Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în primele 11 luni ale anului 2023, 4.786 acţiuni de control vizând modul în care marile lanţuri de retail din România respectă prevederile legale, în domeniu, se arată într-un comunicat al ANPC, remis redacţiei.
Au fost verificate magazine aparţinând reţelelor Lidl, Profi, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Penny, Metro, Auchan, Selgros şi Cora, din întreaga ţară, precizează sursa.
Ca urmare a deficienţelor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni, potrivit ANPC:
-peste 6.300 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 51,1 milioane lei
-circa 1.550 avertismente.
Acestora li s-au adăugat măsurile complementare, conform sursei citate, privind:
-oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 2,5 milioane de lei
-oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de circa 10 milioane de lei (provenind atât din spaţiul European, cât şi din zona extracomunitară)
-oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 356 de magazine.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 17:13)
adica tot populatia plateste mai scump in fata
s c c r e t