20 de societăţi de asigurare din ţările membre ale Spaţiului Economic European (SEE), din care trei din Germania, patru din Irlanda şi 13 din Marea Britanie şi-au anunţat până în prezent intenţia să desfăşoare activitate în România. Totodată CSA a fost notificată şi de o societate de asigurări din Austria cu privire la intenţia acesteia de a-şi deschide o sucursală în ţara noastră.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor informează, prin intermediul unui comunicat de presă, că orice asigurător sau intermediar în asigurări autorizat în oricare din celelalte state membre ale SEE poate desfăşura, de la începutul acestui an, activitate în ţara noastră, fie direct, fie prin intermediul unei sucursale stabilite pe teritoriul ţării noastre, fără ca să aibă nevoie pentru aceasta de încă o autorizaţie din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Acestea trebuie să trimită o notificare către autoritatea de reglementare din România prin care să anunţe intenţia de a-şi extinde activitatea şi pe teritoriul ţării noastre.
Societăţile de asigurări autorizate în oricare dintre statele membre SEE care vor desfăşura activitatea şi în România se supun autorităţii de reglementare care le-a autorizat şi nu intră în sfera de supraveghere a CSA. Astfel, deşi reclamaţiile pot fi depuse şi la CSA, aceasta nu are atribuţia legală de a soluţiona reclamaţiile făcute de asiguraţii care au încheiat contracte de asigurare cu societăţile mai sus menţionate.
În situaţia în care o asemenea societate este declarată în stare de insolvabilitate sau de faliment, eventualele creanţe de asigurare ale cetăţenilor români asupra acesteia intră în schema de garantare a statului care a autorizat societatea, conform legislaţiei naţionale a acelui stat, şi nu sunt acoperite de Fondul de garantare constituit în România din contribuţiile asigurătorilor români.