AOAR: PRIVATIZĂRILE AR TREBUI FĂCUTE PRIN MAJORARE DE CAPITAL Guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfă

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii / 14 februarie 2013

Guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfă

Mediul de afaceri se opune privatizării "CFR Marfă" prin vânzarea de acţiuni

Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată de Guvern, în şedinţa de ieri, după ce fusese avizată, recent, de membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) şi la o primă lectură, chiar de Executiv.

Mediul de afaceri este împotriva privatizării companiei "CFR Marfă" prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni, după cum a anunţat Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), care consideră că ar trebui făcută o majorare de capital, în vederea vânzării de acţiuni.

AOAR precizează, într-un comunicat: "În condiţiile în care Comisia Europeană a aprobat la 30 ianuarie 2013 < un compromis > care permite unor ţări ca Germania şi Franţa să menţină holdingurile feroviare (infrastructura căilor ferate, transport pasageri şi transport marfă) chiar şi după anul 2019, compromis care ates-tă încă o dată, după acorduri CE privind < a treia cale >, excepţia de la acordul valabil la nivel UE privind piaţa unică energetică. Acest acord care exceptează aceleaşi două ţări de la procesul de < unbundling > impus României în sectorul energetic arată că, în continuare, în UE, unele mă-suri se aplică discriminatoriu doar ţărilor care au redusă capacitatea de lobby la nivelul CE".

AOAR nu este de acord cu angajamentele de privatizare asumate de Guvern, "prin vânzarea de pachete de acţiuni ale unor companii de importanţă şi deţinătoare de monopo-luri naturale, aşa cum este cazul < Transelectrica >, < Transgaz > etc."

Oamenii de afaceri solicită autorităţilor să privatizeze companiile de stat prin majorare de capital companiilor vizate, prin emiterea de acţiuni noi, "sprijinind, în acest fel, strategia investiţională a acestor societăţi.

Cristian Pârvan, secretarul general al AOAR, ne-a spus că vânzarea de pachete de acţiuni este doar în interesul statului, nu şi al companiei, întrucât "toţi banii din privatizare intră la buget".

"Este mult mai simplu aşa, iar statul încasează toţi banii din vânzarea acţiunilor, fără ca banii să se întoarcă la companie", consideră domnul Pârvan.

Potrivit domniei sale, în cadrul discuţiilor informale care au avut loc între reprezentanţii AOAR şi cei ai delegaţiei FMI, aceştia din urmă au subliniat că metoda de privatizare prin vânzarea unor pachete de acţi-uni nu a fost impusă de Fondul Monetar Internaţional, soluţia de privatizare fiind opţiunea Guvernului nostru.

Comunicatul Asociaţiei precizează: "AOAR constată că la fel ca şi guvernele anterioare, guvernul Ponta nu practică transparenţa şi deschiderea pentru dialog cu mediul de afaceri, ignorând atât întrebările legitime vizând vânzarea pe preţuri nesemnificative a averii naţionale, cât şi examinarea şi evaluarea unor soluţii alternative făcute public de AOAR sau alte organizaţii neguvernamentale. AOAR susţine procesul de privatizare prin adoptarea unor soluţii care să garanteze dezvoltarea afacerilor şi nu doar valorificarea unor active importante la fier vechi, aşa cum este de presupus că se va întâmpla cu vagoanele şi locomotivele aflate în proprietatea < CFR Marfă >, similar multor cazuri anterioare de privatizări superficiale sau chiar frauduloase".

CSAT a solicitat ca privatizarea "CFR Marfă" să fie una cu investitor strategic şi cu respectarea obligaţiilor pe care compania le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate.

Documentul prevede vânzarea unui pachet de 51% din acţiunile companiei, pentru o sumă de circa 60 de milioane de euro, cu o garanţie de participare de 10 milioane de euro. Valoarea taxei de participare la procedură reprezintă echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro, iar licitaţia va fi cu plic închis.

În cazul în care MT nu va încheia contractul de privatizare cu investitorul care va câştiga licitaţia, minis-terul va putea relua privatizarea "CFR Marfă", cu adaptarea cores-punzătoare a Strategiei, sau, după caz, prin invitarea la negocieri în scopul încheierii contractului de vânzare - cumpărare de acţiuni, în ordinea clasamentului de la licitaţie, a următorilor investitori. Strategia sugerează că în contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni ar trebui inserate clauze privind obligaţia de a respecta prevederile legale privind majorarea capitalului social al societăţii cu valoarea terenurilor pentru care se obţin certificate de atestare a dreptului de proprietate după data privatizării.

Potrivit Strategiei de privatizare a "CFR Marfă", a fost luată în calcul şi opţiunea conversiei datoriilor societăţii în acţiuni. La jumătatea anului trecut, datoriile "CFR Marfă" către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale se cifrau la 755 milioane lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb