Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde lei, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, şi cu un profit de 21 milioane de lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017, a anunţat, ieri, compania printr-un comunicat.
Flanco a mai informat că valoarea investiţiilor companiei a crescut cu 25% faţă de anul 2017, până la un total de 10 milioane de lei, iar două treimi din această sumă au mers către reţeaua de magazine, restul fiind împărţit în mod egal între investiţiile în infrastructura IT şi în programele HR.
Pentru anul curent, compania îşi propune un ritm de creştere de 12% şi o extindere a reţelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiţii în valoare de 12 milioane de lei.
Dragoş Sîrbu, CEO Flanco, a precizat că retailerul va continua să se concentreze pe scăderea fluctuaţiei de personal şi pe dezvoltarea platformei de e-learning din punct de vedere al conţinutului, atât cu traininguri tehnice, cât şi de dezvoltare personală, cu scopul de a creşte productivitatea angajaţilor, cu focus pe activitatea din reţeaua de magazine.
Investiţiile şi programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, în 2018, printr-o îmbunătăţire cu 20% a retenţiei de personal, retenţie care se află de altfel pe un trend ascendent de la an la an, se mai arată în comunicatul potrivit căruia veniturile angajaţilor au crescut, în medie, cu 14% faţă de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar. În acelaşi timp, gradul de retenţie a personalului a crescut cu 20%, în sens invers trendului general din piaţă, a mai menţionat compania.
La finalul anului trecut, reţeaua de magazine Flanco număra 135 de unităţi, cu o suprafaţă totală de vânzare de peste 70.000 de metri pătraţi. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri şi a opt închideri desfăşurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate.
Prezent în 95 de oraşe ale ţării, cu opt oraşe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spaţii care şi-au dovedit eficienţa de-a lungul timpului - magazine amenajate în galerii comerciale şi parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile oraşe.
Online-ul, şi mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor, iar 70% din traficul online provine din mobile, vânzările generate de pe dispozitive mobile crescând cu 58% faţă de 2017.