LeasePlan România ţinteşte o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro, la finele anului 2013, şi să ajungă la o flotă de 8.400 de autovehicule administrate, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Bogdan Apahidean, într-o conferinţă de presă.
"La nivelul anului 2015, ne propunem să depăşim 10.000 de autovehicule administrate", a declarat Apahidean, citat de Agerpres.
LeasePlan România a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 28,5 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi a investit 37 milioane euro în achiziţia de autovehicule, potrivit lui Bogdan Apahidean.
Portofoliul companiei a crescut în primele nouă luni cu 40%, la 70,6 milioane euro.
LeasePlan a ajuns la o flotă de 7.065 de autovehicule administrate, cu 18% mai multe faţă de septembrie 2011, având cea mai mare flotă proprie, de 6.570 autohehicule, potrivit datelor prezentate de Apahidean. Dintre acestea, 495 de autovehicule beneficiază doar de servicii de management de flotă. Apahidean a spus că la cinci ani de la lansarea activităţii compania a ajuns lider de piaţă în România pe segmentul serviciilor de management de flote.
Vehiculele comerciale, de sub 3,5 tone, au o pondere de 20%-22% în portofoliul companiei, restul revenind autoturismelor, dintre care marca Dacia are cea mai mare cotă, de 25%-30%.
Companiile multinaţionale medii şi mari reprezintă peste 95% dintre clienţii firmei, cu o medie de 40 autovehicule fiecare.
El a arătat că durata medie a contractelor este de 40-42 de luni, însă pe perioada crizei unii clienţi au solicitat creşterea numărului de luni pentru a se diminua rata pe care o au de plătit.
În ceea ce priveşte comportamentul de plată al clienţilor, LeasePlan a înregistrat "ceva probleme" la nivelul anului 2009, însă de atunci nu a avut probleme majore la plata clienţilor, majoritatea acestora fiind companii multinaţionale.