"Modelul bancar universal este mort", spune Antony Jenkins, directorul executiv al băncii britanice "Barclays" Plc, adăugând că acest lucru nu s-a întâmplat numai din cauza reglementărilor şi a cerinţelor de capital mai stricte, ci şi a investiţiilor în tehnologie.
"Nu este vorba doar despre capital, ci şi despre investiţiile în tehnologie", declară oficialul băncii britanice, menţionând: "Credem că tehnologia va genera un avantaj competitiv în această industrie şi nu-ţi poţi permite să investeşti în tehnologie în fiecare loc în care activezi, astfel că trebuie să alegi unde ai acest avantaj concurenţial".
"Barclays" şi-a redus costurile cu 1,7 miliarde de lire sterline anul acesta, eliminând 14.000 de posturi dintr-un total de 140.000 şi închizând circa 45 de sucursale dintr-un total de 1.500.
Jenkins a menţionat că banca are cheltuieli adiţionale în urma separării diviziei sale retail din Marea Britanie de restul grupului.
Amintim că autoritatea britanică de reglementare a lansat o investigaţie amănunţită în cadrul băncilor în privinţa serviciilor destinate clienţilor mici întreprinzători şi a conturilor personale, pe fondul lipsei concurenţei, ceea ce ar putea duce la dezmembrarea marilor instituţii de credit din ţară.