"Anheuser-Busch InBev" NV ("AB InBev"), cel mai mare producător mondial de bere, îşi vinde operaţiunile de distribuţie Corona din SUA către "Constellation Brands" Inc., pe 2,9 miliarde dolari. Înstrăinarea vine în contextul în care "AB InBev" vrea să-şi salveze afacerea prin care preia "Grupo Modelo" din Mexic, tranzacţie atacată în instanţă de autorităţile de reglementare din SUA.
Potrivit anunţului "AB InBev", "Constellation" va obţine fabrica "Modelo" din Piedras Negras (Mexic), dar şi drepturile privind brandurile Corona şi Modelo în SUA. "Constellation" vrea să investească circa 400 de milioane de dolari în extinderea unităţii de la Piedras Negras, care produce mărcile Corona, Corona Light şi Modelo Especial.
La data de 31 ianuarie, autorităţile americane au apelat la instanţă pentru blocarea planului "AB InBev" de preluare a restului pe care nu-l deţinea la "Modelo", tranzacţie care valorează 20,1 miliarde dolari. Conform autorităţilor SUA, fuziunea celor două companii va afecta competiţia din domeniu, generând creşterea preţurilor. "AB InBev" controlează aproape 50% din piaţa berii din SUA, iar Corona este brandul cu cele mai mari importuri din ţară. Potrivit "AB InBev", vânzarea diviziei de distribuţie a Corona către "Constellation" înlătură toate temerile prezentate de guvernul SUA, iar înstrăinarea fabricii Piedras Negras va asigura independenţa livrărilor "Crown Imports" LLC, o societate mixtă deţinută de "Modelo" şi "Constellation".
Anterior, "AB InBev" a fost de acord să vândă cota de 50% deţinută de "Modelo" la "Crown" către "Constellation", pe 1,85 miliarde dolari.
"AB InBev", companie cu sediul în Belgia, a decis să preia deţinerea de 50% pe care nu o controla la "Modelo" în iunie 2012, urmărind astfel să-şi extindă prezenţa pe pieţele emergente. "AB InBev" susţine că această achiziţie îi va aduce un plus de un miliard de dolari la cifra vânzărilor şi beneficii în privinţa costurilor.