Direcţia Relaţii cu Publicul şi Petiţii din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat în 2020 un număr total de 42.774 petiţii şi informări de neconformitate, în creştere cu 58,29% faţă de numărul total înregistrat în anul 2019, a anunţat astăzi instituţia, informează Agerpres.
Petiţiile şi informările de neconformitate au fost repartizate astfel: 97,12% petiţii şi informări de neconformitate pentru piaţa asigurărilor-reasigurărilor; 1,97% petiţii pentru piaţa pensiilor private; 0,40% petiţii pentru piaţa instrumentelor şi investiţiilor financiare; 0,51% solicitări diverse care nu vizează aspecte aferente domeniului de activitate al Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Potrivit unui raport al ASF, numărul total al petiţiilor şi informărilor de neconformitate înregistrat în anul 2020 este compus din: 37.583 petiţii înregistrate în aplicaţia de petiţii portal intern - secţiunea "Petiţii"; 5.191 informări de neconformitate - înregistrate în aplicaţia de petiţii portal intern - secţiunea "Raportor", precum şi în secţiunea "General" (numai cu provenienţa = cesionar/cesionar - unitate reparatoare).
Din punct de vedere al canalelor de primire a petiţiilor şi informărilor de neconformitate la ASF se constată că 33% dintre acestea au fost primite prin e-mail, 57% au fost petiţii primite pe portal extern, 2% dintre petiţii s-au primit direct la sediul ASF, iar 8% s-au primit prin poştă şi fax.
ASF precizează că, în anul 2020, 55,62% din numărul total al petiţiilor şi informărilor de neconformitate au fost transmise de către persoane fizice, iar 44,38% au fost transmise de către persoane juridice.
De asemenea, raportul arată că petiţiile şi informările de neconformitate înregistrate la ASF în anul 2020 au fost gestionate şi soluţionate astfel: 34.490 petiţii şi informări de neconformitate (80,63%) au fost analizate şi soluţionate de către Serviciul Petiţii, acestea fiind complexe, necesitând instrumentare; 8.284 petiţii simple (solicitări de informaţii, redirecţionări) şi informări de neconformitate (19,37%), care nu au necesitat instrumentare, au fost soluţionate de către Serviciul Relaţii cu Publicul.
Raportul semnalează că în anul 2020 s-au înregistrat 42.557 petiţii şi informări de neconformitate pentru pieţele supravegheate, în creştere cu 58,14% faţă de anul 2019, cu 258,83% faţă de anul 2018, respectiv cu 353,60% faţă de 2017.
Analiza în dinamică a numărului total al petiţiilor şi informărilor de neconformitate înregistrat la ASF în perioada 01 ianuarie 2016 • 31 decembrie 2020 pentru pieţele supravegheate arată faptul că, începând cu anul 2018, acesta a crescut în fiecare an faţă de perioada anterioară, cea mai mare creştere procentuală fiind înregistrată în anul 2019, când numărul petiţiilor înregistrat a crescut cu 126,90% faţă de anul 2018.
În ceea ce priveşte modalitatea de soluţionare a celor 36.152 petiţii şi informări de neconformitate analizate în mod unic în anul 2020, rezultă că 21.898 (60,57%) au fost soluţionate favorabil, iar 14.254 (39,43%) au fost soluţionate nefavorabil sau constatate ca fiind neîntemeiat formulate.