Antibiotice Iaşi a înregistrat venituri totale de 379,96 milioane lei în primul semestru din 2024, cu 8% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023, potrivit unui comunicat al companiei.
În primele 6 luni ale anului 2024 compania Antibiotice a înregistrat o creştere cu 8% a veniturilor totale, care au ajuns la valoarea de 379,96 milioane lei, comparativ cu perioada similară a anului precedent (352,54 milioane lei). Veniturile totale coraborate cu cheltuielile totale, în valoare de 301,53 milioane lei au condus la obţinerea unui profit net cu 20% mai mare, în valoare de 74,2 milioane lei, comparativ cu primele 6 luni ale anului 2023 (62 milioane lei).
În România, Antibiotice a obţinut vânzări în piaţă în valoare de 250,3 milioane lei, menţinându-şi locul 4 în consum - cutii (dintr-un total de 345 companii) pe segmentul medicamentelor generice cu prescriptie şi non-RX, având o cotă de piaţă de 4,6%.
Totodată, compania şi-a consolidat poziţia pe piaţa farmaceutică românească:
lider valoric pe segmentul medicamentelor generice cu prescriptie şi non-RX comercializate în spitale, unde este recunoscută ca fiind principalul furnizor de medicamente antiinfecţioase, cu o cotă de piaţă de 13,2%, (pe o piaţă în care activează 227 companii);
lider cantitativ în piaţa totală pentru pulberi injectabile (59,9% dintr-un total de 57 companii), unguente (20,1% dintr-un total de 125 companii), supozitoare şi ovule (32,7% dintr-un total de 49 companii);
Antibiotice şi-a consolidat vânzările pe portofoliul de antiinfecţioase de uz sistemic, dezvoltând în acelaşi timp şi clasele terapeutice unde ocupă poziţii importante în piaţa internă: preparate dermatologice, sistem cardiovascular, sistem genito-urinar, sistem nervos central şi tract digestiv. Extinderea portofoliului de antinfecţioase pe molecule critice recomandate de ghidurile naţionale şi internaţionale în diverse tipuri de infecţii s-a realizat în primul semestru din 2024 prin asimilarea a patru noi produse.
Dezvoltare susţinută pe pieţele internaţionale, pieţe noi accesate
În primul semestru al anului 2024, veniturile din vânzările pe pieţele internaţionale au înregistrat o creştere cu 25% ajungând la 150,8 milioane lei, comparativ cu perioada similară din 2023 (120,7 milioane lei).
• În această perioadă, Antibiotice a accesat 4 noi pieţe din Europa, cu produse injectabile: Italia, Franţa, Polonia şi Bulgaria care vor aduce un aport estimate la cifra de afaceri de 13 milioane lei. De asemenea, pe o nouă piaţă din Orientul Mijlociu, piaţa Emiratelor Arabe Unite, compania a realizat o prima livrare de medicamente, având stabilite în strategia de expansiune teritorială obiective privind înregistrarea de noi produse pentru creşterea prezenţei în acest teritoriu.
O altă nouă piaţă pe care Antibiotice a pătruns în prima jumătate a anului 2024, este şi Australia, unde compania a încheiat un parteneriat cu unul dintre cei mai mari jucători globali din piaţa produselor destinate spitalelor, lansând astfel un prim produs în această ţară, alte două fiind în curs de înregistrare.
• Exportul de substanţe active pe bază de Nistatină sub formă nemicronizată şi micronizată a crescut pe pieţele principale (SUA, Europa, Asia) şi a înregistrat progrese importante în proiectele de dezvoltare din America de Nord şi America Latină, compania consolidându-şi astfel statutul de lider mondial în producţia acestei game de substanţe active.
În vederea dezvoltării sustenabile, valoarea investiţiilor realizate de Antibiotice în prima jumătate a anului 2024 este de 40,96 milioane lei, în creştere cu 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut (27,17 milioane lei).
Planul de investiţii al Antibiotice care reflectă priorităţile şi viziunea pe termen lung a companiei, este finanţat printr-un mix de surse, incluzând ajutor de stat conform H.G. nr. 807/2014, care vizează stimularea investiţiilor cu impact major în economie, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Programul InvestEu al Comisiei Europene, credit din partea Băncii Europene de Investiţii precum şi resurse proprii ale companiei. Aceaste finanţări susţin implementarea proiectelor strategice ale Antibiotice, contribuind la consolidarea poziţiei în industrie, pregătind-o pentru viitor.
Abordarea companiei privind programul de investiţii se concentrează pe două direcţii principale, ce vizează atât dezvoltarea strategică, care susţine creşterea cifrei de afaceri cât consolidarea afacerii, investiţii considerate fundamentale pentru menţinerea competitivităţii companiei şi a cotei de piaţă.
Astfel, programul de investiţii include proiecte care dezvoltă portofoliul de produse, stimulează cercetarea şi deschid noi pieţe. În perioada de referinţă, Antibiotice a investit 7,83 milioane de lei în dezvoltarea portofoliului de produse.
Totodată, alte investiţii considerate prioritare în prima jumătate a anului 2024, au totalizat 33,13 milioane lei. Acestea au vizat punerea în funcţiune a unei capacităţi de producţie de energie solară la sol de 2,5 MWh care să asigure 26,4% din consumul de energie al companiei (prin raportare la consumul din 2021), urmând ca până la finalul anului să se implementeze şi un ansamblu de panouri fotovoltaice pe clădirile companiei cu o putere de 1,2 MW. În acest mod producţia de energie verde va asigura autonomia din punct de vedere energetic până la aproximativ 35% din necesarul platformei industriale a Antibiotice.
Alte investiţii realizate în perioada de referinţă, s-au orientat spre digitalizarea platformei, prin încheierea unui parteneriat cu IBM România, automatizarea proceselor specifice, modernizarea aparaturii de laborator, echipamentelor precum şi extinderea capacităţilor de producţie în special pentru noi forme farmaceutice, cum sunt soluţiile sterile şi produsele topice sterile. În prima jumătate a acestui an compania a făcut demersurile privind selectarea ofertelor şi identificarea contractorilor pentru realizarea acestor noi capacităţi de producţie.
Portofoliul actual al Antibiotice include 182 produse din 11 clase clase terapeutice, oferind pacienţilor un grad ridicat de adresabilitate şI accesibilitate la tratamente valoroase. În semestrul I 2024, compania a atras în portofoliul 19 produse noi. Dintre acestea:
- 4 produse RX completează portofoliul de antiinfecţioase cu molecule critice recomandate de ghidurile naţionale şi internaţionale în diverse tupuri de infecţii;
- 4 produse sunt suplimente alimentare destinate susţinerii sănătăţii sistemului digestiv, cardiovascular, genito-urinar, nervos-central (Urexpert®, Lejer Anti-Gas®, Tri Oli®, Soriso Luna®);
- 3 produse topice destinate îngrijirii tenului acneic şi reducerea cicatricilor: Siloderm® , Tinero® TT Drop cremă hidratantă şi Tinero® TT Pure mască purificatoare;
- 8 produse din gama de suplimente nutritive veterinare, VetAria+®. Direcţia de dezvoltare a segmentului veterinar, ca răspuns la cererea în creştere din piaţă pentru produse destinate menţinerii stării de sănătate a animalelor de companie, se regăseşte în planul de afaceri al companiei "The Future Together" şi reprezintă o sursă de creştere în viitor a cifrei de afaceri a Antibiotice.