afirmat că instanţele româneşti au nevoie de dispoziţii clare şi precise şi de aceea ar fi nevoie de o modificare a reglementărilor ASF.

"Există reglementare cu privire la conflictele de interese, cu privire la clauzele de neconcurenţă. Nu există neapărat nevoie să existe o dispoziţie care să interzică astfel de recrutări de funcţionari de rang înalt în societăţile supravegheate, dar, probabil, pentru că instanţele noastre trebuie să primească mereu mură-în-gură, să primească dispoziţii legale exprese, clare şi precise, probabil că ar fi bună o astfel de reglementare care s-ar putea impune nu numai printr-o lege ci şi prin regulamente ale ASF", a afirmat Piperea.

Până la închiderea ediţiei, Ciprian Copariu nu a răspuns apelurilor şi mesajelor noastre. Nici Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF, nu a revenit cu răspunsuri la întrebările BURSA.

La rândul său, Horia Gustă, fost director general al SAI Certinvest, care administra o serie de fonduri cu investiţii în SIF-uri, inclusiv ale SIF Banat-Crişana şi SIF Muntenia, fonduri care au votat cot la cot cu restul fondurilor finanţate de SIF1 şi SIF4, s-a angajat în acest an la SIF4.

"Am plecat de multă vreme (de la Certinvest). Aşa am hotărât, să fac o schimbare. Nu am nimic de spus în plus, eram de mulţi ani acolo, am hotărât să fac o schimbare. Acum mă ocup de partea juridică", ne-a declarat Gustă.

Întrebat despre solicitarea către KPMG de audit a Asociaţiei Investitorilor la SIF-uri în legătură cu investiţiile SIF Muntenia în titluri de participare OPCVM/AOPC şi în obligaţiunile OPUS-Chartered Issuances, Gustă a afirmat: "Nu o văd în niciun fel. Nu ştiu decât de un articol din presă şi atât, nimic în plus, deci nu pot să mă pronunţ. Auditorul are obligaţia să vină în 30 zile cu raportul. Este obligaţia auditorului, nu a altcuiva".

Amintim că Asociaţia Investitorilor la SIF-uri a solicitat KPMG un audit asupra detaliilor şi utilităţii unor plasamente ale SIF Muntenia (SIF4) în valoare de peste 305 milioane de lei, fiind vorba despre plasamentele în titlurile OPCVM/AOPC şi de cele în obligaţiunile OPUS-Chartered Issuances. Solicitarea a fost făcută de un grup de acţionari ai SIF4 ce deţine peste 5% din totalul drepturilor de vot de la SIF.

Surse din piaţă au confirmat, de asemenea, pentru BURSA că plecarea lui Gustă de la Certinvest nu a venit în urma scandalurilor în legătură cu SIF-urile. "Nu a fost dat afară. El a vrut să plece să se ducă acolo. A primit o ofertă să se ducă acolo", a afirmat o sursă.

Copariu a plecat din ASF la finele lui 2020

Ciprian Copariu, fostul director al direcţiei Emitenţi, Monitorizare Tranzacţii şi Abuz de Piaţă din ASF, a plecat din Autoritate la finele lui 2020. Copariu a renunţat la postul său din Autoritate după aproape două decenii în supravegherea pieţei de capital. Copariu a fost în mare parte director în CNVM şi ulterior în ASF, istoria controlului pieţei de capital fiind strâns legată de numele său. De asemenea, numele său va rămâne strâns legat şi de scandalurile pieţei cum ar fi furtul de la Harinvest, furtul SCUT din patrimoniul COMCM Constanţa, delapidarea SIF-urilor operată de grupul Lakis-Bîlteanu sau preluarea ostilă a SIF Oltenia de către SIF Banat - Crişana şi SIF Muntenia şi fondurile finanţate de acestea.

Potrivit declaraţiei de avere, Copariu a avut în 2019 un venit anual încasat de 419.162 lei de la ASF, peste 7.000 de euro lunar. La secţiunea "Declaraţii de avere şi interese salariaţi" Copariu are înregistrate documente din data de 2 decembrie, unde se menţionează "încetarea mandatului". Copariu a mai înregistrat în 2019 venituri de 4.260 de euro din chirii.

Opinia Cititorului ( 109 )

  1. Nu e angajat la sif 5. E o minciuna. Dezinformare.

    1. Tu esti cel care dezinformeaza. Copariu este angajat la SIF 5 inca din luna iulie.

      Verifica înainte ,sau iar citești și nu înțelegi ce citești ? Ești in lumea viselor ?,stai acolo ,marș de aici.

      Mare escroc Copariu ăsta. Mare escroc. Ce îi mai plăcea să amenințe oameni în ASF în spatele ușilor închise. Cu tactici securistice și băgatul becului în ochi (așa o fi văzut el prin filme). Apoi pe hol în văzul oamenilor râdea cu ei era amabil cu cei pe care îi amenințase. Ce m-am bucurat când a plecat din ASF. Sublim. Păcat că nu a luat și pe alții cu el. Se spunea că ar avea "epoleți" pe umeri și îi place tenisul. Ce înseamnă asta oare?

      Ai rămas șocat rău dacă la 2 noaptea nu poți dormi și scrii la ziar. Pe cine și cu ce a amenințat? Fii mai concret

    Copariu e doar pe statul de plata al Sif ului. Nu are nicio activitate. Nu Cioacă l-a ofertat. Drăgoi l-a răsplătit regește .

    1. Cât de prosti pot fi cei care administrează SIF5?!,se cred invincibili ?!,cum naiba să facă așa ceva ?!,să își strice imaginea ?!,să cheltuiască banii SIF5 ?!(cu salariul ,doar omul nu o fi venit gratis ,sub forma de ajutor)…așa sunt CĂPUȘELE: mici,grase,toxice și fără cap.

    Mită, pe față! SIF-urile patronate de NAJIB sunt în acest moment cea mai putredă baltă unde se scaldă cei mai murdari corupți ai pieței de capital. De acolo se hrănesc nu zeci, SUTE de oameni care fac numai și numai rău pieței.

    NAJIB-ul e un pericol foarte serios pentru siguranța națională, iar procurorii dorm. Rușine! 

    Și ar mai fi un fapt interesant de investigat de ASF. Care e motivul economic de externalizare a activității de salarizare la Sif 5! Nu cumva au ajuns mult mai mulți suspecți in mare secret pe statul de plata acolo? Sif 1,4,5 ar trebui sa între in administrare specială urgent. Altfel averea va ajunge in Liban .

    1. La Hezbollah?

      Uite un insider SIF5, care raportează ce se întâmplă la locul lui de muncă. Urât.

      Nu. Iranul este cel mai mare finanțator al terorismului la nivel mondial (susțin americanii).

      Iran finanteaza Hezbollah... NAJIB finanteaza Iran? Cred ca si Najib tot ceva din Liban poate finanta dar nu stiu ce. Dar cam prea multi bani ai romanilor controleaza un libanez cu o condamnare penala.

      Măi, ce sa zic... Măi e unul MADADI parcă, un iranian care cam prea mulți bani ai românilor a furat. De fapt întreaga lu8 familie a aplicat aceeași rețetă (furt și evaziune fiscală). El n-are condamnare penală ratificata de instanță încă, dar e pe drum. Complicat cu străinii ăștia.

    Un articol mizerabil! Omul este liber sa se angajeze unde doreste: nu este nici prost, nici corupt asa cum aberati fara nicio dovada. Mai dati si citat dintr-o sursa, Sunteti penibili! Sunt hotarari ale instantelor care va contrazic in ceea ce priveste actiunea concertata, restul fiind numai presupuneri ale voastre si ale celor din gasca ciurezu! Astept sa va cheme in judecata! Sa va fie rusine!

    1. Sunt hotarari ale instantelor care contrazic minciunile tale.

      Esti penibil, tu nu dai nici un citat din nici o sursa.

      Comentariu mincinos si murdar. 

      Aha, deci stii ca s-a angajat la SIF5 !

      CĂPUȘELE (mici,grase,toxice și fără cap)nu chema pe nimeni in judecată sti de ce? Pt ca hoți și tâlharii nu au nevoie de certitudine.Penalul suspendat și îndeplinit obiectivul ,acum achita mita sub forma de salar (din banii SIF5)

      Săracul ,a rămas fără servici și ce să vezi ,a urmărit anunțurile de angajare și ups ,SIF5 avea nevoie exact de el !!! Hoți și tâlhari de la SIF 1,4 și 5 căpușează fără nici o rusine banii a milioane de cuponari.Capital de imagine negativ ,prețul acțiuni scade ,și ei cumpăra pe banii șifonați din Sif5.Sigur are salar mare și 1/2 din el îl inapoiaza la cine trebuie,doar pe ce banii să cumpere hotii și tâlharii atâtea acțiuni.

      România ,țara proștilor,ne meritam soarta ,niște imbecili,care au un singur interes bunăstarea lor au ajuns la butoane.

      Va deranjeaza tare Copariu, se pare!

      Nu mai trebuia sa lucreze deloc dupa voi, si mai ales, nu pe piata de capital.  

      Mie chiar mi se pare ca omul a fost ok ca a ales sa se duca acolo. A avut o multime de oferte. 

      Trebuia sa se pensionez,nu?. 

      Ce articole mai scrieti! 

      Copariule, tu esti? Semneaza, ia-ti raspunderea, lasule!

      Tu de unde stii ce oferte a avut ? Daca zici ca a avut o multime inseamna ca nu prea a avut ca multi iubesc tradarea si profita de ea dar nu iubesc tradatorii si nu si-i baga in casa. Aici este altceva este collaborare veche si reciproc avantajoasa.

      Tu esti un mizerabil care arunci acuzatii fara sa ai nicio dovada! Asa pot spune si eu ca tu ai furat si furi de unde lucrezi… ca nicj nu conteaza cum te numesti!

      Din multimea de oferte (dacă este adevărat ,deși nu cred ) numai Sif5 putea alege ?daca înainte mici investitori își puneau întrebări pro sau contra ajutorului maxim dat de Copariu in preluarea ostila a SIF5 de către penalul suspendat, președintele ucenic, toată gasca de hoți și tâlhari, acum nu mai este nici un dubiu. Este un om a cărui vorba valorează exact cât caracterul lui ,adică ZERO, un nemernic și nesimțit ,o sugativa, o sluga a lui Najib.

      Om cu mintea înceată, iar ataci articolul, marș de aici și comentează conținutul articolelor din zf și alte ziare așa zise de specialitate, să te văd dacă poți. Sluga a “căpușelor” du-te in lumea voastră de sclavi care idolatrizeaza un “penal suspendat” și bucură-te pana mai merge frăția cu hoți și tâlhari. Marș de aici !!

      Nu există nicio hotărâre de instanță cu privire la concertarea sau nu a fondurilor față de SIF5. Avem un proces la CAB declanșat de FLAO pe această temă.

    Ziarul BURSA, ca de obicei, singura sursă de informare. Mulțumim!

    1. Și creste pe zi ce trece.Noi mici investitori avem nevoie de ziarul BURSA.

    Ziarul BURSA, ca de obicei, singura sursă de informare. Mulțumim!

    Ziarul BURSA, ca de obicei, singura sursă de informare. Mulțumim!

    o prezentare reusita a unui nou fapt mai mult decat discutabil!

    ma intreb ce poate fi in parlamentul tarii daca intr-una din institutiile coordonate de ea (desi nu stiu de ce) exista asemenea oameni si evenimente pe care nimeni, dar absolut nimeni (in afara de o anumita presa) nu le semnaleaza ca fiind in afara legalitatii 

    concluzionez ca si parlamentul este pe acolo, pe undeva!? 

    pacat!

    p,s, citatul din Gh Piperea este un trist, foarte trist adevar care carecterizeaza in cateva cuvinte starea de fapt din "societatea" decidenta a Romaniei cu efectele de necontestat! 

    1. Unde ar trebui sa se angajeze un cineva care a lucrat la asf, la siloz? Experienta si cunostintele il recomandau in piata de capital.

      La SIF Moldova.

      Om fara minte, care toată viața a supt banii statului, care datorită aceluias stat asf nu răspunde pt ce a decis/semnat, dat afara in decembrie ( era maximul de decizie care se putea lua), este angajat la filiala din București a SIF5. O mita mascata pt serviciile aduse grupului de infracționalitate economică cât timp a fost in funcție la asf. Rușine Copariu, om fara caracter, ti-ai bătut joc de micii investitori.

      Marcu I-a oferit consilier la el. De asta ce mai zici?

      Tocmai acesta ar trebuie să fie semnul de întrebare, pentru tine si pentru toți cei care gândesc la fel! Cine refuza un post in una dintre cele mai bine plătite instituții din România? care de-altfel era doar o continuare a jobului intr-o instituție a statului ,chiar dacă era pe altă functie.

      Nu inseamna ca Marcu il aprecia foarte mult?

      Asa i-a dat afara Marcu pe toti 12, le-a oferit retrogradari.

      Dacă îl aprecia așa mult pe Copariu,nu-l dădea afara (asta este o certitudine).In zilele noastre angajații capabili și valoroși se găsesc foarte greu,chiar și pt ASF care are buget uriaș pt salari.

      oriunde dar...nu acolo!!!!!

    Institutiile statului dorm pe banii poporului, si in jungla sunt mai bine reglementate lucrurile decat la noi, ne fura toti munca si cei de aici si cei de afara!

    Copariu sluga de nadejde a lui Gradinescu. Tovarasi de interese.

    Institutiile statului dorm pe banii poporului, si in jungla sunt mai bine reglementate lucrurile decat la noi, ne fura toti munca si cei de aici si cei de afara!

    Ce nevoie avea sif 5 de reprezentanta in Bucuresti?BALARII DE FURAT BANII ACTIONARILOR 

    1. Banii sif5 sunt la ciurezu, administratorul lor de 20 ani, asta in caz ca ii cautati…

      Ce mincinosi sunteti voi astia care furati pentru Dragoi!

      De la cine fura ma astia? De la ciurezu!?

      Nu au ajuns la Najib El Lakis? Sunt greu de cărat de la Ciurezu...

    Asa se explica de ce Copariu nu a vazut concertarile de la sifuri ani de zile dar si multe altele.

    Multi sefi din asf l-au tolerat pe copariu asta adica toti care au avut aceleasi legaturi in piata ca si el. O fratie tacita. .

    1. Am colaborat profesional cu Copariu de-a lungul anilor, e un om corect si profesionist.

      Ti-a dat partea in mod corect si profesionist.

      Ha,ha,ha,ha

      Îmi pare rău, din punctul meu de vedere și cel mai probabil al tuturor investitorilor de retail profesionalismul se vede in FAPTE, nu in vorbe. Unde am fost și unde suntem?(vezi grafic acțiune SIF5)

      Despre ce vorbim? 

      Oamenii care il cunosc si apreciaza nu prea scriu comentarii acestor articole lipsite de substanta, din pacate as spune acum. Vedem astfel ca cei care il urasc fara ca macar sa il fi cunoscut sunt mult mai vocali. Asa e, frustrarea si ura striga intadeauna cel mai tare! As spune si prostia…

      Cei care îl cunosc știu că este competent dar labil. Trebuie susținut moral ca sa nu pice la detectorul de minciuni.

      Ii vine vremea și lui ,este suficent faptul ca și-a stricat imaginea și s-a asociat cu hotii și tâlharii.Mai devreme sau mai târziu va fi istorie și de la SIF5,atunci vom vedea cine naiba este atât de prost să angajeze trădători.Și atenție,din presa a ieșit suficent de multe informații despre exercitarea funcției deținute ,este compromis total in sens negativ.Și da,la mintea ta înceată,de frustrat și urâcios iar ataci articolul ,de fapt ce să pricepi?atât poți!Nu-mi mai bat capul cu tine ,nu mă pun cu prostul cu mintea odihnită,cine a avut ceva de scris/zis a scris pe prima pagina a ziarului BURSA ,restul sunt detalii (fără substanța cum spui)

      Cei care nu il cunosc, il judeca dupa rezultatele muncii. Fara contributia profesionala a lui Copariu, Cooperativa Lakis-Dragoi nu ar fi existat. Aceasta demisie de la ASF si angajare la SIF5 nu este decat un transfer.

      Cine a sesizat DIICOT in cazul in care Lakis a fost condamnat?! Sper ca aveti decenta sa verificati inainte sa raspundeti.

      Ha ,ha, ha!

      Spune tu cine, de ce faci pe desteptu'? Ne-ai scos la tabla, mai, decentule? Ai verificat inainte sa pui intrebarea? 

      Acest transfer de la ASF la SIF5 oficializeaza sursele banesti ale lui Copariu.

      Eu am verificat, astept raspunsul vostru al celor care le stiti pe toate!

      Si eu am verificat. Si eu astept raspunsul tau, tu care le stii pe toate.

      Discutie de prosti.

      Eu l-am cunoscut și îl urăsc din tot sufletul tocmai pentru că l-am cunoscut și știu ce om poate fi. Aparent este amabil și corect, dar în spatele ușilor închise se ținea numai de mârșăvii, murdării, mișmașuri și dorința de a face rău. Era tipul de om : "și tu Brutus??!!?!"..foarte amabil, dubios de amabil care la el în birou te amenința subtil cu zâmbetul pe buze. Dar subtil. Degeaba îl apără unii pe aici. Poate spre deosebire de Leonardo Badea sau Nicu Marcu o fi fost mai bun, dar din punct de vedere uman....nu îl cunoașteți cu adevărat

      Cel ce a sesizat DIICOT în cazul menționat este dl. Ursache M. Prin 2013.

      Salariații de la sif1 1 au sesizat. Apoi Copariu a inceput sa toarne ca altfel era luat pe sus. Si de atunci a rămas în gașcă libanezului. Așteptați, vor fi schimbări majore în curând. Nimic bun pentru investitori.

      Când direcția de specialitate îți prezintă rezultatele investigației cu propuneri de sesizare, sesizezi.

      Mda.. .. sigur, cand e vorba de blamat, Copariu e capul rautatilor la ASF, cand e ceva ce apreciati ca fiind corect.. e meritul altora. La voi asa merge.. cu dubla masura…

    E minciuna. Nu lucreaza la sif 5. Pur si simplu, mintiti. Ptr ca n aveti ce scrie, inventati subiecte si minciuni

    1. Stii ce? Nici nu ma intereseaza daca lucreaza sau nu lucreaza la SIF5. Copariu este omul lui Lakis si daca nu il mai plateste acum, inseamna ca l-a platit indeajuns pana acum. Daca Copariu nu este angajat la SIF5, atunci valoarea articolului este ca il aduce in discutia publica pe acest nemernic.

      Am aflat: nu lucreaza. Ia banii pe ceea ce a facut, nu pe ceea ce face.

    Directia condusă de Copariu a fost responsabilă de analiza concertarii de la SIF 1 si SIF 4, pe care nu a vrut să o declare deși știa că este. Prin urmare el este responsabil de inlesnirea preluării ostile Sif5. În calitate de functionar public a sprijinit direct un grup infracțional organizat. Demisia a fost cea mai soft varianta, evident pentru toată piata. La fel si la Gusta. Chipurile a plecat de bună voie, dar e evident că Voicu a vrut să își salveze compania de risc. Dacă vor fi urmări Voicu o sa spuna, noi nu am știut ce face Gusta dar cand am aflat din presă l-am dat afară. Buica si Dragoi i-au recuperat pe amândoi ca sa nu defecteze când vor trebui să dea declarații.

    1. Esti in mare eroare! Nu este numai directia lui responsabila si in plus fata de directiile de specialitate, mai sunt 9 mb ai Consiliului, DJ. Grupul infractional organizat e inventat de ziarul bursa si ciurezu. Dupa ei toata piata de capital e un grup infractional organizat.

      Păi cam este. Se vede din avion ca piata este manipulată obscen de la înființare. Ca a fost patriciu, chelu, Harinvest, sifele etc. Numai Copariu nu a văzut nimic niciodată. Nu a avut nicio oferta, iar sif5 nu avea nevoie de serviciile lui. A facut o plata si atat. Plata serviciilor prestate . Nu exista nicio îndoială că gruparea e o construcție ilegală. O dovedește condamnarea penala. Si mai e unu pe statul de plata. Busu, alt condamnat penal pentru fals grosolan. Numirea lui prin tot felul de consilii e tot o plata. Pentru bune servicii prestate grupării. Andrici, beze, tot plata.

      "Grupul infractional organizat e inventat de ziarul bursa si ciurezu."

      Ai uitat ca si DNA l-a inventat.

      Dorina Mihailescu, insa, stie ca Najib el Lakis a fost condamnat pe nedrept. 

      DIICOT

      Sunt de acord cu tine in ceea ce privește faptul că sunt mai multi responsabili. Dar directia lui Copariu si sub coordonarea directă a lui Grădinaru, a facut toate analizele si ei doi au inaintat sau nu materialele catre Consiliu. A fost concertare SIF 1 si 4 pentru preluare SIF 5, iar acum toate cele 3 actionează concertat. Reprezentanta SIF 5 este intr-un bloc de lângă SIF 4, nu trebuie decat sa treaca strada, ii despart 30 metri. Așa că lasă-ne cu manipularările. Si este grup infracțional organizat, asta este realitatea.

      Faptul ca SIF 5 l-a angajat pe Copariu si Sif 4 pe Gusta confirma existenta grupului infractional organizat. Toti au actionat initial la comanda lui Dragoi -Lakis, apoi Copariu si Gusta au fost recuperați de grup cand si-au pierdut slujbele. In ceea ce privește DIICOT, in 2018, un mare nesimtit de procuror a schimbat incadrarea juridica din delapidare in folosirea cu rea credinta a creditului societatii ca sa scada maximul pedepsei si sa fie posibil acordul de recunoaștere a vinovăției. La asta a contribuit si Dragoi cu adresa ca nu exista prejudiciu ajutat de KPMG cu un raport. Desi exista sesizari pt manipularea pietei - unele facute chiar de ASF - ca sa se spele pe maini Marcu, procurorii DIICOT nu fac nimic pentru ca sunt niște incompetenti lasi . Ma mir ca nu le e rusine cand le intra salariul pe card. Ma mir ca nu le este rusine de Make si redactia Bursa, ziaristi pe care nuj ii apără decat dreptatea au mai mult curaj si onorare decat marii procurori de la DIICOT.

      Și marele Consiliu ce a făcut? Nu vor putea spune ca nu au știut sau ca i-au păcălit Copariu și Gradinescu. A scris Bursa, au fost discuții mari. Deci nu pot sa spună ca nu au știut sau ca le-a zis Copariu ca nu este. Răspunderea era a lor deci trebuiau sa analizeze care este adevarul. Ei cred ca pot sa spună ca nu vad ei toate documentele și ca au decis pe nota lui Copariu. Atunci de ce mai este Consiliu dacă directorul decide și se face cum vrea el? Nu tine.

      Eu iti dau dreptate. Ca actionar SIF 5 am urmarit rapoartele curente la SIF 5 si acolo se explica foarte clar. Consiliul ASF nu poate sa dea vina doar pe Copariu. Am cumparat SIF 5 la 2.20 pentru ca vechea echipa dadea dividende in fiecare an si erau si programe de rascumparare care au crescut pretul la 2.5. Acum este 1,8 pentru nimeni nu are incredere in noua conducere si nici in ASF. Mizerabil.

      Concertarea se stabilește după lege. În dosarul 1047/54/2019 privind acțiunea concertata ASF a câștigat la Curtea de Apel București.

    Asa imi place sa citesc comentariile la toate aceste articole despre problema SIF-urilor.

    Multi revoltati, multi detinatori ai adevarului absolut, care ii fac pe ceilalti prosti, neinformati etc Aici batalia e clar castigata de aia care sunt anti-SIF, care ii "zdrobesc" cu cuvinte pe cei "platiti" de gruparea Lakis-Dragoi.

    Un sentiment de "cainii latra, caravana trece" 

    1. Te inseli. Caravana s-a dus dracului deja, inca de anul trecut, din primavara.

      Asa credea și Mischie, pana a intrat la coteț el însuși:)))))

      Ai castigat :)) M-ai "zdrobit" cu cuvintele tale mestesugite

      Si marmota invelea ciocolata in staniol

      Nu zdrobește nimeni pe nimeni. E o constatare. Hoții se aduna . De frica , stau împreuna de frica, nu de deștepți și nu de relaxați ce sunt. Le e frica sa nu vorbească vreunu ce nu trebuie. Dar au vorbit deja, multe.

      De ce nu apare pe site-ul BVB la stiri angajarea D-lui Copariu ?

      Hai ca esti culmea! Pentru ca nu trebuia sa se stie.

      Dar la SIF 4 apare raport cu angajarea lui Gusta? Ca el a confirmat. Le-au dat niste functii oarecare, pentru care nu trebuie avizare de la ASF si nici nu trebuie raportare.

      Nu mai stii ce sa inventezi, doar, doar!

      Inventez eu? Dar a dat SIF 5 vreo desmintire? Sau nu e adevarat ca Gusta a recunoscut ca lucreaza la juridic la Sif 4?

      Mai netotule, 17.9. raspunde la 17.6.

      Este scris pe comentariu, analfabetule! 

    Și totuși de ce prețul SIF5 e atât de mic? Nu pot sa-mi explic. Au fost răscumpărări și la 2,7...nu mai înțeleg nimic. Cine are interesul asta?

    1. Grupul format din Sif 1, Sif 4, si fondurile pe care le finanteaza pentru a cumpara ieftin.

    Splendid de tot,nici ca se putea mai bine.

    Tot Copariu, tot Copariu, de parcă el ar fi repreyentat tot ASF_ul.

    Nu a fost singur domnilor. 

    Întrebaţi-l pe Gradinarul, sau pe ceilalţi membri ASF. 

    Sau pe Sava şi suita ei de Şefi Serviciu. 

    De ce nu întrebaţi-o pe Ştefănoiu, care i-a luat locul lui Copariu după plecarea lui, iar apoi dupa plecarea lui Sava a luat locul tuturor directorilor , adica Ştefănoiu este 3 în unul.  

    Ştie tot, face tot.....şi desigur acoperă tot. 

    COPARIU NU A FOST SINGUR, DESIGUR. 

    A AVUT SPRIJINUL ŞEFILOR DE SERVICIU ŞI AL JURIŞTILOR DIN ASF. 

    Dar mai bine întrebaţi-l pe Barangă care a avut sprijinul SIF 1, SIF 4 şi SIF 5 şi apoi şi-au dat seama că Barangă le este mai de folos în interiorul ASF-ului decât în afara lui. 

    Idem Toia. 

    DECI, COPARIU NU A FOST SINGUR NICIODATĂ, IAR CIUDAŢII DIN ASF ÎNCĂ MAI EXISTĂ ŞI ACOPERĂ GRUPUL INFRACŢIONAL LAKIG+DRAGOI & SWISS & BRK & FONDURILE AFILIATE 

    1. Ai dreptate în următorul aspect: în ASF cazurile sunt analizate de echipe multidisciplinare complexe. Și datorita acestui fapt tentativele unora ca Ciurezu și Fercala de a încalcă Legea sunt sortite eșecului.

      Acest personaj etern Copariu ar fi ramas etern la ASF daca nu se decidea reorganizarea sectoarelor de catre conducerea ASF. La fel si Sava sau Flork Boboc. Toate comentariile din Bursa ii criticau im trecut pe cei 3 directori ai lui Ursache, croiti dupa chipul si asemanarea lui. De aia a demisionat Copariu pentru ca nu mai avea nimeni din conducerea ASF incredere in el. Prea multe rele a pus ls cale din functia lui. Iar angajarea lui la SIF 5 confirma lipsa de incredere in el.

      P.s. Stati linistiti urmeaza curatenia de iarna vor disparea Stefanoiu, Paul Baranga, Toia, Vicentiu Constantinoiu si multi altii.

      Care conducere ASF nu mai avea încredere în Copariu ?? Gradinarul ?? Ha, ha, ha .....

      Grădinarul şi-a făcut treaba cu Copariu şi acum este virgin şi o floare puritană şi se delimitează de el ?? 

      Grădinarul a uitat când îî chema pe Copariu şi Necula (şefă supraveghere abuz şi manipulare piaţă) să ascundă relaţiile de afiliere cu SIF-urile ?? 

      Orice acţiune, inacţiune a unui subaltern al membrilor Consiliului ASF nu îi absolvă de răspundere.  

      Toate acţiunile sau inacţiunile s-au făcut cu mâna Juridicului şi acordul membrilor Consiliului ASF. 

      Minciuni scrise sub protectia anonimatului. Cand dl Ursache a venit in ASF cei 3 aveau peste 15 ani de activitate in piata de capital.

      Dar Sava si Boboc nu erau directori. Sava era consilier, Boboc sef serviciu iar Copariu un directoras mai mic. Asa ca domnule Ursache tu i-ai cocotat in functii. Erau umili si manjiti. De aia erau buni?

      La începutul anului 2013 Copariu era director general supraveghere ,iar Boboc director la autorizare.Urmatoarea curățenie din ASF trebuie sa înceapă cu tine, ești confuz rău de tot și mincinos.

      In 2013 director reglementare autorizare era Radu Toia nu Boboc. Sava era consilier. Mai lasa minciunile.

      Ursache pe tine te-a curatat Parlamentul de la ASF in 2018. De atunci faci pe consultantul in piata de capital.

    Eu le-as propune, celor doi care s-au certat în comentarii toată ziua, sa se întâlnească la un pahar de vin. Ar fi o seara interesantă și poate productivă (ar genera idei bune). Oricum, măcar cei doi s-ar "răcori" cel puțin, certându-se fața în fața: poate fi reconfortant...

    Nu ma mai satur de citit, mai ales comentariile celor din ASF care confirma toate acuzatiile. Bravo Bursa!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb