"Carrefour" SA, al doilea lanţ de retail din lume, intenţionează să vândă proprietăţi imobiliare în valoare de 1,5 miliarde de euro (2,3 miliarde de dolari) anul acesta, ca urmare a faptului că Bernard Arnault şi "Colony Capital" LLC au devenit acţionarii principali ai companiei franceze.
Directorul executiv al "Carrefour", Jose Luis Duran, a anunţat, ieri, că deţinătorul de supermarketuri poartă negocieri cu mai mulţi investitori privaţi, iar activităţile imobiliare vor deveni a doua preocupare a "Carrefour". Potrivit afirmaţiilor lui Duran, "Carrefour" va înstrăina proprietăţi de 1,5 miliarde de euro până la finele anului curent, către investitori privaţi şi instituţionali.
Tot anul acesta, "Carrefour" aşteaptă să-şi inaugureze primele centre comerciale din Rusia.
Duran a mai precizat că vrea să listeze "Carrefour Property", însă această operaţiune nu se va petrece mai devreme de 2009. Aşadar, listarea va fi făcută la momentul la care condiţiile de piaţă vor fi prielnice.
Retailer-ul francez ar mai putea vinde proprietăţi imobiliare de 3 miliarde de euro, compania franceză urmând să returneze sume importante acţionarilor.
Analiştii sunt de părere că Arnault, cel mai bogat om din Franţa, şi "Colony", fond privat de investiţii cu sediul în Los Angeles, vor să restructureze compania. Atât Arnault, cât şi reprezentanţii "Colony" au declarat că vor să exploateze capacitatea grupului "Carrefour" de a crea valoare, mai ales în condiţiile în care acesta se confruntă cu stagnarea vânzărilor în Franţa.
Societatea mixtă "Blue Capital", aparţinând lui Arnault şi firmei "Colony", a cumpărat 9,1% din "Carrefour" în urmă cu un an şi va deveni cel mai mare investitor al societăţii franceze la data de 15 aprilie.
Profit sub aşteptări în 2007
Profitul operaţional al "Carrefour" a crescut cu 3,4% anul trecut, la 3,3 miliarde de euro. Analiştii aşteptau însă mai mult: 3,38 miliarde de euro. Câştigul operaţional al companiei a scăzut în Franţa cu 5,7%, din cauza concurenţei cu rivali precum "Groupe Auchan" SA. Profitabilitatea companiei a fost afectată şi de creşterea preţului alimentelor în Franţa. Specialiştii arată că şi anul acesta concurenţa va fi foarte puternică pe segmentul preţurilor.
Vânzările companiei au crescut cu 6,9% în 2007, la 92,3 miliarde de euro. Cea mai importantă creştere a fost înregistrată în America Latină - 38%, urmând Asia - cu 12%. În Franţa, creşterea a fost de 1%.
Anul trecut, "Carrefour" a cheltuit 1,1 miliarde de dolari pe achiziţia "Atacadao" din Brazilia şi a supermarketurilor deţinute de "Royal Ahold" NV în Polonia.