Perioada de activitate a Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR - se suprapune peste deceniile în care România a cunoscut cea mai mare creştere economică din istorie, a recuperat însemnate decalaje în dezvoltare pe plan regional, a cunoscut o securitate alimentară extinsă şi neîntreruptă şi consumatorii. români s-au putut bucura de accesul neîngrădit la o ofertă de produse bogată, variată, calitativă şi sigură, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Marile magazine au adus comerţul modern şi civilizat în peisajul ţării, au reprezentat şi continuă să fie unul dintre vectorii reali de progres pentru multe comunităţi, prin diverse şi multiple contribuţii la bugetele acestora, prin oportunităţi create pentru toţi mai mulţi producători locali care le-au. devenit parteneri comerciali, precum şi prin multe locuri de muncă pe care se bazează multe familii care au să rămână în ţară.
Asociaţia a fost, este şi va rămâne un partener loial şi deschis al instituţiilor şi autorităţilor guvernamentale - la orice nivel decizional - şi va continua să acţioneze drept un promotor al colaborărilor cât mai extinse şi solide cu producătorii români, se menţionează în comunicat.
În evoluţia sa, retailul de scală a reprezentat şi o oportunitate de a acumula experienţă managerială şi de a avansa profesională pentru mulţi dintre cei care au grijă să activeze în acest domeniu, a stimulat creativitatea şi a investit în inovaţie, cercetare, implicare socială şi responsabilitate faţă de mediu.
În mod concret, cifrele despre retailul din România, după 20 de ani, ne spun:
800.000 angajaţi
Contribuţie 21% în Produsul Intern Brut
Acoperirea a 15% din pensiile actuale
13% din toate taxele şi impozitele încasate la bugetul public
din top 30 angajatori la nivel naţional, 8 provin din sectorul de retail
Membrii AMRCR susţin multe programe educaţionale, proiecte culturale, organizaţii civice şi sunt implicate în susţinerea sportului de masă şi de performanţă, fiind sponsori principali ai competiţiilor naţionale, atât de echipă cât şi individuale, precum fotbal, rugby, canotaj, tenis, ciclism etc.
De curând, AMRCR sa alăturat campaniei . Fii curat la volanul Guvernului alături de alte organizaţii profesionale şi neguvernamentale, susţinute şi de Secretariatul General al Ministerului şi a realizării unui parteneriat cu Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă, structură de expertiză şi cercetare-dezvoltare aflată în subordinea Ministerului. Afacerilor Externe, care elaborează un Ghid pentru situaţii de urgenţă.
În prezent, AMRCR asociate companiilor din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, IKEA, Kaufland, Leroy Merlin, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Pepco, Penny, Profi, Selgros.
Asociaţia este condusă de un Consiliu Director, compus din Alina Vlădoianu - Teau, Călin Costinaş Cristian Stoicescu, Mario Creţu, Valer Hancaş.
AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale "Concordia", condusă în prezent de Dan Şucu, fondator al AMRCR şi Preşedinte al Asociaţiei timp de 15 ani. De asemenea, AMRCR este şi membră a organizaţiei "EuroCommerce", care include federaţii naţionale şi companii din domeniul retail şi comerţului internaţional din 31 de ţări, se precizează în comunicat.