Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) analizează posibilitatea reglementării domeniului companiilor de recuperare de creanţe, în condiţiile în care există plângeri legate de această activitate. "Există plângeri ale consumatorilor pentru toate tipurile de servicii financiare, începând de la serviciile de creditare, la cele de plată şi de recuperare. De exemplu unii consumatori nu sunt anunţaţi şi nu ştiu că nu vor mai lucra cu banca, ci cu o altă societate", a declarat ieri Mihail Meiu, director al departamentului de integrare europeană din cadrul ANPC, prezent la un seminar organizat de Finmedia, potrivit Mediafax.
El a precizat că nu există statistici privind plângerile legate de activităţile de recuperare de creanţe, dar că preocuparea consumatorilor există, în condiţiile în care acest domeniu nu este reglementat în prezent.
Recuperarea de creanţe este activitatea prin care o companie încearcă să determine debitorului să plătească creditorului creanţele restante, inclusiv eventualele majorări şi penalizări percepute.
Creditele cu restanţe totalizau la finele anului trecut 7,8 miliarde lei, în creştere de 2,8 ori faţă de valoarea consemnată în decembrie 2008, de 2,8 miliarde lei, iar băncile au apelat din ce în ce mai mult la recuperatori pentru a recupera creanţele deţinute.
1. Bietii de ei!
(mesaj trimis de Radu în data de 17.03.2010, 13:33)
Dupa ce multi dintre ei au imprumutat stiind foarte bine ca nu vor mai da banii inapoi, acum legea trebuie sa ii protejeze in fata celor care trebuie sa isi recupereze banii?
Mai bine legea le-ar interzice camatarilor denumiti cooperative de credit sa impuna taxe de penalizare imense de 2% pe zi caci atunci nu ar mai exista atat de multe de probleme.